MPR som vuxen, erfarenheter?

TinyWiny

Trådstartare
Någon som tagit vaccinationen som vuxen? Vilka biverkningar fick du isåfall? Att jag måste ta den är inget att dividera om, jag har inget vaccinationsskydd och har inte haft mässlingen men om det behövs lite frånvaro från verkligheten så är det ju bra om man kan planera lite.
 
Någon som tagit vaccinationen som vuxen? Vilka biverkningar fick du isåfall? Att jag måste ta den är inget att dividera om, jag har inget vaccinationsskydd och har inte haft mässlingen men om det behövs lite frånvaro från verkligheten så är det ju bra om man kan planera lite.
Jag vaccinerade mig mot enbart röda hund när jag var 40+ och fick inga symtom. Mässling har jag haft som barn. Men inte påssjuka.
 
Jag vaccinerade mig mot enbart röda hund när jag var 40+ och fick inga symtom. Mässling har jag haft som barn. Men inte påssjuka.
Jag har haft både påssjuka och röda hund men jag utgår ifrån att det ändå är MPR-vaccinet man får? Eller finns det enskilda också? Fick du alltså mot enbart röda hund?
 
Jag antar att du läst folkhälsomyndighetens information? Du kan säkert också fråga dem via FB. Länk:
https://www.folkhalsomyndigheten.se...massling-passjuka-och-roda-hund/#Biverkningar
Det har jag gjort men jag utgår ifrån att de biverkningar som beskrivs gäller barn? Att vuxna vaccineras är väl kanske inte så vanligt att det skrivs ut separat, eller iallafall är det inget jag lyckats googla mig fram till. Vuxnas och barns immunförsvar skiljer sig ju trots allt endel åt och då är min fundering helt enkelt, vad ska jag räkna med?
 
Jag har haft både påssjuka och röda hund men jag utgår ifrån att det ändå är MPR-vaccinet man får? Eller finns det enskilda också? Fick du alltså mot enbart röda hund?

Jag är som @Brandgul vaccinerad mot enbart röda hund i vuxen ålder (på BB). Har också haft mässlingen men inte påssjuka.
 
Det har jag gjort men jag utgår ifrån att de biverkningar som beskrivs gäller barn? Att vuxna vaccineras är väl kanske inte så vanligt att det skrivs ut separat, eller iallafall är det inget jag lyckats googla mig fram till. Vuxnas och barns immunförsvar skiljer sig ju trots allt endel åt och då är min fundering helt enkelt, vad ska jag räkna med?
Ja eftersom vaccinen är framtagna för att används på barn är biverkningarna säkert från studier på barn om man inte specificerar något annat. Men det skadar ju inte att fråga FHI direkt.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att se över min ekonomi nu när man blivit (ensamstående) mammaledig och det är ju inget skämt kring att man inte blir rik...
Svar
15
· Visningar
1 050
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 497
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
7 758
Senast: Soapbubble
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 346
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp