Bukefalos 28 år!

mitt nya projekt...

Sv: mitt nya projekt...

Nu har ni mer att bita i :rofl:

Nyförvärr

9129914.jpg


9129915.jpg
 
Sv: mitt nya projekt...

:love: Det där vill vi höra hur du gjort:)
funkar det med en vanlig "täckesjord"?? och du har inte försökt fått dit några stigbyglar??
 
Sv: mitt nya projekt...

Gu va duktig du är:bow: Blev jätte sugen på att lämna in min gamla sadel till sadelmakaren nu:D ;)
 
Sv: mitt nya projekt...

har användt en vanlig vojlock

fram å bakvalv är gjort av ihoprullade handukar å yttermaterial är hundfilt. Likadant med sits, hundfilt

Bara att sy en kanal trä in handuken, sy fast på vojlocken :idea:

Under har jag en fårskinnsvojlock bara för att de kommer bli trixit att tvätta barbackapadden :)

Funkar perfa med täckesgjord
 
Sv: mitt nya projekt...

Funderar på att man kanske skulle köpa en teddypad och sedan sätta på stöd så som du har gjort... Borde bli snyggare?! Du är så duktig, jag får nog ta och skicka min teddypad till dig sedan! :angel: :D
 
Sv: mitt nya projekt...

Stor eloge till dig Cita!!! Vi behöver såna som du! Folk i allmänhet säger att det kommer bli brist på hantverkare i framtiden, idag är det mest massproduktion till ett billigt pris med noll kvalitét, folk ser hellre att det går fort. Det är underbart att se en så duktig person som du, keep up the good work! Om det blir som det sägs, brist på hantverkare i framtiden, kommer de få som finns antagligen få grymt bra betalt och det är ju inte fel :)

:bow: :bump: :bump: :banana: :banana: :bump: :bump: :bow:
 
Sv: mitt nya projekt...

har faktiskt tänkt mig in i den branschen måste bara våga blomma ut :D
Vill testa nya prylar å ideér som jag har först så jag inte säljer något som inte är bra :idea:
 
Sv: mitt nya projekt...

Kul att höra! Du verkar verkligen ha känsla för det där. Fasikens om jag ändå vart så händig som du är, vad roligt det hade varit, man kan ju trixa ihop hur mycket som helst :) Idag är nog väldigt många med mig trötta på det eviga standardiserade utbudet, allt från hööks till bättre ridsportbutiker :(
 
Sv: mitt nya projekt...

Är nu på gång med ett sadelprojekt :bump:
Har funderat på det i flera år, eftersom jag vill ha en ny röd sadel, då min gamla röda Hi-Lite från åttitalet inte passar hästen :cry:

Blev såklart inspirerad av den här tråden och nu har jag äntligen tagit mig tid att sätta igång!
Bilder kommer framöver :idea:
 
Sv: mitt nya projekt...

Gamla röda sadeln :love:
rätt sliten har den blivit med åren:

hilite2.jpg


Sadeln som ska kläs om, en riktigt hiskelig ruskhög rent utseendemässigt, men faktiskt passar den hästen:

reds2.jpg

reds1.jpg


Ett lager skumgummi på sitsen eftersom sadeln är hård att sitta i:

reds3.jpg


...och så på med sitstyget:
reds4.jpg


Längre än så har jag inte kommit än :D
 

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
311
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Myrten
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
421
Senast: Glimra
·
IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
232

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovbensfraktur
  • Hur få stilla händer?
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp