En liten uppdatering på detta då: i skrivande stund har alla inbjudna utom jag tackat nej/hoppat av pga kostnaden. Det började med att priset ändrades från 3000 till nästan 4000 per person, sedan har det droppat av fler ändå eftersom huvudtärnan envisas med att hålla fast vid originalplanen för bruden och tärnorna och alltså vill att alla ändå ska dela på brudens tvådagarsspa med övernattning även om man kanske bara är med över dagen.

Jag personligen tycker kanske att det är roligare om många (eller iallafall någon) kan vara med, hellre än att det är överdådigt planerat. Jag hade blivit jätteledsen om inga av mina kompisar kunde vara med på min möhippa pga kostnad, då hade jag hellre haft en enklare aktivitet. Så lite ledsamt känns det på nåt sätt.
 
En liten uppdatering på detta då: i skrivande stund har alla inbjudna utom jag tackat nej/hoppat av pga kostnaden. Det började med att priset ändrades från 3000 till nästan 4000 per person, sedan har det droppat av fler ändå eftersom huvudtärnan envisas med att hålla fast vid originalplanen för bruden och tärnorna och alltså vill att alla ändå ska dela på brudens tvådagarsspa med övernattning även om man kanske bara är med över dagen.

Jag personligen tycker kanske att det är roligare om många (eller iallafall någon) kan vara med, hellre än att det är överdådigt planerat. Jag hade blivit jätteledsen om inga av mina kompisar kunde vara med på min möhippa pga kostnad, då hade jag hellre haft en enklare aktivitet. Så lite ledsamt känns det på nåt sätt.

Huvudtärnan verkar ha storhetsvansinne.
 
Grejen är väl att bruden nån gång sagt att hon skulle vilja ha ungefär spa, middag och övernattning och då har väl tärnan låst fast vid att ”det är det här hon skulle bli gladast för” och ser inte att det kanske inte blir så bra för ingen kan ju vara med…
😔 Stackars bruden, möhippan ska ju vara rolig och att så många som möjligt kan vara med. Det går ju att hitta billigare alternativ än 4000 var helt klart.
 
Nu har jag grävt lite för jag tyckte det var lite vag info om det hela, och jag är inte helt hundra på att det faktiskt kommer sluta på 3000 vilket jag ändå tycker är mycket. Den möhippa jag var med och planerade för nåt år sedan slutade på ca 2000 kr per person för en hel dag med mängder av aktiviteter som paintball, dagsspa osv, men tydligen kommer denna möhippa vara brunch som vi gör själva, sen drejkurs, och så spa med trerätters och en natts övernattning inklusive frukost, sen spa dag 2. Inga behandlingar ingår vad jag kunde se men det gör mig ingenting för jag är absolut inget fan av massage etc. Det här ska då inkludera brudens del.

Jag tror ju det här kommer dra iväg lite till och känner mig lite frustrerad att planeringen inte är så uppstyrd som jag är ”van” vid, dvs att man lägger upp en mer nedbruten kalkyl där man faktiskt ser vad som ingår och vad respektive grej kostar, men det är inte jag som planerar… uppenbarligen, för tärnorna verkar redan ha planerat allt färdigt. Jag hade nog förväntat mig lite så ”brainstorming” i grupp först så en del av mig är väl lite avigt inställd pga det för jag tycker vi andra inte får höras alls.

Har också fått reda på dock att bruden har dålig rygg och faktiskt önskat sig en mysig möhippa i stil med denna, så jag kommer vara med helt enkelt! Det handlar i slutändan inte om mig.

Det låter som en rolig möhippa tycker jag! Spa och drejkurs låter jättetrevligt!
 
😔 Stackars bruden, möhippan ska ju vara rolig och att så många som möjligt kan vara med. Det går ju att hitta billigare alternativ än 4000 var helt klart.
Jag håller med! Jag har försökt att leda in det på den vägen men det är en fin linje där för jag ser att jag upplevs som negativ istället, alltså att deras plan inte duger. EGENTLIGEN skulle jag vilja ryta med ett skärpning nu, men samtidigt är det inte ”min” möhippa men jag tycker det börjar bli absurt.
 
Jag håller med! Jag har försökt att leda in det på den vägen men det är en fin linje där för jag ser att jag upplevs som negativ istället, alltså att deras plan inte duger. EGENTLIGEN skulle jag vilja ryta med ett skärpning nu, men samtidigt är det inte ”min” möhippa men jag tycker det börjar bli absurt.
Jag skulle inte kunna hålla mig ifrån att fräsa ifrån, men jag förstår om du inte vill göra det.
 
Läs kanske hela tråden, inte så vidare kul om ingen kan följa med pga kostnaderna.

Jag sa inget om det. Bara att det låter roligt.

Om ingen kan så är det väl inget problem att TS inte tycker om spa eftersom de som planerat det väl inser att de måste planera nåt annat som är billigare.
 
Jag skulle inte kunna hålla mig ifrån att fräsa ifrån, men jag förstår om du inte vill göra det.
Svårt det där, vill inte bli känd som negativa surpitten i gruppen heller… Vi kom så långt som att man kan välja att bara vara med på dagspa och drejning, då tänkte jag att det här löser sig, det skulle bli 1400 kr per person inklusive brudens del om bruden också fick dagspa. Problemet är då att tärnan fortfarande vill att bruden ska sova över och ha två dagars spa och middag och då blir det ändå jättedyrt…
 
Jag sa inget om det. Bara att det låter roligt.

Om ingen kan så är det väl inget problem att TS inte tycker om spa eftersom de som planerat det väl inser att de måste planera nåt annat som är billigare.
Det är just det, de kommer inte planera något billigare, för varje person som hoppar av är responsen bara ”tråkigt att du känner så, vi vill såklart att många ska vara med” men planen står fast…
 
Det är just det, de kommer inte planera något billigare, för varje person som hoppar av är responsen bara ”tråkigt att du känner så, vi vill såklart att många ska vara med” men planen står fast…

Då är det deras beslut. Gissningsvis ändrar de sig om tillräckligt många hoppar av.
 
En liten uppdatering på detta då: i skrivande stund har alla inbjudna utom jag tackat nej/hoppat av pga kostnaden. Det började med att priset ändrades från 3000 till nästan 4000 per person, sedan har det droppat av fler ändå eftersom huvudtärnan envisas med att hålla fast vid originalplanen för bruden och tärnorna och alltså vill att alla ändå ska dela på brudens tvådagarsspa med övernattning även om man kanske bara är med över dagen.

Jag personligen tycker kanske att det är roligare om många (eller iallafall någon) kan vara med, hellre än att det är överdådigt planerat. Jag hade blivit jätteledsen om inga av mina kompisar kunde vara med på min möhippa pga kostnad, då hade jag hellre haft en enklare aktivitet. Så lite ledsamt känns det på nåt sätt.
Jag gissar att bruden också hellre vill att alla ska vara med än att det är dyrt!
 
En liten uppdatering på detta då: i skrivande stund har alla inbjudna utom jag tackat nej/hoppat av pga kostnaden. Det började med att priset ändrades från 3000 till nästan 4000 per person, sedan har det droppat av fler ändå eftersom huvudtärnan envisas med att hålla fast vid originalplanen för bruden och tärnorna och alltså vill att alla ändå ska dela på brudens tvådagarsspa med övernattning även om man kanske bara är med över dagen.

Jag personligen tycker kanske att det är roligare om många (eller iallafall någon) kan vara med, hellre än att det är överdådigt planerat. Jag hade blivit jätteledsen om inga av mina kompisar kunde vara med på min möhippa pga kostnad, då hade jag hellre haft en enklare aktivitet. Så lite ledsamt känns det på nåt sätt.

Kan inte du och de andra som inte kan/vill vara med på möhippan ordna nåt eget som inte kostar så mycket? Om ni nu är några stycken.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 269
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 546
Senast: Fiorano
·
Relationer Det var bekvämt det här med anonym användare, så jag fortsätter här en stund. Jag älskar mina vänner, vi är lika på vissa plan och...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
8 735
Senast: Anonym_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 447
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Mindre kombi?
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp