Mp är ju verkligen roliga

Det känns ju som att han och Rosanna Dinamarca är lika goda kålsupare? Hon åkte taxi och flög för ett par hundra tusen om året. Vet inte om räkningarna har gått ned n
För att hon var tvungen att bibehålla kontakten med Trollhättan, bla, bla, bla.
Min kompis hade barnen på samma dagis som hon och det var taxi även till dagis... Jag vet inte hur det rimmar med vänsterns ideologi heller?
Suck!

Jag förstår inte hur du menar nu? Ska man inte kunna åka taxi för att man är vänsterpartist? Är det olagligt att åka taxi?

Hennes barn bor i Trollhättan och hon pendlar därifrån. Är ni medvetna om hur vanligt det är? Jag jobbar på en stor organisation i Stockholm och på min avdelning är det nog i alla fall en fjärdedel som pendlar från olika delar av Sverige. Några åker flyg från skåne (ja, varje dag), andra kör bil (!) från småland osv osv. Ytterst få åker tåg eftersom tågen ofta strular och är försenade. Det här gör folk för att slippa flytta till Stockholm, så ser det ut.

Varför man inte vill bo här finns det väl olika anledningar till, men Dinamarca säger själv att:
"Jag har ju mitt uppdrag från Trollhättan, jag är vald därifrån. Om jag förlorar kontakten med dem som valt mig från Västra Götaland fullföljer jag inte mitt uppdrag ordentligt."

Det tycker jag låter rimligt. Hade hon flyttat till Stockholm hade hon ju fått skit för det istället. Och jag tycker att man ska kunna ha barn och sitta i riksdagen samtidigt. Om det för Dinamarca (m fl) betyder att de ibland får kasta sig i en taxi för att hinna till dagis, so be it - känner jag.
 
Det går inget nattåg till Bryssel. Jag har själv försökt med det. Det skulle ha involverat mellan 5-10 byten och tagit 26-27 h. Det alternativ med minst antal byten innebar ett sjutimmars nattligt uppehåll på Amsterdam Centraal.
Oki, men det går ju att ta sig dit på annat sätt. Som sagt, de får offra lite bekvämlighet de med?
Som sagt det går ju reguljärflyg... Fridolin borde ju om någon sitta och räkna på koldioxidutsläpp på allt han reser med och allt han äter.
Hans trovärdighet är ringa.
 
Jag förstår inte hur du menar nu? Ska man inte kunna åka taxi för att man är vänsterpartist? Är det olagligt att åka taxi?

Hennes barn bor i Trollhättan och hon pendlar därifrån. Är ni medvetna om hur vanligt det är? Jag jobbar på en stor organisation i Stockholm och på min avdelning är det nog i alla fall en fjärdedel som pendlar från olika delar av Sverige. Några åker flyg från skåne (ja, varje dag), andra kör bil (!) från småland osv osv. Ytterst få åker tåg eftersom tågen ofta strular och är försenade. Det här gör folk för att slippa flytta till Stockholm, så ser det ut.

Varför man inte vill bo här finns det väl olika anledningar till, men Dinamarca säger själv att:
"Jag har ju mitt uppdrag från Trollhättan, jag är vald därifrån. Om jag förlorar kontakten med dem som valt mig från Västra Götaland fullföljer jag inte mitt uppdrag ordentligt."

Det tycker jag låter rimligt. Hade hon flyttat till Stockholm hade hon ju fått skit för det istället. Och jag tycker att man ska kunna ha barn och sitta i riksdagen samtidigt. Om det för Dinamarca (m fl) betyder att de ibland får kasta sig i en taxi för att hinna till dagis, so be it - känner jag.
 
Oki, men det går ju att ta sig dit på annat sätt. Som sagt, de får offra lite bekvämlighet de med?
Som sagt det går ju reguljärflyg... Fridolin borde ju om någon sitta och räkna på koldioxidutsläpp på allt han reser med och allt han äter.
Hans trovärdighet är ringa.

Det jag svarade på var ditt inlägg om tåg.
 
Fast nu har det ju under dagen framkommit att det inte var på det sättet som artikeln gav sken av. Fridolin hade inget aning om att planet först skulle starta från Arlanda, utan fick besked om att planet skulle lyfta från Bromma.

Jag tror inte heller att Fridolin visste om eventuella mellanlandningar för planet. Det finns annat folk som sköter sådan planering. Men myndigheten och partiet bör ta med i planeringen hur deras planering passar in på den verklighet de vill påtvinga andra. Fridolin blir symbolfiguren, vilket kommer med jobbet som partiledare. Vill man inte hamna i sådana här situationer får man som partiledare se till att ta fram en policy för resor i tjänsten. Då vet man också exakt varför detta var ett eventuellt undantag.

Sen kan man ju ifrågasätta behovet att ta regeringsplanet till Bryssel öht om man ny vill minska flygtrafiken. Tåg eller cykel är ju såklart inte realistiska alternativ men reguljärflyg definitivt ett bättre sådant.
 
Vet inte vad jag lyckades med ovan, men här är svaret till Comatose.
Att åka taxi och flyg för ett par hundra' om året när man har både guldkort och bra kommunikationer är inte ok.
Dinamarcas partikamrater klarar samma arbete för ett par tusenlappar.
Jag är medveten om hur många som måste åka till Stockholm och jobba eftersom många organisationer har flyttat dit.
Men jag tror inte att du först tar taxin och lämnar barnen och sedan åker vidare till flygplatsen. Och sedan skickar räkningen till organisationen? Går inte på mitt jobb i alla fall. Det är många barn som har föräldrar som långpendlar.
Riksdagen är väl dessutom bara öppen från mitten av september till maj? Hon har gott om tid hemma och något som hon själv har valt?
 
Jag tror inte heller att Fridolin visste om eventuella mellanlandningar för planet. Det finns annat folk som sköter sådan planering. Men myndigheten och partiet bör ta med i planeringen hur deras planering passar in på den verklighet de vill påtvinga andra. Fridolin blir symbolfiguren, vilket kommer med jobbet som partiledare. Vill man inte hamna i sådana här situationer får man som partiledare se till att ta fram en policy för resor i tjänsten. Då vet man också exakt varför detta var ett eventuellt undantag.

Sen kan man ju ifrågasätta behovet att ta regeringsplanet till Bryssel öht om man ny vill minska flygtrafiken. Tåg eller cykel är ju såklart inte realistiska alternativ men reguljärflyg definitivt ett bättre sådant.

Citerar väl samma artikel igen då :

"Gustav Fridolin svär sig dock fri. Han hade ingen aning om mellanlandningen. Han kunde lika gärna ha åkt till Arlanda och hoppat på planet där, men han brukar göra som han blir tillsagd, säger han.

Han tillägger givetvis att flygvapnet, regeringskansliet och alla andra myndigheter måste ta maximal miljöhänsyn. Och den här flygplansskandalen handlar om just det - om att ta extra mycket miljöhänsyn.

Och därmed spelar det egentligen ingen roll var Gustav Fridolin klev på regeringsplanet. Sett ur miljöhänsyn är frågan snarare varför han över huvud taget valde att flyga med regeringens lyxiga Gulfstream.

Han kunde ju lika gärna ha flugit reguljärt."

Går inte att ursäkta över huvud taget, han har gjort bort sig.
 
Symbolvärde eller populism, ja det kanske bara är retorik? Men eftersom du säger att det inte är någon överraskning att folk går på populism så förstår jag inte varför du underskattar betydelsen av det.

Jag underskattar ingenting.

Jag tycker fortfarande att det är löjligt att dra slutsatsen av denna händelse, att Fridolin inte kan driva den miljöpolitik han står för längre utan att behöva slå huvudet i en tegelvägg. Som var innehållet i andra meningen av originalinlägget i tråden.
 
Vill man inte hamna i sådana här situationer får man som partiledare se till att ta fram en policy för resor i tjänsten. .
Men dom där miljönissarna är ju som hökar på alla myndigheter och universitet att dom ska åka tåg istället för flyg när anställda ska ut o resa i tjänsten. För den miljöpolicyn kommer ju från dom så varför kan dom själva inte följa den då :banghead:
 
Jag underskattar ingenting.

Jag tycker fortfarande att det är löjligt att dra slutsatsen av denna händelse, att Fridolin inte kan driva den miljöpolitik han står för längre utan att behöva slå huvudet i en tegelvägg. Som var innehållet i andra meningen av originalinlägget i tråden.
Frigolit gör ju sig bara löjlig när han ska höja bensinskatten när han själv inte ids åka elbil ut till Arlanda. Han är väl ingen Kung av Universum som behöver ta ett flygplan för att flytta sig 4 mil. Inte ens Obama skulle komma på tanken att göra så
 
Men herregud, varför åkte han inte kollektivt , som han framhåller jämt o ständigt som svar i alla möjliga debatter ? :banghead:
Å så har han mage o stå i rutan och saäga att bensinskatten måste för att värna om miljön. Patetiskt när han själv inte ids ta sig ut till Arlanda o istället så ska Regeringsplanet flyga 4 mil. Löjligt o patetisk
 
Jag underskattar ingenting.

Jag tycker fortfarande att det är löjligt att dra slutsatsen av denna händelse, att Fridolin inte kan driva den miljöpolitik han står för längre utan att behöva slå huvudet i en tegelvägg. Som var innehållet i andra meningen av originalinlägget i tråden.
för det första måste man väl fastställa vem som bar ansvaret för stolleprovet.

var Fridolit, ja då finns det anledning att starkt
5 liter hade nog räckt
nja, bilen ska ju hem också ;)
 
Det går inget nattåg till Bryssel. Jag har själv försökt med det. Det skulle ha involverat mellan 5-10 byten och tagit 26-27 h. Det alternativ med minst antal byten innebar ett sjutimmars nattligt uppehåll på Amsterdam Centraal.
Han kunde ha gjort som vi andra får göra, tagit Fakiren ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 921
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 535
Senast: Paddington
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 329
Senast: Hazel
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
952
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp