mögel på läder

Sv: mögel på läder

kl

medveten om att det är en gammal tråd med lånar den lite.

Min soffa (skinn) har tyvärr blivit fuktig på verandan i vinter och möglat tror ni tipsen fungerar på skinn också?? eller har ni ngt bättre tips?
 
Sv: mögel på läder

Har oxå problem med mögel på läder på somrarna. Nu i sommar försökte vi se till att ha elementet på om natten för att driva ut fukten men det hjälpte inte. Tog en dag och tvättade rent allt läder, doppade det i en hink med utspädd ättika (typ 1 del till 2 delar vatten), smörjde in och hängde upp. Visst höll sig möglet borta längre än vanligt men på de sakerna som inte används regelbundet har det kommit tillbaka igen efter bara 3 v... :( Så här är det varje sommar, man blir ju tokig på det...
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
833
Senast: Zacci
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
458
Senast: tessan.g
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Känns skitjobbigt att främmande personer ska komma hit och se mitt kaos men jag får väl säga att jag är mitt i en storstädning eller...
Svar
6
· Visningar
745
Senast: Rosett
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 641
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp