missfall?!?

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

mamma2006?

jag har nyligen (1 vecka sen) fått reda på att jag är gravid och har kommit fram till att jag är 3 veckor gången... och nu idag så har jag hel plötsligt fått rödaktiga flytningar... är det missfall på gång då eller är det normalt? *orolig*
 
Sv: missfall?!?

Kan nog vara så men det är också vanligt att man blöder en del i början, särskilt den tid man brukar ha mens enligt vad jag fick sagt. Håller tummarna för att det går bra.
 
Sv: missfall?!?

3 veckor gången... hur vet du då att du är gravid? Första två veckorna som räknas är man inte ens gravid egentligen, man räknar från sista mensen nämligen. Fast du kanske menar 3 veckor från befruktningen? Då är du i v.5 och du har precis missat en mens. Det är inte alls ovanligt att man får tidigt missfall som knappt märks. Om du inte gjorde prov kanske du skulle missat att du var gravid och trott att det bara var en lite sen mens.
 
Sv: missfall?!?

alltså... jag skulle fått mens den 9:e juli, tog ett test i tisdags som visade positivt... jag har ingen större aning om hur man räknar.. bara att det är tidigt och jag längtat så efter att få bli gravid. (därav det tidiga testandet.) står ju att dom där testen ska vara så säkra och att man ska i princip kunna kolla när som helst.... :confused:
 
Sv: missfall?!?

Då skulle du vara i v.7 nu. Om jag var du skulle jag på måndag ringa och be att få bli kollad. Kanske knepigt i sommartider, men eftersom du har positivt test och blöder så borde de kunna göra ett vaginalt ultraljud och se hur det står till. I v.7 ska man kunna se hjärtljud.
 
Sv: missfall?!?

Behöver alls inte vara missfall. Min bäste vän fick också blödningar, rikliga också. När hon ringde sjukhuset sa dom bara: det är nog missfall...vi kan inget göra....När hon åkte in för att kolla så var det ett sår på livmodern som blödde. Hon blödde mycket och var helt förstörd..Men inte var det missfall inte...Snart föder hon i alla fall :). Och och kolla dig för att få sinnesro...
 
Sv: missfall?!?

då äre jag som ringer på måndag då.. enligt en sida jag hittade nyss http://come.to/babynatet så skulle jag vara i vecka 5 + 1... (måste ha fyllt i fel dag då jag försökte beräkna första gången) så får jag hoppas att nån har tid och kolla upp mig..
 
Sv: missfall?!?

Om du är i vecka 5+1 så är det för tidigt att se något och det enda sättet att kolla upp om det är missfall är att ta blodprov och kolla hcg halten, om den sjunker eller står still så är det ett missfall eller utomkveds.

Själv har jag haft båda delarna och jag tror det är ovanligt att de ens tar blodprov om det inte blir några komplikationer eftersom det är första gången. Det är nog bara att avvakta för kroppen är duktig på att sköta det själv. Det enda du ska vara observant på är om blödningen fortsätter i mer än en vecka eller om du får svåra smärtor.

Men inget behöver ju vara fel din graviditet kan fortsätta utan några som helst komplikationer för det är inte ovanligt med små blödningar under en graviditet.
 
Sv: missfall?!?

Är det bara flytningar är allt säkert ok.
Ett missfall blir som en mens åtminstonde, eller mer. Men ring och hör med dem vad de säger!
 
Sv: missfall?!?

Har en ultrljudsbild på mitt mellanbarn, när hon var 5 v.... Så det går faktiskt att se så tidigt :smirk:
 
Sv: missfall?!?

igår kom 'syndafloden'... eller nåt. hur mkt mens som helst så jag tar det som missfall.. :-( men men.. det är väl bara att försöka på nytt igen. känns nog lättare att det hände nu än om det skulle gått ännu längre. så nu ska jag vänta ut att mensen ska sluta och så ska jag köpa nya äl-tester..
 
Sv: missfall?!?

Konstigt att du kunnat se så tidigt för till mig så sa tom chefsgynokologen att det inte går att se något levande foster med ul så tidigt (graviditet kan de säkert se) de hade tom problem att se något i v6 och då undersöktes jag nogrant då jag hade utomkveds i v6 + 5 så kunde de se en antydan men det var blodproverna som avgjorde det hela. Och när jag fick missfall väldigt tidigt i v5 så kollade de men sa att de ändå inte skulle kunna se något foster bara om jag hade vätska i buken då de misstänkte ett till utomkveds. Tom sjuksköterskan som jag pratade med först sa att de inte skulle kunna se något så tidigt men de ville ha in mig för blodprov.
Sjukhuset har en jätte modern ul-apparat på kvinnokliniken men på akuten är den gammal och där kan de knappt inte se något alls, har även hört att det är så på andra sjukhus att akuten har de gamla apparater och kvinnoklinkerna har de bättre på då de har hand om många specialfall.
 
Sv: missfall?!?

Kanske kan det vara till någon tröst men många gånger har man lättare att bli gravid direkt efter ett missfall, jag fick det förklarat av en gynokolog att det berodde på att kroppen då redan var igång att producera ett hormon som gör att kroppen inte stöter ut embryot. Många som får missfall lätt har för lite av detta hormon. Och på mig har det stämt, jag hann inte få en mens mellan mitt missfall och den graviditet som jag nu är i.
 
Sv: missfall?!?

Jag hoppas att det tar sig snabbt för dig igen. Nu vet du i alla fall att du kan bli med barn! Kram
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
784
Senast: McFlurry
·
Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
10 048
Senast: Praefatio
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 034
Senast: gulakatten
·
Hundhälsa Tiken har börjat skaka i bakdelen sen 2-3 dagar, märks mest när hon ligger och vilar men även annars. Hon låter också väldigt orolig i...
Svar
18
· Visningar
1 400
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp