Min förändrade hund

Min idag 7 åriga hane fick helt plötsligt konstiga rädslor vid 1 ½ års ålder. Han visade sig ha långt gången ehrlichias som satt sig på hjärnan :(:crazy:
Han fick äta tetracykliner i sammanlagt 8 veckor om jag inte minns fel.

Så, jag skulle möjligtvis kolla upp mot fästingsjukdomar.
 
Vill man prova medicinera är väl zylkene och DAP bra att prova i första steget. Båda receptfria, naturliga och ofarliga. Det värsta som kan hända är noll effekt. Zylkene är tabletter, DAP finns som spray, rumsavgivare och som halsband.
 
Jag har inte läst hela tråden, men har du något fästingmedel? Min tiks syster utvecklade underliga rädslor som biverkning på seresto (tror jag det var) förra året.
 

Liknande trådar

L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
659
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
671
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 028
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 061
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp