Bukefalos 28 år!

Min Spunk är sjuk

Tack, Jag har 4,5 mil till Dyrehospitalet och 40 mil till Skara så då åker jag hellre en kortare resa. Fast nu funderar jag på att skippa och sätta punkt för detta för jag har inte fått en enda indikation på att de kan hitta något som går att bota helt. Jag har ringt djursjukhuset och bett att veterinär ska ringa upp.

Det enda jag känner och som jag själv också letat efter är svaret på vad det är och jag kanske förvirrat mig i tankarna på att få reda på vad det är (då det ligger i min personlighet att ta reda på fakta innan man tar beslut) och kanske glömt vad som är bäst för honom på vägen.
Skickar massvis av styrkekramar!
 
Beklagar verkligen och förstår ditt resonemang då jag nog hade tänkt likadant själv :(.
Jag hoppas att jag inte låter totalt okänslig men OM du vill ha svar på dina frågor efteråt så finns ju möjligheten med obduktion. Inte alltid de kan hitta orsaken ändå och det är inte alltid man som djurägare vill veta men ibland kan det hjälpa att få svar.
Styrkekramar i massor :heartheart:heart!
 
Usch! Epilepsianfall ovanpå allt detta! :cry:

Jag tycker du är väldigt stark som ser till hundens bästa, hoppas veterinären kan guida dig i bästa alternativet nu.
 
Jag var där och skulle hämta honom, under tiden fick han ett EP-anfall. Sen hade han fått ett till :cry::cry::cry: Så han blir kvar där i natt och ingen MR imorgon. Jag är helt förstörd, jag vet inte om det finns några möjligheter för att han ska kunna få ett värdigt liv :cry::cry::cry:

Kära vän, tårarna bara rinner här. :cry: Jag är så orolig och ledsen och allt känns så futtigt - men herregud vilken mardröm ni går igenom.
 
Har pratat med chefsveterinären som jag har stort förtroende för och även om jag gör en MR kommer jag kanske få ett svar, men det finns ingen lösning på det svaret. Jag har fastnat lite i jakten på svaret och jag kommer inte låta söva honom igen för att leta efter ett svar. Hon menade på att det inte finns något de kan hitta på en MR som är "bra" utan det blir bara eventuellt ett svar på vad han lider av. Prognoserna för det mesta är riktigt dåliga.

Han har inte svarat på kortisonet och han blir sämre, han går sämre än han gjorde innan och har svårt att stå. Det är något som trycker i hans huvud så han har ont. Då det är risk för att han kan få EP-anfall han kan fastna i stannar han på djursjukhuset över natten och jag hämtar hem honom imorgon innan det är dags för honom att vandra över regnbågsbron så han kan springa så fort bara han kan igen .... Älskade Spunk :heartheart:heartheart:heart :cry::cry::cry::cry:

Jag är så ledsen men trygg i mitt beslut.
 
Beklagar verkligen och förstår ditt resonemang då jag nog hade tänkt likadant själv :(.
Jag hoppas att jag inte låter totalt okänslig men OM du vill ha svar på dina frågor efteråt så finns ju möjligheten med obduktion. Inte alltid de kan hitta orsaken ändå och det är inte alltid man som djurägare vill veta men ibland kan det hjälpa att få svar.
Styrkekramar i massor :heartheart:heart!
Tack, Jag är realist så jag tycker inte du är okänslig. Du har rätt. Och jag har tänkt färdigt och jag behöver inget svar. Jag vet att han inte kommer bli bra och det är good enough. Jag måste sätta honom framför min egen vetgirighet.
 
Har pratat med chefsveterinären som jag har stort förtroende för och även om jag gör en MR kommer jag kanske få ett svar, men det finns ingen lösning på det svaret. Jag har fastnat lite i jakten på svaret och jag kommer inte låta söva honom igen för att leta efter ett svar. Hon menade på att det inte finns något de kan hitta på en MR som är "bra" utan det blir bara eventuellt ett svar på vad han lider av. Prognoserna för det mesta är riktigt dåliga.

Han har inte svarat på kortisonet och han blir sämre, han går sämre än han gjorde innan och har svårt att stå. Det är något som trycker i hans huvud så han har ont. Då det är risk för att han kan få EP-anfall han kan fastna i stannar han på djursjukhuset över natten och jag hämtar hem honom imorgon innan det är dags för honom att vandra över regnbågsbron så han kan springa så fort bara han kan igen .... Älskade Spunk :heartheart:heartheart:heart :cry::cry::cry::cry:

Jag är så ledsen men trygg i mitt beslut.
Fy så sorgligt :cry::cry::cry: Men du tänker helt rätt :heartheart:heart
 
åk @Kakis vad tråkigt att höra, men så klokt du resonerar :heart
Jag tror det är viktigt att göra som du gör, att prata med veterinär och känna sig trygg med att man gjort vad som är möjligt och rimligt och sedan sätta sin hund först. Stor kram
 
Har pratat med chefsveterinären som jag har stort förtroende för och även om jag gör en MR kommer jag kanske få ett svar, men det finns ingen lösning på det svaret. Jag har fastnat lite i jakten på svaret och jag kommer inte låta söva honom igen för att leta efter ett svar. Hon menade på att det inte finns något de kan hitta på en MR som är "bra" utan det blir bara eventuellt ett svar på vad han lider av. Prognoserna för det mesta är riktigt dåliga.

Han har inte svarat på kortisonet och han blir sämre, han går sämre än han gjorde innan och har svårt att stå. Det är något som trycker i hans huvud så han har ont. Då det är risk för att han kan få EP-anfall han kan fastna i stannar han på djursjukhuset över natten och jag hämtar hem honom imorgon innan det är dags för honom att vandra över regnbågsbron så han kan springa så fort bara han kan igen .... Älskade Spunk :heartheart:heartheart:heart :cry::cry::cry::cry:

Jag är så ledsen men trygg i mitt beslut.
Jag är så himla ledsen för er skull, men jag tycker du är så väldigt klok i hur du tänker och agerar för din hunds bästa. Stor kram :heart
 
Har pratat med chefsveterinären som jag har stort förtroende för och även om jag gör en MR kommer jag kanske få ett svar, men det finns ingen lösning på det svaret. Jag har fastnat lite i jakten på svaret och jag kommer inte låta söva honom igen för att leta efter ett svar. Hon menade på att det inte finns något de kan hitta på en MR som är "bra" utan det blir bara eventuellt ett svar på vad han lider av. Prognoserna för det mesta är riktigt dåliga.

Han har inte svarat på kortisonet och han blir sämre, han går sämre än han gjorde innan och har svårt att stå. Det är något som trycker i hans huvud så han har ont. Då det är risk för att han kan få EP-anfall han kan fastna i stannar han på djursjukhuset över natten och jag hämtar hem honom imorgon innan det är dags för honom att vandra över regnbågsbron så han kan springa så fort bara han kan igen .... Älskade Spunk :heartheart:heartheart:heart :cry::cry::cry::cry:

Jag är så ledsen men trygg i mitt beslut.
Jag beklagar så hemskt mycket men tycker du verkar göra helt rätt :heart
 
Har pratat med chefsveterinären som jag har stort förtroende för och även om jag gör en MR kommer jag kanske få ett svar, men det finns ingen lösning på det svaret. Jag har fastnat lite i jakten på svaret och jag kommer inte låta söva honom igen för att leta efter ett svar. Hon menade på att det inte finns något de kan hitta på en MR som är "bra" utan det blir bara eventuellt ett svar på vad han lider av. Prognoserna för det mesta är riktigt dåliga.

Han har inte svarat på kortisonet och han blir sämre, han går sämre än han gjorde innan och har svårt att stå. Det är något som trycker i hans huvud så han har ont. Då det är risk för att han kan få EP-anfall han kan fastna i stannar han på djursjukhuset över natten och jag hämtar hem honom imorgon innan det är dags för honom att vandra över regnbågsbron så han kan springa så fort bara han kan igen .... Älskade Spunk :heartheart:heartheart:heart :cry::cry::cry::cry:

Jag är så ledsen men trygg i mitt beslut.
Så väldigt, väldigt tråkigt att läsa men jag förstår dig så väl, när inget annat finns att göra så måste du se till både Spunks men även ditt bästa. Det gör så hemskt ont att se de man älskar lida och visst gör det ont att ta det sista beslutet, men trots att sorgen är kvar så är det inte samma smärta.

Du har gjort allt du kunnat för Spunk, när det inte finns någon bot så har du fattat rätt beslut och släpper honom fri. Alla hundar skulle ha ägare som dig. :cry: :heartheart:heart
 
Men nej....så sorgligt.
Jag tycker du resonerar klokt, ansvarsfullt och värdigt för din älskade hund. Kram och beklagar.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
831
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 405
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 320
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
2 555
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp