Bukefalos 28 år!

Moderators språkbruk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Moderators språkbruk!

Jag kan faktiskt svara nu.
För jag har kommit på hur jag kan göra det utan att lämna ut något som inte bör lämnas ut.

Det som läggs ut på nätet och som skrivs på nätet blir kvar där och snurrar runt för evigt.
Det är alltid någon som hittar något som någon annan sparar ner och sedan skickar vidare för att visa en tredje som i sin tur sparar det för framtida återanvändning.
I den ursprungliga jättegamla tråden så ifrågasatte jag varför den TS ville utsätta sig för den risken.

Men jag lät mig tyvärr provoceras, särskilt när jag blev utsatt för att riskera att få min identitet avslöjad.
Jag hade gjort på ett helt annat sätt i dag.
Det blev ju som du märkte inte bra det där.

Dock visar ju denna tråden att jag hade rätt i sak.
Både bilder och sådant man skriver sparas för evigt för att sedan tas fram för att slå någon i huvudet med.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Köper det inte helt eftersom jag inte riktigt förstår sammanbandet men tack för det iaf.
Jag tyckte inte innehållet i tråden (från den trådens TS alltså) skulle lagts ut heller med tanke på att det säkert finns kvar på internet nånstans.

Det var ändå sparat i mitt huvud så det spelar ingen roll om jag kanske har det eller inte. Skulle inte ha tagit upp det om det inte redan tagits upp men när det ändå kom på tal.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Den delen där tråden sedan ballade ur är ingenting som jag på något vis kan försvara.
Jag lät mig provoceras och tappade humöret.
Sedan blev det dåligt.

Det var en ful sida av mig som kom fram då.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Som mandalaki skrivit så har både varningar och röda kort (=avstängning i x antal dagar) delats ut i den här tråden utav Gunnar (som är huvudmoderator för buke-hjälpen) åt "flera håll" dessutom. Så någon favorisering tror jag inte på. :)
 
Sv: Moderators språkbruk!

KL: Är det inte hög tid för den här? ;)

Snarare är det en hel del tangentbord som behöver beslagtas på obestämd tid.

Nu rör sig tråden mer om tråden än om något annat. Den förtjänar att självdö om ingen barmhärtig människa maler ner den i någon cyberisk avfallskvarn. Jag håller tummarna för det sista.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Snarare är det en hel del tangentbord som behöver beslagtas på obestämd tid.

Nu rör sig tråden mer om tråden än om något annat. Den förtjänar att självdö om ingen barmhärtig människa maler ner den i någon cyberisk avfallskvarn. Jag håller tummarna för det sista.
Den borde ha låsts för länge sedan. LÅSA LÅSA LÅSA LÅSA LÅSA LÅSA LÅSA LÅSA
 
Sv: Moderators språkbruk!

Den borde ha låsts för länge sedan. LÅSA LÅSA LÅSA LÅSA LÅSA LÅSA LÅSA LÅSA

Jag vill inte att den ska låsas, jag tycker att det finns frågor som inte har besvarats, bl a mina.

Däremot tycker jag att någon vänlig själ med behörighet kunde komma hit o plocka bort typ 100 inlägg som inte alls hör till ämnet moderatorers agerande/grunderna för banning mm. Det läser jag med intresse för att det är ny information för mig.

Sen till er som tycker att gräl är underhållning - jag förstår er inte, jag blir bara trött av att se folk bete sig så huvudlöst illa mot varandra. Jag orkar inte ens läsa.
 
Sv: Moderators språkbruk!

KL: herregud! håller ni på ÄN?! Jag tittad eju in här för ett tag sedan,o trodde att det borde blåst över till nu. ut o LEV med er för tusan! Hade jag ett uns av era liv skule jag skatta mig lycklig,livet är så kort o så skört ouppenbarligen har ni missat det totalt som orkar lgga ner så mycket tid o energi på detta.

Underbar tanke som är så sann.

Prova att lägga ner lite riktig energi på livet (halva gården brinner ner eller ditt kontokort skimmas av en ful typ) Eller varför inte försöka lösa problemet att tvättmaskinen och kylen samt frysen dör samma vecka och du inser att försäkringen gick ut två veckor innan...

Vi råkade ut för allt detta på en tre-veckors period just nu.

Varför orkar man bråka om petitesser som i den här tråden?
 
Sv: Moderators språkbruk!

Däremot tycker jag att någon vänlig själ med behörighet kunde komma hit o plocka bort typ 100 inlägg som inte alls hör till ämnet moderatorers agerande/grunderna för banning mm.
.

Jag misstänker att Gunnar:

1: Visar hur det blir när det som efterlyses görs, dsv INTE rensar bort
inlägg "som inte följer ursprungsfrågan"

2: Illustrerar ett Buke utan moderatorer, Vilket också konstant efterlyses.
(Inte bort med moderatorerna, utan högre i tak)

3: Undersöker konceptet kamratuppfostran

4: Funderar på hur lång tid det tar för en het tråd att självdö

5: En kombo utav ovanståenede

6 God natt! :D
 
Sv: Moderators språkbruk!

4: Funderar på hur lång tid det tar för en het tråd att självdö

När sådana som du (och nu jag dådå) slutar svara på totalt meningslösa inlägg. Med andra ord- man matar tråden och ju mer mat man ger den desto glupskare blir den. Men så kanske någon (Gunnar i detta fall) låser munnen, så att det bara går all läsa tråden och inte längre mata den, den får för all framtid gå hungrig.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Jaha, ok, nu var det ju inte alls det jag menade.
Därav att jag citatasvarade samt började med "Jag tror Gunnar..."
(Och nej, jag lider inte alls av storhetsvansinne och inbillar mig att
jag kan svara för densamme)

Det var ingen fråga, inte ens retorisk.
Och i sann trådanda: Jag tog illa vid mig av ditt "såna som du". :p :D
(Faktiskt ändå halvseriös, därav att jag idades svara)
 
Sv: Moderators språkbruk!

Jag misstänker att Gunnar:

1: Visar hur det blir när det som efterlyses görs, dsv INTE rensar bort
inlägg "som inte följer ursprungsfrågan"

2: Illustrerar ett Buke utan moderatorer, Vilket också konstant efterlyses.
(Inte bort med moderatorerna, utan högre i tak)

3: Undersöker konceptet kamratuppfostran

4: Funderar på hur lång tid det tar för en het tråd att självdö

5: En kombo utav ovanståenede

6 God natt! :D


Ha ha :bow:
 
Sv: Moderators språkbruk!

Man behöver inte bli mesig, men man kanske kan försöka vara lite trevligare, mindre ettrig och försöka diskutera generellt utan att gå in på person.
Jag vet inte hur du diskuterar, men för mig blir det svårt när det är uppenbart att personen rent utav fabulerar o gör allt för att framstå som den profil som man har på det ena forumet o sen ett HELT annat på ett annat. Man kan saker i teorin, men har inte kunnat få till det praktiskt, men det framgår aldrig för då kan man av naturliga skäl svara för sig.
Det handlar ju om hur trovärdiga inlägg man gör totalt sett.

Man kan tydligen svamla runt eller svara med Goddag yxskaft... hela tiden.

Det stora problemet är ju när folk ofta säljer sina tjänster via forum. Då blir det livsavgörande att inte bli av med det höga anséendet. Blir av med kunder.
för andra- får bara självförtroendet sig en törn eller en nyttig tankeställare.

Folk grundar sina åsikter beroende av vad den andra sätter på pränt. Vi såg att IU var anti alla som då för 1½ år sedan ansåg att hon inte skötte sina hagar väl. Alltså orsaken till grollet.

Det är lätt för utomstående att tycka o tänka- när de inte har hela biten framför sig.
Dessa personer är de som sällan ej heller yttrar sig IRL. ang just ämnet, utan bara hoppar in som ngn slags domare. Visst kan det behövas ibland det med, men... Det är ändå bara verbala slagsmål o tar man som utomstående illa vid sig är man bara ett knapptryck från att slippa se det. Här behöver man inte veta vem ens antagonist är eller för den delen behöva möta den.

fattas sakliga argument så kan man springa till chefen o säga att folk är dumma o de som vill ha ett mer utvecklat svar blir till de skyldiga. Nej man behöver inte svara, men då har man heller inget att komma med i en diskussion- eller?
Så har det alltid fungerat. Har man en avikande åsikt i en fråga bör man ha så mkt kött på benen eller kunna dokumentera det väl för att kunna övertyga. Det går. Annars hade utvecklingen aldrig kommit framåt.

Folk hoppas inte på som person utan som nick o nickets åsikter ifrågasätts o ibland med eftertryck eftersom det är mänskligt att känslor finns med- för oss människor.

Klart att folk blir förtvivlade när en moderator helt tar avstånd från ngt så uppenbart regelvidrigt som visades från VM i Reining o t o m dumförklarar folk som är helt klarsynta.
Vad var faderatorns ställning?
Oberoende?

Att alltid vara neutral i en fråga leder ingenstans.

Jag gillar folk som vågar stå för sina åsikter o som faktiskt kan ändra sin ställning utan att ngn prestige finns med. Inte de som vänder kappan efter vinden, utan de som är engagerade o brinner för sin sak.

PÅ KR ingår som i många andra sekter att man låter hästarna gå med skador långa perioder o självläka under sk. ridterapi- utan att man har en susning om vad det rör sig om för skada. Man anser sig kunna mer än en Vet.
Någon ledare sprider ju just detta, för det finns inte förankrat i normal hästhållning.:confused:
HMM... Visst ja. Den svenska linjen av detta fick föra fram sin reklam för datumangivna sessioner... i en tråd.
Där togs det ställning FÖR.
Starka krafter i kulisserna får göra sin röst starkare än användarna. Ett företag vs små användare på ett forum, men ansågs ändå vara ett hot mot verksamheten- det låga taket. Kanske har jag fel, men märkligt är det.

Tror jag det... att jag o andra likasinnade hela tiden blir varnade just o nästan bara där:idea:
Anledning: Otrevligt beteende 2011-06-19 21:32 av Immer 1 / 2011-07-19 21:32 Den tar jag på mig
Privat
Anledning: Otrevligt beteende 2011-05-06 13:08 av Immer 0 / Expired
Privat
Anledning: Otrevligt beteende 2011-05-05 16:46 av Immer 0 / Expired
Privat
Anledning: Otrevligt beteende 2011-04-19 15:35 av IngelaH 0 / Expired
Anledning: Otrevligt beteende 2011-03-23 10:51 av Immer 0 / Expired
Privat
Anledning: Otrevligt beteende 2010-12-09 12:18 av IngelaH 0 / Expired
Privat
Anledning: Otrevligt beteende 2010-12-09 12:16 av IngelaH 0 / Expired
Privat
Anledning: Otrevligt beteende 2009-03-08 14:01 av IngelaH Anledning: Otrevligt beteende 2009-02-02 20:24 av IngelaH 0 / Expired
spinoff "PK" forts....
Anledning: Otrevligt beteende 2008-12-08 20:53 av IngelaH 0 / Expired
AR-Unghäst
Anledning: Otrevligt beteende 2008-09-29 10:13 av IngelaH 1 / Expired
-
Sluta inspiration...
Anledning: Otrevligt beteende 2008-03-28 09:51 av IngelaH 0 / Expired
Ja det gör mig mer än upprörd, när dessa skapar ridövningar som inte ens en frisk häst skulle klara av. Klart att diskussionerna skiner sig.
Det är inte Kyra, Ludger, Fox-Pitt som lyckats hålla många hästar i GP-form till pensionen som delar med sig råd-välbeprövade o väl vedertagna metoder.

OL o PP m.fl har inte ploppat upp här med försvarstal eller har skyddats såsom...mig veterligen...

Det borde vara slutna vänforum- då slipper man LÄSA diskussioner:banana:

alla vet väl hur lätt det är att rida uppe på läktaren...betraktaren.

Tack för ordet...
Ha en skön sommar allihopa.:laugh:
 
Sv: Moderators språkbruk!

PÅ KR ingår som i många andra sekter att man låter hästarna gå med skador långa perioder o självläka under sk. ridterapi- utan att man har en susning om vad det rör sig om för skada. Man anser sig kunna mer än en Vet.
Någon ledare sprider ju just detta, för det finns inte förankrat i normal hästhållning.:confused:
HMM... Visst ja. Den svenska linjen av detta fick föra fram sin reklam för datumangivna sessioner... i en tråd.
Där togs det ställning FÖR.
Starka krafter i kulisserna får göra sin röst starkare än användarna. Ett företag vs små användare på ett forum, men ansågs ändå vara ett hot mot verksamheten- det låga taket. Kanske har jag fel, men märkligt är det.

Ja, det stämmer, ridningen du pratar om påstås göra skadade hästar friska.:eek:
 
Sv: Moderators språkbruk!

KL
modereras tråden på western ö.h.t, sen denna tråden skapades och belystes?

sista dygnet har nämligen glåporden haglat, folks intelligens nivå har rakt ut stavats till att vara bristfällig, och spydigheterna löser av varandra.
eftersom jag inte ser ngn som helst mening med att rapportera inlägg till nämda moderator, så belyser jag frågeställningen här istället. De som gapar högst och slänger mest glåpord samt idiot förklarar folk, är samma folk som hävdar att tråden är endast en slänga-skit tråd som inte gör ngn nytta pga slänga skit. Mycket märkligt och högst beklämmande om man förutsätter att den fortfarande har en moderator som bevakar och ska fylla en funktion.
 
Sv: Moderators språkbruk!

KL
modereras tråden på western ö.h.t, sen denna tråden skapades och belystes?

sista dygnet har nämligen glåporden haglat, folks intelligens nivå har rakt ut stavats till att vara bristfällig, och spydigheterna löser av varandra.
eftersom jag inte ser ngn som helst mening med att rapportera inlägg till nämda moderator, så belyser jag frågeställningen här istället. De som gapar högst och slänger mest glåpord samt idiot förklarar folk, är samma folk som hävdar att tråden är endast en slänga-skit tråd som inte gör ngn nytta pga slänga skit. Mycket märkligt och högst beklämmande om man förutsätter att den fortfarande har en moderator som bevakar och ska fylla en funktion.
vill bara förtydliga att en rapportering når både moderator, hjälpmoderator och Gunnar, så det finns fler som kan ha koll om något olämpligt rapporteras.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Ja jag såg det:crazy: Men eftersom det är en prowestern människa som går på värst och kallar folk det ena och det andra så är det tydligen ok för den människan är inte bannad:grin:

Ja ja nu drar jag förstås på mej mera varningar för att skriva detta eftersom jag är en "misstänkt person" enligt många här:rofl: Helt sanslöst. Men jag ska ta och anmäla lite inlägg där så får vi se om nån orkar ta itu med tonen hos vissa. Tillåt mej tvivla. Det är ju inte nån misstänkt bannad person som ifrågasätter moderatorer som går på:cool:
 
Sv: Moderators språkbruk!

Hej Ettie,

Du har fått en varning på Bukefalos.

Anledning:
-------
Otrevligt beteende

Hej!
Du pratar skit, generaliserar och är inte öppen för diskussion - det fungerar inte på ett diskussionsforum. Kom ihåg att du dömer en gren som du uppenbarligen inte har en aning om - skit finns i alla grenar.

/ricca, moderator på western


Tja jag antar att det är pga ovanstående fina språk till användare av westernforumets moderator som wild rein får fortsätta härja i den med inlägg som:

Det förstår jag absolut att du tycker eftersom du hasplat ur dig massa skit och påstått saker som inte stämmer!!

Kanske är det nåt som allmänt behöver ses över i språkbruket på det forumet kanske?

Jag har aldrig nånsin bemött någon användare med sånt tilltal.
 
Senast ändrad:
Sv: Moderators språkbruk!

Eller det här :

Sjukt inlägg du skriver!! :eek:
Uppenbarligen med rätt klen intelligens, finns nog ingen annan förklaring till din extrema feltolkning.

Du borde skämmas!

Inte det mest diplomatiska sättet att uttrycka sig på, kanske... :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
32 913
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 102
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Bukefalos Fick just en varning av en moderato dock förklarades inte varför jag fick denna varning vilket jag tycker är rätt dåligt. hur ska jag...
Svar
13
· Visningar
1 937
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp