Bukefalos 28 år!

Moderators språkbruk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Moderators språkbruk!

Ja ginnies. Det är ju på klassiska forumet som Ettie skrivit mest och fått varningar, för ifrågasättande av vissa saker inom AR. Inte otrevligare inlägg än andra alls.
Men det handlar i de fallen inte om ifrågasättade om AR. Ifrågasätta får man ju självklart.
Många som har tusentals inlägg har varit mycket mera hårda i sina omdömen om AR men nya ska tydligen straffas precis som du skrev också.
Varför skulle nya användare straffas? nej, det tror jag inte har ett dugg med saken att göra. Det handlar om hur man skriver.(tror jag) Jag hr ifrågasatt massor genom åren, men har inte fått något straff för det. Det har varit helt ok. (väldigt mycket om just AR för ett antal år sedan)
 
Sv: Moderators språkbruk!

Ang om PM får/kan/bör/osv läggas ut offentligt för allmän beskådan så är det i allmänhet inte okej nej, ibland kan man dock behöva gå ifrån det för att ta itu med något problem som finns här på forumet. Har man fått PM man inte tycker är enligt reglerna och inte känner sig ok med det så kan man rapportera PM, samma ikon för det som finns i inlägg finns även i PMen.

Ang att ta upp moderering så brukar vi säga att åsikter om moderering tas direkt med Gunnar.

Ibland kan även detta behöva diskuteras öppet. Nu verkar det som att några (kanske fler än några också, jag vet inte riktigt) användare känner en viss misstro till oss moderatorer, och då kan det nog behövas en öppen diskussion i ett försök till att reda ut det hela. Även om jag inte är säker på att den här tråden faktiskt kommer leda till det.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Jag har inte sagt någonting om det. Jag bara påpekade att det är skillnad på att inte få uttala sig över huvud taget och att ha mycket åsikter om det man inte är insatt i. Det har alltså ingenting med sakfrågan att göra, för jag har inte alls koll på vad tråden på westerns handlar om.

Varför ens blanda sig i om man inte har koll på vad det handlar om? I just detta fallet så framstår ditt inlägg som ganska dumt faktiskt för det går liksom inte att komma undan sakfrågan i just det här fallet.

I just det här fallet kan man inte komma och säga att man skall vara mer insatt för att ha mycket eller starka åsikter.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Ursprungssakfrågan är att en person dömer ut en hel grens svenska tävlingar, baserat på enstaka filmer på enskilda amerikanska utövare, och sen blir skogstokig över att andra användare påpekar att det är fel att döma svenska tävlingar på grund av dålig amerikansk träning.

Sakfrågan i denna tråden är huruvida moderatorn använde ett bra språk eller inte då den korrigerade denna användares deltagande i ursprungstråden.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Inte en enda i tråden, inte ens Ettie, dömde ut varken reining eller western i mina ögon. Därför är varningen i mina ögon både märklig utifrån forumlering och att den överhuvudtaget kom till. Nu kan tråden ha rensats men Ettie är redan från början noga med att påpeka att det inte gäller all.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Jag räknade att banningen skulle vara över efter några timmar när jag såg den, tror de brukar försvinna runt midnatt när man fått ett rött kort. Dessutom fanns det grund för ett gult kort och kanske även ett rött men det var lite otaktiskt att ge det så jag hade nog låtit bli som jag skrivit tidigare.
---
Det visade sig nu när jag kollade att korten var tre till antalet vilket ger en veckas avstängning vilket jag inte räknat med, jag skall så fort jag hinner se till att banningen upphör tidigare än så.

Följt tråden under tystnad ett tag, men nu måste jag lägga mig i. Du har tidigare även skrivit:

Gunnar skrev:
Det bör även nämnas att den som jag anser betett sig sämst i western-tråden, Leafhillranch, också "kortats" i tråden, han har dock inte tagit upp det här, än

Gunnar, du är Bukefalos huvudmoderator och 'överhuvud'. Är det inte bättre att du tar tag i saker än ursäktar dem? För det första citatet tycker jag är på gränsen till nedvärderande (fint med lite ledigt i det fina vädret för att ursäkta en avstängning som du själv anser är oberättigad/för hård) och när du sen skriver att 'så fort du hinner' ska du åtgärda den för långa banningen.

Så fort du hinner? Hur lång tid tar det att radera en banning? Längre tid än det tog dig att skriva inlägget jag svarade på?

Och om en användare nu är bannad, medan du själv anser att en icke-bannad användare är/var den som betett sig sämst i tråden, så vad hindrar dig från att gå in och korrigera? Båda att ändra en - enligt dig - för strikt moderering, och att moderera den användare som du anser (sett ur regelperspektiv antar jag) har brutit värst mot reglerna?

Jag tycker hela den här tråden är beklaglig, det tycker jag i och för sig om alla trådar där någon vågar sig på att ta bladet från munnen och kritisera. För det är i DE lägena du som huvudmoderator borde vara tydlig, och effektiv. Istället har alla sådana trådar jag läst utmynnat i en radda ursäkter i någon form från dig - och sen har du låst dem.

Nu är ett läge när du som huvudmoderator anser att en forummoderator varit för strikt. Men du AGERAR inte med mer än en massa 'prat'? Du varken stöttar forummoderatorn eftersom du anser att hon inte varit helt korrekt, men du korrigerar heller inte misstagen. Resultatet blir en bannad användare på fel grunder, och det ska du åtgärda när du hinner och sålänge kan hon ju 'njuta' av 'buke-ledigt' i det vackra vädret?

Jag har absolut ingen koppling (vet knappt vem det är) till den avstängda medlemen, jag har läst den aktuella tråden sen den startade och den är 'som sådana trådar brukar bli oavsett forum' - men hela diskussionen och handlandet (eller snarare brist på sådant) känns som buke i ett nötskal, och det vore både på tiden och dags att du Gunnar tog tag och styrde upp saker lite mer, framförallt när det stormar? För det är i mina ögon väldigt mycket prat och lite verkstad i sådana här trådar. Kanske är det för du har (för?) mycket att göra och det är svårt att hinna med att engagera sig i sådana här delar av Buke - men det är likförbenat beklagligt.
 
Sv: Moderators språkbruk!

jag blir förvånad att du mottagit såna pm och sitter på dem utan att skicka vidare till moderator, det känns som det vore det naturliga, särskilt med tanke på att du verkar väldigt illa berörd av dem! Personligen tror jag det skulle bli ett mycket märkligt forum om alla pm användares pm skulle postas till höger och vänster för att folk stör sig på varandra/är osams osv osv. Herregud, du kan väl tänka dig nivån på trådarna? Ingen skulle orka läsa för allt tjafs.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Ja ginnies. Det är ju på klassiska forumet som Ettie skrivit mest och fått varningar, för ifrågasättande av vissa saker inom AR.

En snabb kommentar:
Ettie har fått en (1) varning föranledd av ett antal inlägg hon skrev på KR-forumet. Inläggen handlade inte om "ifrågasättande av vissa saker inom AR" utan helt andra saker.
Det var flera användare som tog illa vid sig och trianglade inläggen.

Immer
Moderator för Klassisk Ridkonst
 
Sv: Moderators språkbruk!

Ja i så fall var det väl det där om att några hästar var ohälsosamt feta och riskerade fång. Det minns jag.
Det var ju sant också, faktiskt. Jag har själv en häst som man måste hålla efter, men alla vet inte faran så jag tycker inte det är fel att påpeka. Kanske blir nån ledsen ett tag, men nån kanske också får upp ögonen och det kan rädda en eller annan häst från en plågsam sjukdom.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Ja det stämmer, så var det!

För övrigt mycket märkligt forum och moderering och när ett sånt språkbruk t o m tas i försvar:eek: Ja om man läser Gunnars första svar så var det så.

Dessutom framställs jag som någon som har konstanta varningar och otrevligt beteende och antyds att inlägg av mej skulle ha tagits bort i den aktuella tråden. :crazy: Nej verkligen inte. Och det säger väl en hel del om den modereringen!. Enbart de som varit emot ridningen på filmerna och inte "hemma" på just det forumet, de har fått varningar trots att de/vi inte varit otrevligare än andra. Fy sjutton säger jag bara!

Till alla som pratar om att lägga ut privata pm: Jag har ingen som helst privat relation till denna Ricca och sannerligen önskar jag det inte heller:mad: Det här var ett pm som MODERATOR och med ett språk som jag sannerligen inte skulle drömma om att använda mej av i tråden eller i pm, men JAG varnades och bannades för otrevligt beteende, men moderatorn får mer eller mindre stöd?

För min egen del har jag inte uttalat mej om western som GREN, vilket påstås, tvärtom! Och nej RICCA, jag tänker inte "diskutera" om innehållet på dessa filmer i något som helst avseende var okej!! Varna på för det du!
 
Sv: Moderators språkbruk!

För min egen del har jag inte uttalat mej om western som GREN, vilket påstås, tvärtom! Och nej RICCA, jag tänker inte "diskutera" om innehållet på dessa filmer i något som helst avseende var okej!! Varna på för det du!

Jasså, utsläppt från uppfostringsansalten.:rofl:

Välkommen tillbaka.:D

Det klagas på att buke är dött och det visas upp på inlägg att så inte är fallet. Jag tror inte herr faderator fattar innebörden av dött, dött, alltså inget drag i diskussionerna. Och inte konstigt, alla som står upp blir bannade...

För egen del angående western, jag skriver det igen-jag har sett likande på träning, vanligt förekommande, så till skillnad från dig så uttalade jag mig om westwrn som gren men ingen hakade på.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Jasså, utsläppt från uppfostringsansalten.:rofl:

Välkommen tillbaka.:D

Det klagas på att buke är dött och det visas upp på inlägg att så inte är fallet. Jag tror inte herr faderator fattar innebörden av dött, dött, alltså inget drag i diskussionerna. Och inte konstigt, alla som står upp blir bannade...

För egen del angående western, jag skriver det igen-jag har sett likande på träning, vanligt förekommande, så till skillnad från dig så uttalade jag mig om westwrn som gren men ingen hakade på.

:bow::bow::bow::bow::bow:
 
Sv: Moderators språkbruk!

Tack!:bow: :D

Ja men knappast bättre människa ha ha!

Jag känner inte till western alls så jag kan inte uttala mej om hur det förhåller sej i hela grenen. Men jag skrev att det skrämde mej att ingen tycktes reagera av alla man såg omkring ryttarna på filmerna. Det talar ju för att du tyvärr har rätt och att ilskan från bland annat moderatorn handlar om att det ÄR vanlïgt vilket hon säkert känner till (men inte jag) Då blir det känsligt att det kritiseras förstås. Om jag vore moderator för ett grenforum och någon la in såna hemska filmer skulle jag inte dra mej för att skriva att jag tar avstånd från såna metoder. Även en moderator är väl en människa som kan få ha synpunkter? Det var ju inte några tveksamheter om att metoderna var avskyvärda, om man nu är hästmänniska med känsla. Men alla är vi ju olika och har olika tolerans för vad vi anser är fel mot djuren.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Fast lägga ut privata PM oavsett om det är från en moderator eller privat person gör man bara inte .....

Dessa löser man på andra sett privat eller genom moderationen !!

Det är det mest oacepptabla man kan göra på ett forum !

Mia

I normala fall ja, men i detta fall håller jag inte med dig.
Att inte ta upp detta allmänt skulle isolera kännedomen och det skulle inte hända något alls. Andra Bukefalister skulle inte få veta ngt om det och de skulle tro att de var ensamma om att bli utsatta för detta problem, vilket inte är fallet.
Jag tycker det är bra att det kommer upp till ytan! :)

Så du tycker inte att man från början skulle tagit upp detta direkt i moderationen ? Det anser jag iallafall !

Mia

I normala fall ja, men i detta fall (och vissa andra kanske?) så nej. Det efter hur moderatorn formulerat sig och betett sig. Det skulle antagligen ha resulterat i en längre avstängning ör TS.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Jasså, utsläppt från uppfostringsansalten.:rofl:

Välkommen tillbaka.:D

Det klagas på att buke är dött och det visas upp på inlägg att så inte är fallet. Jag tror inte herr faderator fattar innebörden av dött, dött, alltså inget drag i diskussionerna. Och inte konstigt, alla som står upp blir bannade...
Man får ej heller prata negativt om stångridning- då låses tråden utan kommentar o sen blir det lugnt o tyst- som moderatorn vill ha det på KR.
 
Sv: Moderators språkbruk!

En nyfiken fråga som jag frågar mest i egenskap av användare och inte moderator, för en sak förstår jag inte riktigt... Men du och några med dig har i den här tråden och i ett par andra som varit uppe, skrivit inlägg som i alla fall enligt mig uppfattas som ganska negativa mot Buke. Och om ni nu menar att vara så negativa som det uppfattas, varför vara kvar här?
 
Sv: Moderators språkbruk!

Tänk efter själv vet ja. När lämnar du skeppet (eller buke)? Förmodligen den dagen när det negativa överväger. Ska man lämna något så fort man är kritisk så finns det inte mycket man kan göra alls. Få saker är 100% positivt. En tanke är väl att det mycket väl kan ha försvunnit en del användare som inte gör väsen av sig utan att påpeka varför.
 
Sv: Moderators språkbruk!

Klart man kan(ska) vara kritisk, men det är inte riktigt någon typ av konstruktiv kritik tycker inte jag, men jag kanske läser in mer negativitet än vad som är menat. Jag har nog bara svårt att se poängen när inget konstruktivt kommer ur det alls, och aldrig har gjort.

Din sista mening hänger jag inte riktigt med på vad den har med mitt inlägg att göra?
 
Senast ändrad:
Sv: Moderators språkbruk!

Man får ej heller prata negativt om stångridning- då låses tråden utan kommentar o sen blir det lugnt o tyst- som moderatorn vill ha det på KR.

Jaa det har jag märkt ja, skriver nästan inget där, bara ibland. Trist är det när det är sektvarning på olika forum. Tror många användare inte skriver där pga det. Det är ju helt dött på det forumet och har varit länge.. jag läste för ett tag sedan typ ett par månader sedan i en annan tråd att diskussionerna skulle komma igång pga det är så hårt modererat och att användare skulle vilja/våga (?) skriva igen när så många försvunnit därifrån men det har jag inte sett röken av ?
 
Sv: Moderators språkbruk!

konstig inställning. varför finns då hjälpforumet och det är så pass högt i tak som det faktiskt är på buke att man får svar på såna här och liknande problematik anser du? Personligen tycker jag det är ett sunt drag som varje smart företagare brukar applicera, att man får gensvar för undringar och kritik mottages på ett sportsligt sätt, med motiveringen att även företagaren är öppen för förbättringar och kritik när det gått snett. din attityd verkar mera luta åt att passar det inte så dra, och det tycker jag är lite märkligt, men framför allt väldigt omodernt? Framför allt är det inte direkt kund-smart om man resonerar som du.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
33 249
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 111
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Bukefalos Fick just en varning av en moderato dock förklarades inte varför jag fick denna varning vilket jag tycker är rätt dåligt. hur ska jag...
Svar
13
· Visningar
1 948
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp