Mitt liv är ett skämt

Sabla telefon
@Shetlandskusk ja det vore nåt och kolla på. Finns flera sådana bolag här, har sökt sådana jobb förut som jag inte lyckats få
Det kryllar av tjänster som aldrig kommer ut hos Arbetsförmedlingen. Slipa på ditt brev, ditt CV och skickar du in spontanansökningar (via mail) senast måndagmorgon. På torsdag ringer du och kollar så att det kommit in - visar man framfötterna och visar att man vill arbeta inom personlig assistans så brukar man få jobb.
 
Ett tips kan vara att ta med cv och personligen gå till arbetsplatserna och presentera sig för personalansvarig chef. Då lämnar du både cv och ett ansikte/personlighet hos chefen och blir inte en i mängden som med inskickat cv ;)
 
Om du har iaf lite gröna fingrar så tipsar jag om att söka på parkförvaltning eller kyrkogård. De brukar söka säsongsanställda, förvisso till våren, men det är inte en nackdel att skicka spontanansökan eller gå dit. Hade du bott i södra Skåne hade jag kunnat fixa en sån tjänst till dig på nolltid :)

Och, som en sån person som anställer, på de allra flesta ställen är det en fördel att gå och lämna CV. Du behöver (bör inte) vara långrandig, utan bara trevligt och käckt säga "Hej, jag heter Mirre och söker jobb. Jag tycker er arbetsplats verkar trevlig så jag vill gärna lämna mitt CV här. Ha en trevlig dag".
Nästan alla som kommit och lämnat sitt CV till mig (och varit hela och rena och kunnat göra sig förstådda) har fått jobb, det är en enorm fördel att ha ett ansikte på en person.
 
Om du har iaf lite gröna fingrar så tipsar jag om att söka på parkförvaltning eller kyrkogård. De brukar söka säsongsanställda, förvisso till våren, men det är inte en nackdel att skicka spontanansökan eller gå dit. Hade du bott i södra Skåne hade jag kunnat fixa en sån tjänst till dig på nolltid :)

Och, som en sån person som anställer, på de allra flesta ställen är det en fördel att gå och lämna CV. Du behöver (bör inte) vara långrandig, utan bara trevligt och käckt säga "Hej, jag heter Mirre och söker jobb. Jag tycker er arbetsplats verkar trevlig så jag vill gärna lämna mitt CV här. Ha en trevlig dag".
Nästan alla som kommit och lämnat sitt CV till mig (och varit hela och rena och kunnat göra sig förstådda) har fått jobb, det är en enorm fördel att ha ett ansikte på en person.
Det där hade jag satsat på om jag kunnat! Det är ett aber att vara gräsallergiker ibland... :meh:
 
haha, vi har gräsallergiker anställda, de klipper inte så mycket gräs kan jag säga ;)
Jag är så känslig att jag inte kan vara utomhus om någon klipper gräs i närområdet. Reagerar med hud mot gräs också, kan alltså inte gå barfota/sitta barbent i gräs. Trots medicinering. Astrist för jag gillar att arbeta i mormors trädgård!
 
@lady_vip har verkligen inte gröna fingrar :p Ser knappt vad som är ogräs och inte hehe.
Annars hade det varit en ide.

Har varit och lämnat cv på ett antal ställen men aldrig fått napp. Vet inte om folk tycker jag är tråkig kanske :p

@Shetlandskusk det ska jag göra :)
 
Jag tipsar om hemtjänsten, samt äldreboenden. De behöver alltid folk, framförallt nu när det lider mot jul!
 
Är det uska du verkligen vill bli eller kan du tänka dig andra yrken också? I och med att du har körkort kan du ju jobba på några av logistikföretagen. Det krävs väl att man tar sig till Örebro förstås, men får man ett heltidsjobb har du ju råd med bil.

Maila till tex DHL Express och kolla om de inte söker folk. Här i Göteborg söker de alltid folk.

Är du anmäld hos bemanningsföretagen?
 
Hallsberg har ju en stor post terminal nu också. Vet inte åt vilket håll du bort utanför Örebro dock så det kanske är på helt fel sida eller otympligt att ta sig till.
 
Tack :)
Jo det var i år, några gånger var jag nära att ge upp och skita i allt. Men tänkte att, fasen jag måste ha det där jäkla kortet. Jag är nästan lite imponerad av mig själv :D
@Shetlands

Håller med. Det var strongt gjort Mirre! Det är inte lätt att prestera och koppla bort allt annat som det ju krävs vid sådana tillfällen. Du får blicka tillbaka på sådana tillfällen och vara stolt över dig själv :up:
 
@lady_vip har verkligen inte gröna fingrar :p Ser knappt vad som är ogräs och inte hehe.
Annars hade det varit en ide.

Har varit och lämnat cv på ett antal ställen men aldrig fått napp. Vet inte om folk tycker jag är tråkig kanske :p

@Shetlandskusk det ska jag göra :)
Men det får du ju lära dig, vad som är ogräs eller inte. Det är ju inte svårare än att plugga till uska?
 
Fasen då!
Fick ett svar från syon på komvux här, utbildningen jag sökt på NTI var " inte prioriterad" det var bara utbildningar inom naturkunskap som de kunde tänka sig betala för. Fattar inte varför kommunen ska bestämma vad man ska utbilda sig till.
 
Fasen då!
Fick ett svar från syon på komvux här, utbildningen jag sökt på NTI var " inte prioriterad" det var bara utbildningar inom naturkunskap som de kunde tänka sig betala för. Fattar inte varför kommunen ska bestämma vad man ska utbilda sig till.
Ifrågasätt!
 
Fasen då!
Fick ett svar från syon på komvux här, utbildningen jag sökt på NTI var " inte prioriterad" det var bara utbildningar inom naturkunskap som de kunde tänka sig betala för. Fattar inte varför kommunen ska bestämma vad man ska utbilda sig till.

Det beror antagligen på att det fattas folk inom de områden som naturkunskap berör. Därför betalar man bara de kurser som kommunen kan tjäna på i längden, men är det undersköterska du vill bli så tycker jag inte att du ska ge dig. På den här sidan kan du kolla efter vilka utbildningar som AF tillhandahåller inom 100 km från Örebro. Om du inte har någon injobbad a-kassa kommer du fortfarande ligga på lägsta ersättning och antagligen resten genom ekonomiskt bistånd på socialen. Alternativet är en praktikplats och du bör ha varit inskriven på AF ett tag. Hur länge har du det?
 
Ska göra det :)

@Strindlund så är det säkert.
Vilket är helt galet, de tyckte jag skulle kolla på en utbildning till fritidsledare på folkhögskola. Skolan här har inte den utbildningen, kursen jag sökte på NTI var ju precis det :banghead: Man kan jobba som elevassistent eller fritidsledare när man är klar.

Vet inte hur länge jag varit inskriven på af, men det är länge. Praktik får jag inte.

@Askur åh vad snällt av dig! :love:
 
@Mirre min sambo jobbar på en återvinningscentral och jag kan be honom hålla ögonen öppna på tvättmaskiner. Oftast fungerar dom felfritt. :love:
Förlåt, är inte meningen att kapa tråden. Men att ta en tvättmaskin som lämnats in för att slängas på ÅVC är olagligt. Har en slängt något skall ingen annan ta det, oavsett hur gott skick det är i. Undantaget givetvis på ÅVCer där en kan lämna fungerande saker som "skänkes".

Slut på OT!

@Mirre tycker du har fått många bra svar, och har inget att tillägga. Men jag hoppas saker löser sig snabbt!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 526
Senast: sjoberga
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 159
Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 775
Senast: Manji
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 859
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp