Min hund fick försvara mig mot narkoman i dag..

M

Mindra

Idag fastnade jag och mina två hundar i en mörk hiss (vi hade just åkt tunnelbana så de va en sån hiss), utan fönster och med en narkoman. För att inte göra storyn för lång så kan jag bara kort förklara att han pressade sig in i hissen precis innan den skulle åka.
Allt gick bra tills dess att hissen bestämde sig för att inte öppna dörrrarna när vi kom upp. Personalen stod utanför och skrek att det kommer ta en stund, men att hisspersonal va påväg. Narkomanen blir nu rastlös och vill kolla i mina fickor. När han inte får det så börjar han knuffa mig och börjar bli riktigt hotfull. Utanför står personal och skriker eftersom de hör vad som händer. Hela situationen är nu kaos och min ena hund börjar hota mannen. Det gela slutar med att hunden biter tag i hans arm och slet sönder (den redan trasiga) jackan. Han fick några rispor på armen men absolut inga djupa. Han skrek som en stucken gris och sparkar mot den andra hunden som inte ens gjort ngt. När jag fått ordning på båda hundarna så knuffar han mig igen och hundens som först tog tag i armen knuffar honom nu så han trillar (hissen är inte så stor så ni kan tänka er infernot).. Då börjar hissen åka ner igen... och där nere kan de få ut oss från detta h*vete. Narkomanen skriker att hunden är galen och väktarna får brotta ner honom. Jag fick åka rulltrappa med två chockade hundar som normalt sett hatar att åka rulltrappa.
De här va verkligen vidrigt och jag har så jäkla ont i nacken och ryggen nu.:cry: Gravid å allt... Stackars hundarna ligger helt utslagna och han som fick skydda mig orkar knappt lyfta huvudet. Han har aldrig varit tvungen att skydda förut, han har aldrig ens varit i bråk innan..

Va tvungen att skriva av mig. Lite chockad fortfarande..
 
Sv: Min hund fick försvara mig mot narkoman i dag..

Herregud vilken jobbig och obehaglig upplevelse! Och de där hissarna som är så himla läskiga också! :eek:
Sänder styrkekramar till dig och dina hundar och hoppas att ni kan återhämta er utan alltför allvarliga men!!!
 
Sv: Min hund fick försvara mig mot narkoman i dag..

Oh så ruskigt!! Men du, vilken tur att dina hundar stod upp för matte!!! Vilken ras är det?
 
Sv: Min hund fick försvara mig mot narkoman i dag..

Tack så mkt.. ja min sambo som skulle spela hockey fick komma hem och trösta.

Nu ligger jag och hundarna som i en ormgrop och tycker synd om oss själva. Dock tror jag att de kommer gå bra med hundarna, de är stabila så jag tror det ordnar sig utan större men. Dock kände jag visst obehag bara nu med hissen hemma..
 
Sv: Min hund fick försvara mig mot narkoman i dag..

Säger som Lena, vilken tur att du har en hund som stod upp för dig!
Det är det inte alla som har! Väldigt obehaglig händelse för övrigt...speciellt att sitta fast med en sån person..fyyy fan :(
 
Sv: Min hund fick försvara mig mot narkoman i dag..

Ja man får väl faktiskt tänka på att det kunde gått mkt värre. Är så himla nöjd med båda hundarna som enligt mig reagerade så bra de går i en sån situation.
 
Sv: Min hund fick försvara mig mot narkoman i dag..

Staffordshire bullterrier är rasen på han som tog tag i armen. Jo jag är jättestolt över båda hundarnas agerande i situationen. Båda gjorde på sitt sätt klart att de inte tyckte att det var ok samtidigt som de faktiskt lyssnade på mig när jag sa till dem att lugna sig osv.

Åh.. Som att jag inte är nog blödig nu när man är gravid.
 
Sv: Min hund fick försvara mig mot narkoman i dag..

Usch!!:eek: vilken obehaglig situation!!!
Vilken tur att du ändå hade dina hundar med dig och inte var helt ensam! En del hundar hade kanske inte reagerat heller.
Man är glad att ha en glad hund, men i en hotsituation är det ju bra om hunden försvarar en..
 
Sv: Min hund fick försvara mig mot narkoman i dag..

Usch vad obehagligt :( Hoppas ingen av er får några men av dethär!

Min hund blev sparkad och sedan jagad av en alkoholiserad man för några veckor sedan. Det är så jäkla obehagligt när deras beteende aldrig går att förutstäga. Jag är fortfarande på helspänn så fort någon går närmare oss än normalt (det var helt oprovocerat).
 
Sv: Min hund fick försvara mig mot narkoman i dag..

Men herregud vilken skräckupplevelse. Duktig hund som försvarade sin matte!:love:
 
Sv: Min hund fick försvara mig mot narkoman i dag..

Åh din stackare, jag förstår vilken panik du måste ha kännt därinne! Vilken tur att du faktiskt hade dina hundar med dig!
 
Sv: Min hund fick försvara mig mot narkoman i dag..

Fy vad otäckt.Inte direkt vad man räknar med ska hända när man åker hiss direkt.Skönt att veta vad hundarna går för.:crazy:
 
Sv: Min hund fick försvara mig mot narkoman i dag..

Har tagit mig några timmar att känna mig ok igen och mina underbara hundar har ständig koll på mig eftersom de känner att jag är nere. Det gick ju bra men de blir många "tänk om" "hur skulle man gjort" "gjorde jag rätt" "kommer hundarna hata hissar nu" eller ännu värre vakta mot alla som luktar som han (alkohol, urin, droger)

Men de är nog mest jag som känner mig lite skadad i hjärnan just nu, och lite mörbultad i kroppen eftersom han knuffade mig och jag spände mig. Försökte ju skydda magen också.

Skönt att hundarna verkar vara sig själva nu, timmarna efter var de helt slut.
 
Sv: Min hund fick försvara mig mot narkoman i dag..

Fy fan vad obehagligt...
Dina hundar agerade verkligen bra, speciellt att dom kunde lyssna på dig i en sådan situation när dom är såpass hotade.
Tycker även du agerade mkt bra med tanke på hur hemskt det måste ha känts, hoppas du klarar dig utan bestående meen.

//Joel
 
Sv: Min hund fick försvara mig mot narkoman i dag..

oj låter rejält obehagligt de där.. tur att hundarna var med...

men såhär efteråt.. fråga en vän som kan åka hiss med dig och hundaran, så hundaran ser att de itne är nått farligt om en "okänd" dyker upp i hissen... kanske vill vakta matte mot dom oxå... skönt att de gick bra för er iaf..
 
Sv: Min hund fick försvara mig mot narkoman i dag..

Men gud vad otäckt, vilken tur att du hade hundarna med dig!
Och att de var så duktiga som de var...

Vad hände med narkomanen sen?
 
Sv: Min hund fick försvara mig mot narkoman i dag..

Jadå, vi kommer kolla lite hur de verkar närmsta dagarna. Sedan får väl ngn som hundarna inte känner men som vi känner åka med så ser vi hur det går. Tror ärligt talat att allt kommer vara lugnt men jag ska testa.
 
Sv: Min hund fick försvara mig mot narkoman i dag..

Hmm.. bra fråga. Han var så pass bråkig att väktarna fick brotta ner honom medan han skrek. En annan pratade lite med mig men jag ville bara komma därifrån så fort som möjligt. Så jag kan faktiskt inte svara på vad som hände med honom sen, jag har i alla fall inte gjort ngn anmälan om det.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 952
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
21 988
Senast: Sel
·
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 627
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 109
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp