Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt.
Inte vad gäller alkoholen iaf. Men jag har fått mer perspektiv. Jag lämnade aldrig forumet helt utan har läst och hängt med.
Ett tag undrade jag om inte Buke också var lite av en drog. Som att äta, som sömn.

De innersta tankarna och känslorna blottade jag som om ingenting spelade någon roll.
Jag har undvikit att läsa i mina egna trådar. Därför att det gör ont. Men så en dag läste jag. Kände ilskan inom mig. Trodde att jag skulle skämmas och vara arg på mig själv men istället blev jag arg på andra. Hur kan någon skriva så där?!
Självhatet är ibland så stort. Så kompakt att andras åsikter om mig blir fakta.
Ju mer jag kämpade ju värre blev det.
Tillslut kändes det som att jag var två helt olika personer i samma kropp.
Ingen av dessa tålde den andre.

Första tiden härifrån började med ett stort drickande. Inga bannor. Knappt några konsekvenser.
Någon kväll var jag och partner ute på nattklubb. Han lät mig dricka. Det kändes som en seger. Inga bannor.
Han visste såklart inte att jag druckit en flaska vin redan innan vi gick ut.
Jag bjöd honom på en massa drinkar. Kände mig överlägsen. Att jag kunde bara släppa allt för en natt. Dansa med vem jag ville, dricka vad jag ville och göra vad jag ville.

Verkligheten kommer ikapp. Det gör den alltid förr eller senare.
När musiken har tystnat. När allvaret börjar. Då jag inte längre kan kontrollera suget. Sätter klockan på 05:00 för att ta alkoholmedicinen. Min livlina.
Men jag tar den inte varje dag. Jag ”glömmer”.

Jag kommer inte att kanske svara på inlägg här. Det beror på. Kommer inte heller skriva om när suget tar över.
Jag har förstått att det inte är bra för andra att läsa om sånt.
 

Vi kommer att ha en lång och sammanhängande nykter period från och med NU!
Kanske för evigt oavsett ska den vara lång inte bara någon vecka eller månad. Längre längre.

Båda två. Det funkar inte alls om han eller andra i närheten dricker.
Har berättat om hur jag druckit på nätterna som igår utöver det vi drack så drack jag också vid sidan om.
Detta med hyperventilerade dessutom måste vara kopplat det också till drickandet.
AA varje dag från och med NU!
 
Vi kommer att ha en lång och sammanhängande nykter period från och med NU!
Kanske för evigt oavsett ska den vara lång inte bara någon vecka eller månad. Längre längre.

Båda två. Det funkar inte alls om han eller andra i närheten dricker.
Har berättat om hur jag druckit på nätterna som igår utöver det vi drack så drack jag också vid sidan om.
Detta med hyperventilerade dessutom måste vara kopplat det också till drickandet.
AA varje dag från och med NU!
Det låter jättebra, och jag håller med om att det inte funkar om någon dricker ”nära” dig som det är just nu. Hyperventilerandet är säkert kopplat till ångest och alkohol, jag får numera sån ångest av bara 2-3 glas vin att jag aldrig planerar att köra bil dagen efter och överväger/har nästan slutat dricka helt.
Och jag kan hålla med dig om att du inte varit elakare än många andra varit mot dig och att jag förstår att en del triggat dig att skriva vissa saker. Sen tycker jag det är onödigt att ständigt bemöta dig med ”skriv inte på fyllan”. Är personerna bakom skärmen övertygade om att du är full tycker jag det enklaste vore att bara ignorera det du skriver, inget hjälper sällan med att diskutera med någon som druckit mer än något glas.. ffa inte i skrift.
 
Läste vad jag skrev igår. Så mycket dravel. Säkert 50 meddelanden bara till M. Trodde jag skrivit lite bara men nej.
Ena stunden jätteglad och allting. Nästa stund att jag är en hemsk person och bla bla bla
 
Äter en väldigt stark tomatsoppa. Öste på med lök och vitlök i den så den känns väldigt s rensande 😅
Partner tog upp att han vill bekosta en adhd utredning. 20 000kr.
Jag vet inte. Måste tänka på saken. Orkar inte med alla beslut hela tiden.
 
Mår verkligen skrutt idag. Soppan igår lyckades jag inte behålla. Fick i mig en liten hamburgare på Max senare igår. Det var allt på hela dagen.
Idag har jag ätit en kokt potatis med en klick smör till. Det verkar gå ok.
Vill så gärna dricka kaffe men vågar inte än. Inte druckit kaffe sedan i lördags eftermiddag.
Ska se om det går men vill inte spy igen för det gör mig så svag och äcklad.

Halsen är kaos. Har tappat rösten. Fast jag knappt sagt ett ljud till någon.
Knäet gör fortfarande ont. Tydligen kan det ta tid. Finns inget att göra åt det. Jag kan böja det nu men det gör ont som f*n då.
Svettats mängder i natt. Fick väcka partner så han fick hjälpa mig att byta lakan. I samma veva kom en störtflod av gråt och självömkan.

Katten mår inte bra. Måste åka in till kliniken med henne. Fick en tid imorgon.

Allt känns så jäkla svart hela tiden. Fattar inte det.
Tungt möte igår. Sa inte ett ljud men pratade med en så fin människa sen efteråt. Hon skrev till mig imorse och påminde mig om att gå på möte idag.

Jag tycker inte synd om mig nu. Jag förtjänar att må så här. Jag har själv satt mig här där jag är nu. Ingen annan. Det är nästan att jag börjar känna en viss tacksamhet mitt i all misären. För jag känner att mitt driv har väckts. Drivet att komma bort från alkoholen helt och fullständigt och för alltid.
 
Jag vill be om ursäkt för tidigare inlägg. När jag skrev där och då har jag inte kunnat se alls att jag skulle gjort något fel eller uttryckt mig dumt.
Men jag håller med om att det inte är så sjyst att kalla andra lite svepande för idioter (oavsett om jag tycker det eller inte). Är det någon som är idiotisk så är det i så fall jag själv.
Förlåt också @pepp för klumpiga uttalanden. Jag menade inget dumt men ser att det såg väldigt rörigt skrivet ut av mig. Jag vet nog inte riktigt själv hur jag menade.
Du gör såklart det som funkar bäst för dig ❤️
 
Jag vill be om ursäkt för tidigare inlägg. När jag skrev där och då har jag inte kunnat se alls att jag skulle gjort något fel eller uttryckt mig dumt.
Men jag håller med om att det inte är så sjyst att kalla andra lite svepande för idioter (oavsett om jag tycker det eller inte). Är det någon som är idiotisk så är det i så fall jag själv.
Förlåt också @pepp för klumpiga uttalanden. Jag menade inget dumt men ser att det såg väldigt rörigt skrivet ut av mig. Jag vet nog inte riktigt själv hur jag menade.
Du gör såklart det som funkar bäst för dig ❤️

Det är ingen fara, jag tar inte åt mig utan lyssnar på magkänslan 😊
 
Äter en väldigt stark tomatsoppa. Öste på med lök och vitlök i den så den känns väldigt s rensande 😅
Partner tog upp att han vill bekosta en adhd utredning. 20 000kr.
Jag vet inte. Måste tänka på saken. Orkar inte med alla beslut hela tiden.
Varför vill han det? Alltså, är det något vården och du själv fört på tal? Vården förstår jag inte skulle rekommendera en privat utredning nödvändigtvis, men kanske påpekat att det nog är långa väntetider. Och jag bör kanske lägga till att det framstår som helt naturligt att fundera på att du möjligtvis skulle ha annan underliggande problematik, utöver beroendeproblematiken, som på sikt kanske vore bra att nysta i MEN jag kommer direkt att tänka på när din partner tyckte att du borde få mer ångestdämpande utskrivit istället för Naltrexon som både läkare och du själv i stunden trodde mer på... så med det i bakhuvudet, undrar jag varför han föreslår att han kan betala för ADHD-utredning och inte tex. behandlingshem??? Jag fattar att det kanske är dyrare etc, men känns ju också som att han inte vill ta in det problemet liksom.
 
Varför vill han det? Alltså, är det något vården och du själv fört på tal? Vården förstår jag inte skulle rekommendera en privat utredning nödvändigtvis, men kanske påpekat att det nog är långa väntetider. Och jag bör kanske lägga till att det framstår som helt naturligt att fundera på att du möjligtvis skulle ha annan underliggande problematik, utöver beroendeproblematiken, som på sikt kanske vore bra att nysta i MEN jag kommer direkt att tänka på när din partner tyckte att du borde få mer ångestdämpande utskrivit istället för Naltrexon som både läkare och du själv i stunden trodde mer på... så med det i bakhuvudet, undrar jag varför han föreslår att han kan betala för ADHD-utredning och inte tex. behandlingshem??? Jag fattar att det kanske är dyrare etc, men känns ju också som att han inte vill ta in det problemet liksom.
Han hade läst någon artikel nånstans om Jessica Almenäs och hur bra hon blev efter medicinering.
Jag vet inte har själv inte läst. Jag har ju haft olika adhd mediciner och det vet han om. Men menar att numer finns det bättre mediciner.

Idag skickade han en bild på ushuaias schema i sommar. Och jag känner nånstans att det är ungefär det sista stället att vara på för någon som kämpar att bli nykter.
 
Han hade läst någon artikel nånstans om Jessica Almenäs och hur bra hon blev efter medicinering.
Jag vet inte har själv inte läst. Jag har ju haft olika adhd mediciner och det vet han om. Men menar att numer finns det bättre mediciner.

Idag skickade han en bild på ushuaias schema i sommar. Och jag känner nånstans att det är ungefär det sista stället att vara på för någon som kämpar att bli nykter.
Eftersom att jag kommer låta lite ettrig så är det väl lika bra att påpeka att jag absolut har förståelse för att ni haft det enormt jobbigt, och att han ställt upp mycket för dig och är välmenande. Jag har ju också käftat emot dig ibland när jag tycker du betett dig onödigt mot honom. ;)

Men alltså, googlade fram en intervju med henne nu, och förstår ju att det måste låtit jättebra för någon som verkar ha lite skygglappar när det stod såhär om när hon påbörjat medicinering: "Och min sambo sa ”det här märks efter en dag. Du är lugnare, trevligare och mer balanserad”, säger hon i podcasten."https://www.femina.se/i-rampljuset/jessica-almenas-adhd-diagnos-berattar-podcast/9896804

I och med att du ätit sådan medicin innan, och att det inte verkar ha fungerat mirakulöst (och jag tror inte det kommit någon ny revolutionerande medicin för ADHD det är fortfarande centralstimulerande som är vanligast, även om det förekommer att Voxra och Strattera som inte är det, används) så känns det mest som bekvämt önsketänkande från hans sida. Fattar liksom att man griper efter halmstrån, men det känns liksom som att han hittar lösningar som låter bra för honom.
 
Ja nu. Igår kväll pratade vi om det igen kort bara. Men av någon anledning får det bara mig att känna mig ännu mer som en idiot.
Han säger att han kan dricka ett till två glas och vara nöjd med det. Sen är det bra.
Jaha och? Det är ju jättebra för honom såklart men jag kan ju inte det uppenbarligen.
Är bara så less på hela situationen. Han får dricka om han vill men inte med mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 617
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 847
Senast: starcraft
·
  • Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 073
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 148
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp