Bukefalos 28 år!

Möjlighet att skriva anonymt

Humelibumlan

Trådstartare
Jag tycker buke håller en väldigt hög klass om man jämför med andra forum, det är bra modererat och här finns många med kompetens och kloka ideér inom många områden.

Jag vet att buke tillåter användare att skapa dubbelnick för att ställa anonyma frågor, men det finns ju nackdelar med det, den främsta är väl att det händer att de användare som valt att skapa ett anonymt nick har outat sig, genom att skriva med fel nick.
Något som gör att jag *vimsig* drar mig för att skapa ett anonymt nick, trots att jag emellanåt skulle vilja ha bukes råd i olika privata frågor.

Finns det ingen möjlighet att få en "känsligt" forum, där man kan skriva anonyma trådar och då vid trådstart och fortsättningsvis helt enkelt är TS i alla inlägg man lägger i just den aktuella tråden? Och de som svarar svarar med sina vanliga nick?

Visst kan en nackdel vara att det blir fler trolltrådar, men den kanske uppvägs av att inte behöva skapa anonyma nick, (för det kan ju den som vill trolla oxå göra och) att det blir fler intressanta diskussioner?
 
Sv: Möjlighet att skriva anonymt

Jag tycker det låter som en bra idé! Eller på något annat sätt möjliggöra anonymandet.

Jag upplever att fler och fler skapar anonyma nick för känsliga frågor :)
 
Sv: Möjlighet att skriva anonymt

Tror att många som svara oxå vill ha anonyma nick, då svaren ofta handlar om erfaenheter.
 
Sv: Möjlighet att skriva anonymt

I Bukes barndom kunde man skriva trådar som "anonym". Problemet var att man även kunde svara som anonym. Alltså blev det en attans röra i vissa trådar när flera skrev som "Anonym". Det togs bort ganska snabbt........:crazy:
 
Sv: Möjlighet att skriva anonymt

Jag tycker buke håller en väldigt hög klass om man jämför med andra forum, det är bra modererat och här finns många med kompetens och kloka ideér inom många områden.

Jag vet att buke tillåter användare att skapa dubbelnick för att ställa anonyma frågor, men det finns ju nackdelar med det, den främsta är väl att det händer att de användare som valt att skapa ett anonymt nick har outat sig, genom att skriva med fel nick.
Något som gör att jag *vimsig* drar mig för att skapa ett anonymt nick, trots att jag emellanåt skulle vilja ha bukes råd i olika privata frågor.

Finns det ingen möjlighet att få en "känsligt" forum, där man kan skriva anonyma trådar och då vid trådstart och fortsättningsvis helt enkelt är TS i alla inlägg man lägger i just den aktuella tråden? Och de som svarar svarar med sina vanliga nick?

Visst kan en nackdel vara att det blir fler trolltrådar, men den kanske uppvägs av att inte behöva skapa anonyma nick, (för det kan ju den som vill trolla oxå göra och) att det blir fler intressanta diskussioner?
Man skulle ju kunna ha ett forum som man döper till "Känsligt eller påhittat ämne. Ni som känner igen mig håll det för er själva och var snäll och avslöja mig inte".

Sen förstår inte jag varför man inte får vara anonym när man svarar. Känsligt ämne eller påhittat kan ju kräva att man vill vara anonym även när man svarar och då riskerar man ju inte heller att få några färgade kort eller blir bannad, vilket kan ju kännas skönt :)
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 373
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 787
Senast: Jeps
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 778
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
3 971
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp