Musik t tävling

Sv: Musik t tävling

stand up for the champions, den dem spelar på flyinge den är as grymm!

ja den är helt klart bäst men de finns ju även andra bra låtar de viktigaste äe att de är lite drag till ärevarvet, de ska ju trotts allt gå i ökad trav eller gallop:)

till ritter tycker ja absolut inte att man ska ha opera eller liknande, detta har försört många annrs bra riter, tanten som "sjunger" skriker och hästen blir jätte spänd. ta nått med likte takt i oxå:)
 
Sv: Musik t tävling

Gör inte som på en tävling jag var på...dom hade bara två skivor med panflöjt som dom körde om och om igen. Gissa om man var ganska less efter att ha varit där en hel dag.

Jag föredrar lite poppigare låtar när jag tävlar.

ha ha de låter som vi hart hammnat på samma tävling, känner nämligen igen de där:P inte så kul nej...
 
Sv: Musik t tävling

Bra ärevarvslåtar är t.ex. champione,life, paradise med E-Type. Dom är det mycket drag i! Eller varför inte dragostae din tei (stavas?) med Haiduchii (stavas?), då blir det ÖÖÖÖÖS!!! :D:banana:
 
Sv: Musik t tävling

*kl*

Vad jag förstår så ska det enligt tr vara instrumental musik när programmen rids! Hur många efterföljer det?

Dessutom har jag även fått förklarat för mig att man är skyldig att betala stim-pengar för den musik som spelas, hur många klubbar gör det?
 
Sv: Musik t tävling

Det där med intrumental musik har jag då aldrig läst i TR... Och jag har varit på allt från lokal till elit där det spelats det mesta i musikväg.

Det där med STIM-pengar har jag dock ingen aning om.
 
Sv: Musik t tävling

*kl*

Vad jag förstår så ska det enligt tr vara instrumental musik när programmen rids! Hur många efterföljer det?

Jag kan inte gå i god för det själv, men när jag skulle vara funktionär på en tävling nyligen så bad min kompis mig ta med cd-skivor med instrumental musik. Jag frågade specifikt om det inte kunde vara typ ballader bara och fick svaret att nej, på dressyrtävlingar så får det bara spelas instrumental musik enligt tr.
 
Sv: Musik t tävling

Det där med STIM-pengar har jag dock ingen aning om.

Hittade detta på stims hemsida:

"Idrottsevenemang samt serie- och cupspel

Även när musik spelas i samband med idrottsverksamhet inför publik, till exempel serie- och cupspel, behövs en musiklicens från Stim. Samma sak gäller vid musikanvändning i samband med idrottsevenemang såsom enskilda tävlingar, mästerskap, vänskaps- och träningsmatcher inför publik (till exempel: Vättern runt, Stockholm maraton, DN-galan, Skid-SM)."

samt:

idrottsevenemang, serie- och cupspel, sportanläggningar

För musikanvändning i samband med idrottsevenemang samt serie- och cupspel inför publik i olika idrotter (till exempel de stora lagidrotterna) betalar du 0,3 procent av biljettbruttointäkterna (exkl moms).



Minimiavgiften för serie- och cupspel är 356 kr per säsong. Minimiavgiften för enskilda idrottsevenemang är 248 kr per dag.



För musikanvändning i idrottsanläggningar för allmänheten (rackethall, bowlinghall, simhall, skridskobana, skidbacke och liknande) betalar du en avgift till Stim enligt följande:



Antal besökare per år Stimavgift per år

max 10 000 1 214 kr

10 001 - 100 000 4 996 kr

100 001 eller fler 9 991 kr
 

Liknande trådar

Fordon Numera händer det att polisen bötfäller personer som spelar extrem hög musik i bilar i städer/samhällen så att folk inte kan sova. Nu...
Svar
0
· Visningar
460
Senast: Smoothi
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte om det är borde ligga under allmänt eller häst, men vi testar här: Om jag vill bygga ihop en kür, med musik, vilka lagar...
Svar
0
· Visningar
671
Senast: Gnapp
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
1 940
Senast: mily
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 820
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp