Minska mobilanvändande

Reflekterade över det här i morse... Dels att jag vid ett fototillfälle tog bort gråskala och sen blev kvar med färg - nu blir det grått igen! Dels att jag alldeles för lätt glömmer att logga ut - behöver få det till en vana! Ska börja med att lägga till det i kvällsrutinen, att även natta mobilen 😄 Och dels att jag av ren (o)vana bär med mig mobilen alldeles för mycket. Här precissom @Modest skrev en plats där mobilen bor, för laddning och för natten. Men har jag väl tagit med den till köksbordet så följer den med överallt sen. Ska mer aktivt tänka på att lägga tillbaka den på sin plats.

Hur går det er andra? Vad fungerar och vad är svårt att få ändring på?

Låter som en bra idé att natta mobilen! Jag har också svårt att komma ihåg att logga ut, men har som regel att då får jag logga ut och in igen när jag går in nästa gång och upptäcker det. Jag bär också med mig mobilen för mycket men det har faktiskt blivit bättre sedan jag slagit på ljudet så jag slipper "kolla till den" så ofta bara för att se om det hänt något. :) Jag har haft ljudet av i flera år av ren vana.
 
Jag är också på det här tåget och det är framförallt Facebook som är boven i mitt drama. Jag har under en tid trappat ner genom att avfölja i princip alla grupper och väldigt många av mina vänner, det är notiserna som stressar mig. Jag kan helt enkelt inte hålla mig från att kolla så fort det kommer en notis trots att jag alltid har telefonen på ljudlöst och med avstängda vibrationer.
Sedan en vecka är mitt FB konto helt avaktiverat och jag har stängt av alla aviseringar från messenger. Inser att jag egentligen inte saknar det men jisses vad mycket information jag missar.
Hur sjutton ska jag nu veta när och vart träningsgruppen ska träffas osv?

Men om jag trodde att folk skulle sakna mig så hade jag gruvligt fel. Under den här veckan är det enbart två personer som hört av sig och undrat om jag blockat dem. Alltså TVÅ av ett par hundra. Det var en väckarklocka och jag fattar plötsligt hur många som bara spontanklickar på "like" när något dyker upp i flödet.
 
Jag är också på det här tåget och det är framförallt Facebook som är boven i mitt drama. Jag har under en tid trappat ner genom att avfölja i princip alla grupper och väldigt många av mina vänner, det är notiserna som stressar mig. Jag kan helt enkelt inte hålla mig från att kolla så fort det kommer en notis trots att jag alltid har telefonen på ljudlöst och med avstängda vibrationer.
Sedan en vecka är mitt FB konto helt avaktiverat och jag har stängt av alla aviseringar från messenger. Inser att jag egentligen inte saknar det men jisses vad mycket information jag missar.
Hur sjutton ska jag nu veta när och vart träningsgruppen ska träffas osv?

Men om jag trodde att folk skulle sakna mig så hade jag gruvligt fel. Under den här veckan är det enbart två personer som hört av sig och undrat om jag blockat dem. Alltså TVÅ av ett par hundra. Det var en väckarklocka och jag fattar plötsligt hur många som bara spontanklickar på "like" när något dyker upp i flödet.

Jag är själv bara aktiv i ett par grupper, har inte skrivit något på min "vägg" på FB på flera år och kommenterar sällan på andras uppdateringar. Jag har ingen koll på om någon slutar uppdatera som tidigare varit aktiv. Någon gång har jag kommit på det flera månader senare, att "just ja, det var längesedan jag läste något från den här personen". Men förmodligen har jag inte ens reflekterat över saken i majoriteten av fallen. Så visst är det så, folk bara scrollar.

Jag har tänkt avaktivera min FB flera gånger men det är jobbigt med den där info man missar... T.ex mitt jobb har en grupp där det kommer upp info om diverse och så finns det olika lokala grupper jag vill ha lite koll på där de som du skriver postar tider och annat. Sedan har jag ett par grupper jag vill vara med i för att jag "känner mig hemma" där. Det finns verkligen både fördelar och nackdelar med Facebook. Men jag kan tänka mig att det är skönt att ha den avaktverad.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 012
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 802
Senast: ako
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 601
Senast: Gunnar
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 119
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp