Bukefalos 28 år!

Midnattsritten i Sveg 2009

Shibalina

Trådstartare
Nu är proppen godkänd! Den finns på vår hemsida och kommer förstås också ut på SvRF sida.
Mvh Svegs Ryttarförening
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Ja, vi hoppas på en härlig nattritt. Och, tillsammans med glada distansare från olika håll i Sverige, kan det knappast misslyckas:).
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Längtar så mycket efter säsongen 2009 och spec. till denna ritt. :bump:
Men jag funderar på hur mörkt det kommer att vara, om det nu blir mörkt alls. Behöver man använda pannlampa eller går det bra ändå? Hästen gillar INTE rörliga ljuskägglor i mörkret, trots tränning...
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Jag som är inflyttad Halläning tycker inte att det är mörkt. Blir liksom inte nattsvart den tiden, men solen är inte uppe. En pannlampa kan vara bra att ha med sig trots allt, för det kan ju bli dåligt väder (mycket kan vi lova, men vädrets makter rår vi inte på ;)). Vi kommer att märka ut banan på strategiska ställen men lysdioder, men de sitter still och är inte rörliga.
Vi i tävlingsledningen hoppas att ni är många som kommer för detta blir något väldigt speciellt. Sen vet vi inte säkert om det blir någon mer gång, så passa på att rid den nu..// Maggan
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

:eek:
inte mer någon mer gång?!
vad säger du människa?!
blir denna ritt bra så är det klart att det ska bli fler ggr!!!!!!!!!!!!!!!

ingen mer gång humpf! hädare!

:p;)
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Om det inte blir uselt väder, så behövs ingen pannlampa. Knappt vid mulet/regn heller. Isf endast någon timme just över midnatt..
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Låter ju störtcoolt med Midnattsritt!

Jag kommer (förhoppningsvis) - med caballus häst ;) :D he he heee
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Ja,
alla distansare här i sverige, se nu till och anmäl er HELA bunten!!
Jag har varit inne på Svegs ryttarförenings hemsida och hittade jättefina bilder, vilka jag genast länkade till på det holländska distansforumet...
Haha, jag verkar kunna få ihop en bunt holländska ekipage oxå, så den får INTE bli inställd nu!!!

Skulle vara väldigt kul, jag PR:ar stenhårt i alla fall...

Men det är en bit att åka...
1416 km ... enkel resa...

Vi får se hur det går...

Hälsningar,
Marie
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Tja lite långt kanske, men slå ihop det med en semester. Tack för att du länkar till oss. Hoppas någon nappar iallafall // Maggan
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Hejsan

En liten undran bara, läste propositionen och undrar varför ni har mintid på klass 3? (Tävling 50 km) Trodde bara man hade det i PP och CR?
Men jag kommer i alla fall!!!

MVH Lina
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Jag tycker det låter jättekul, men är det inte mycket vilt ute (Björn? :eek:)och rör sig precis sådär vid skymning och gryning?Kan inte låta bli att noja lite för det med tanke på var ritten går.
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

varför tillbringar jag inte sommaren närmare Sveg :mad: Och varför har jag ingen häst - kanske det största problemet ;)

Ingen som har en häst som kommer sakna ryttare?? :angel:
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Du bor ju närmare Sveg än vad jag gör och jag tänker åka på midnattsritten ;)
Fick klartecken från ägaren av min kära lånehäst (läs - kanonkula) idag så jag hoppas hästen håller sig frisk, skadefri och glad hela vägen :) yippie!
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Lina, du har alldeles rätt, självklart ska det inte vara någon minimitid på T50. Tryckfelsnisse var framme, men ändring kommer. Kul att du kommer:).
//Irja
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Visst har vi björn här uppe, men så långt in på sommaren ser vi dem aldrig. Vi rider dagligen dessa slingor och vi ser aldrig björn. De håller sig undan. Under ritten blir också så mycket folk och livat i skogen så då kommer de att vara låångt borta. Så var inte orolig. Du är så välkommen hit!
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Kul! Håller tummarna för att "kanonkulan" håller sig frisk och kry så att vi får se er här uppe. Välkomna!
//Irja
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Är inte i Uppsala under sommaren bara, tyvärr, så då blir det betydligt längre att åka... Och så, som sagt, ingen häst :p Visserligen kan jag lätt fixa en häst för 50km "hem-hemma" men då för långt att åka....
 
Sv: Midnattsritten i Sveg 2009

Det är gjort såg jag. Intressant kalender :idea:. Ligger alla ritter inne redan?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Tänkte försöka skaffa en hemsida till en mindre kennel. Önskar en ren design med inte alltför mycket detaljer. Lättnavigerad. Någon...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: Lyan
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
617
Senast: MJLee
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 554
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 882
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp