Missnöjd m distriktvet. KLINIK efter dess behandling=/

Sv: Missnöjd m distriktvet. KLINIK efter dess behandling=/

hur mycket mer skulle han ha gjort? skulle han ha åkt ut varje dag som hästen skulle ha sprutan som tantester sa?
 
Sv: Missnöjd m distriktvet. KLINIK efter dess behandling=/

ja jag är väldigt glad att han visa mig och att jag nu kan själv , det har jag ju nytta av på egna och vänners hästar . jag tyckte bara att han gjorde förlite med den dyra räkning man får .

Fast man betalar inte i huvudsak för de enskilda momenten veterinären gör, man betalar för kompetensen. Den man sällan har själv.
 
Sv: Missnöjd m distriktvet. KLINIK efter dess behandling=/

Det ska till en ordentlig reaktion efter en injektion bredvid kärlet för att det ska bli så illa att det "växer" ihop. I de få fall det skett hittar oftast blodet nya vägar, men visst kan hästen se grotesk ut under tiden. Om det inte ser alldeles förskräckligt ut nu tror jag inte att du behöver oroa dig för detta iallafall!

Det konstiga är om såret satt långt ner i foderstrupen. Där finns normalt inget hinder för slangen, och slangen i sig bör inte kunna göra sådan skada där. Om det däremot var ett passagehinder här så skulle det förklara saken. Bara spekulationer, nu finns ju såret på bild och den veterinär som gjorde den undersökningen är förstås bäst lämpad att uttala sig.

Hur mår hästen nu då? Hoppas att det är ok!

Svarar å ägarens vägnar;)

Idag, måndag, så har kliniken hört av sig ang hästens status.
Hästen har tyvärr inte druckit särskilt mycket under helgen och
inte lyckats äta några jättemängder heller. Det finns misstanke om att
han är uttorkad så eventuellt så blir det Strömsholm.
Han kanske behöver dropp och mera vård än vad som kan ges på hemmaplan, tyckte vet på kliniken.
Så nu väntar ägaren på ytterliggare ett samtal.
Kliniken skulle höra av sig igen ang Strömsholm eller inte.
Hästen är ganska pigg med Metacam i kroppen på fm men på em så är han tydligen inte lika fräsch.
Fortfarande lite svullen och stapplig i gången:(

Tycker så synd om dom......
Hoppas verkligen pållen blir återställd, det är en underbar häst!
Just nu känns det som att det kan sluta hursomhelst.....

/J.
 
Sv: Missnöjd m distriktvet. KLINIK efter dess behandling=/

jo det är klart vi gör . men när jag får känna och berätta allt själv och bara tittar lite , det är då jag tycker det är konstigt , jag är bara häst ägare han är vet och jag betalar för att han ska titta på min häst . nä det blir helsingborg för mig .

väldigt glad att jag fick lära mig spruta .
 
Sv: Missnöjd m distriktvet. KLINIK efter dess behandling=/

för att min chef inte har vapenlicens vilket man måste ha för att få ha butpistol:( så vi kunde inget göra. att tillkallla vet var helt onödigt då kalven skulle vara död innan tele samtalet var slut. när man får ner vätska i lungorna går det "mycket snabbt".

Du behöver INTE vapenlicens för att ha en bultpistol då ingen projektil lämnar konstruktionen. Det är en stav som flyttar sig ut som avlivar, men den sitter fortfarande fast i själva pistolen.

( Jag har gått på kurs i handhavande av bultpistol arrangerat av länstyrelsen och då sades det inget om vapenlicens).

Slaktmask däremot är annorlunda eftersom att där skjuts verkligen ett skott av.
 
Sv: Missnöjd m distriktvet. KLINIK efter dess behandling=/

det e vad som har sagt till mig. så jag vet inte mer än det. men jag ska kolla upp det med nödslakten nästa gång han kommer. oj nu lät det som om dom kommer ofta men så e inte fallet. men hur som helt måste man ha utbildning på att använda dom. vilket ingen har på jobbet(cheften kan inte, kollegan har inte fått möjligheten och jag har tackat nej två ggr pga att jag e för rädd göra fel).
 

Liknande trådar

Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 012
Senast: Cattis_E
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
788
Senast: Habina
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 238
Senast: MiniLi
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 655
Senast: Sirap
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp