Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt.
Inte vad gäller alkoholen iaf. Men jag har fått mer perspektiv. Jag lämnade aldrig forumet helt utan har läst och hängt med.
Ett tag undrade jag om inte Buke också var lite av en drog. Som att äta, som sömn.

De innersta tankarna och känslorna blottade jag som om ingenting spelade någon roll.
Jag har undvikit att läsa i mina egna trådar. Därför att det gör ont. Men så en dag läste jag. Kände ilskan inom mig. Trodde att jag skulle skämmas och vara arg på mig själv men istället blev jag arg på andra. Hur kan någon skriva så där?!
Självhatet är ibland så stort. Så kompakt att andras åsikter om mig blir fakta.
Ju mer jag kämpade ju värre blev det.
Tillslut kändes det som att jag var två helt olika personer i samma kropp.
Ingen av dessa tålde den andre.

Första tiden härifrån började med ett stort drickande. Inga bannor. Knappt några konsekvenser.
Någon kväll var jag och partner ute på nattklubb. Han lät mig dricka. Det kändes som en seger. Inga bannor.
Han visste såklart inte att jag druckit en flaska vin redan innan vi gick ut.
Jag bjöd honom på en massa drinkar. Kände mig överlägsen. Att jag kunde bara släppa allt för en natt. Dansa med vem jag ville, dricka vad jag ville och göra vad jag ville.

Verkligheten kommer ikapp. Det gör den alltid förr eller senare.
När musiken har tystnat. När allvaret börjar. Då jag inte längre kan kontrollera suget. Sätter klockan på 05:00 för att ta alkoholmedicinen. Min livlina.
Men jag tar den inte varje dag. Jag ”glömmer”.

Jag kommer inte att kanske svara på inlägg här. Det beror på. Kommer inte heller skriva om när suget tar över.
Jag har förstått att det inte är bra för andra att läsa om sånt.
 

Men det kan väl mycket väl vara en känsla som man tillfälligt har..
Ja, eller så har man kontroll när man dricker i sällskap och det spårar inte ur alls på något sätt, men det triggar ju det okontrollerbara varje gång man utsätter sig för det man är beroende av. Hade jag tex tagit en snus av en kollega 2 gånger under en dag hade det (många år sen jag slutade) med stor sannolikhet lett till att jag gått och köpt en dosa dagen efter och sen snusat ”okontrollerat” igen.
 
Är på väg ut. Nej har egentligen ingen större lust alls. Men tänker att jag borde.
Borde innan jag blir 100 % nykter på heltid.
Partner har somnat 😂
Han är rolig med tanke på att det var hans idé från första början att gå ut alltså.

Jag har träffat en person som vi kan kalla M som inte visste nånting om mina problem alls. Min tanke var inte heller att berätta. Men nu av någon anledning har jag skrivit ALLT verkligen spytt ut allt. Skrivit ingående om allt. AA möten och hela faderullan.
Han skrev att han inte dömer.

Jo tjenare… ALLA dömmer! Alla!
Här på forumet. I verkligheten. Överallt.
Varför berättade jag ens?
Så onödigt. Så dumt.
Men jag orkar inte länge.
ORKAR INTE
 
Är på väg ut. Nej har egentligen ingen större lust alls. Men tänker att jag borde.
Borde innan jag blir 100 % nykter på heltid.
Partner har somnat 😂
Han är rolig med tanke på att det var hans idé från första början att gå ut alltså.

Jag har träffat en person som vi kan kalla M som inte visste nånting om mina problem alls. Min tanke var inte heller att berätta. Men nu av någon anledning har jag skrivit ALLT verkligen spytt ut allt. Skrivit ingående om allt. AA möten och hela faderullan.
Han skrev att han inte dömer.

Jo tjenare… ALLA dömmer! Alla!
Här på forumet. I verkligheten. Överallt.
Varför berättade jag ens?
Så onödigt. Så dumt.
Men jag orkar inte länge.
ORKAR INTE

Nej, alla dömer inte. Däremot är det många som fördömer ditt beteende när du är elak. Det är två väldigt olika saker.

Mitt tips: gör som din partner och lägg dig. Det är bäst för samtliga inblandade.
 
Är på väg ut. Nej har egentligen ingen större lust alls. Men tänker att jag borde.
Borde innan jag blir 100 % nykter på heltid.
Partner har somnat 😂
Han är rolig med tanke på att det var hans idé från första början att gå ut alltså.

Jag har träffat en person som vi kan kalla M som inte visste nånting om mina problem alls. Min tanke var inte heller att berätta. Men nu av någon anledning har jag skrivit ALLT verkligen spytt ut allt. Skrivit ingående om allt. AA möten och hela faderullan.
Han skrev att han inte dömer.

Jo tjenare… ALLA dömmer! Alla!
Här på forumet. I verkligheten. Överallt.
Varför berättade jag ens?
Så onödigt. Så dumt.
Men jag orkar inte länge.
ORKAR INTE
Jag hoppas du inte känner att jag dömmer. För det gör jag inte. Däremot ser jag någon som är svårt sjuk och som skadar sig själv.
Jag har inte haft missbruksproblem. Men jag har haft anorexi. Och till viss del blir det lite lika.
När en av mina vänner fick anorexi många år efter jag tillfrisknat så var det inte så att jag bara blundade när hon pratade om sjuka tankar och handlingar. Eller när hennes kropp gav upp. Jag uppmuntrade henne att söka hjälp och vi pratade om problemen. Hon var ändå samma älskade vän även när hon kunde balla ur känslomässigt när hon kände sig trängd.
Jag tror det är lite samma med dig. Jag dömer dig inte, tycker inte DU är dålig för att du är sjuk.
Men för att slippa hata dig själv och förstöra ditt liv så måste du ju jobba på dig själv.
 
Är på väg ut. Nej har egentligen ingen större lust alls. Men tänker att jag borde.
Borde innan jag blir 100 % nykter på heltid.
Partner har somnat 😂
Han är rolig med tanke på att det var hans idé från första början att gå ut alltså.

Jag har träffat en person som vi kan kalla M som inte visste nånting om mina problem alls. Min tanke var inte heller att berätta. Men nu av någon anledning har jag skrivit ALLT verkligen spytt ut allt. Skrivit ingående om allt. AA möten och hela faderullan.
Han skrev att han inte dömer.

Jo tjenare… ALLA dömmer! Alla!
Här på forumet. I verkligheten. Överallt.
Varför berättade jag ens?
Så onödigt. Så dumt.
Men jag orkar inte länge.
ORKAR INTE
Det handlar inte om att döma. Det handlar om att reagera och försöka "väcka" någon som i en rasande fart håller på att helt förstöra sitt liv. Det handlar om att bry sig - inte om att döma.
 
Känns verkligen skit allting. Vad är ni för idiotier som läser och skriver på detta forumet egentligen?
Sen måste jag försvara mig fast jag inte skrivit något dumt öht.
Blir bara så förbannad.
Folk skriver saker utan belägg. Herregud. Bara för att det är JAG som som skriver.
Hade någon annan skrivit samma sak hade ingen reagerat men så fort jag skriver något då är jag elak och hemsk och det ena med det tredje.
Folk skriver att de minsann ska ignorera mig.
Ja varsågod!
Det får ni hemskt gärna göra!
Men ge fan i att skriva det tack!!
 
Känns verkligen skit allting. Vad är ni för idiotier som läser och skriver på detta forumet egentligen?
Sen måste jag försvara mig fast jag inte skrivit något dumt öht.
Blir bara så förbannad.
Folk skriver saker utan belägg. Herregud. Bara för att det är JAG som som skriver.
Hade någon annan skrivit samma sak hade ingen reagerat men så fort jag skriver något då är jag elak och hemsk och det ena med det tredje.
Folk skriver att de minsann ska ignorera mig.
Ja varsågod!
Det får ni hemskt gärna göra!
Men ge fan i att skriva det tack!!
Det här vet inte riktat till någon specifik i denna tråden.
Vill bara vara tydlig med det
 
Jag vet knappt längre vad som är ok att skriva om och vad som är det inte. Det är extremt svårt hålla sig inom det som är ok att skriva om.
Men blev kort på ett ett ställe. Det var kul. Det var det. Blandad musik och blandat med folk.
 
Känns verkligen skit allting. Vad är ni för idiotier som läser och skriver på detta forumet egentligen?
Sen måste jag försvara mig fast jag inte skrivit något dumt öht.
Blir bara så förbannad.
Folk skriver saker utan belägg. Herregud. Bara för att det är JAG som som skriver.
Hade någon annan skrivit samma sak hade ingen reagerat men så fort jag skriver något då är jag elak och hemsk och det ena med det tredje.
Folk skriver att de minsann ska ignorera mig.
Ja varsågod!
Det får ni hemskt gärna göra!
Men ge fan i att skriva det tack!!

Så som du nyligen skrivit i dejtingtråden och hur du tidigare uttryckt dig mot olika användare i dina egna trådar så är det faktiskt dumt skrivet. Du ser det nog inte när du är påverkad men som nykter skäms du över det. Troligen är det du ovan skrivit en form av försvarsmekanism och ett sätt att rättfärdiga ditt alkoholintag.
 
Så som du nyligen skrivit i dejtingtråden och hur du tidigare uttryckt dig mot olika användare i dina egna trådar så är det faktiskt dumt skrivet. Du ser det nog inte när du är påverkad men som nykter skäms du över det. Troligen är det du ovan skrivit en form av försvarsmekanism och ett sätt att rättfärdiga ditt alkoholintag.
En kommentar jag skrev var inte bra och den bad jag om ursäkt för. Annars har jag inte skrivit något dumt alls.
 

Orsak​

Orsaken till hyperventilering är ett medvetet eller omedvetet spänningstillstånd i kroppen. Typiskt kan anfallet dyka upp hos personer som har levt under stress och påfrestningar. Risken kan öka vid sömnbrist. Alkohol eller andra berusningsmedel ökar risken för att utveckla hyperventilering.
Tillståndet betraktas inte som en psykisk sjukdom, men är ett tecken på underliggande spänningstillstånd, eventuellt ångestbesvär.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 449
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 801
Senast: starcraft
·
  • Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp