Musik t tävling

Sv: Musik t tävling

testa reggae till dressyren :idea: och vad som helst med lite fart i och glad melodi funkar ju typ på ärevarvet :) Man kan ju alltid köra "Min kära lilla ponny" :D
 
Sv: Musik t tävling

Van Halen - Jump, är grymm på hopptävlingar :cool:
 
Sv: Musik t tävling

Olympus skrev:
har funderat lite, borde man inte kunna ha We are the winners till ärovarv:D Alltså litauens bidrag till esc:p
Den skulle va kul!:banana:
Som programmusik så funkar det mesta som är lite "poppigt". Typ: Amy Diamond,A-teens,Agnes, ja typ sån musik.

Till alla prisutdelningar på min ridskola, så är det alltid "Marsch musik". Det känns jättepampigt att rida in till.:cool:
/anna
 
Sv: Musik t tävling

Personligen tycker jag att just panflöjt och instrumental ABBA är bland det värsta man kan välja!!! :eek: Alla som varit ute och tävlat ofta har hört just den musiken till leda (iaf jag)! Får nästan allergiska reaktioner av det numera.

Dessutom är det jobbigt för både ryttare och funktionärer att behöva lyssna på samma låtar om och om igen en hel helg (brukar ju bli att 2-3 cd-skivor går varv efter varv). Mitt tips är alltså att ha minst 6 skivor så att de räcker åtminstone en hel dag.

När jag bränner skivor till klubbens dressyrtävlingar brukar jag inrikta mig på musik av typen "radioskval", dvs. lite diskretare pop och ballader (t.ex. sånt som finns med på skivor som "Absolute Love Classics" och liknande + låtar som spelas på reklamradion nu, blandar gärna in lite 60&70-talsklassiker också). Det skapar en bra "bakgrundsljudmatta" (om man undviker låtar med hysteriskt wailande och vilda trumsolon...) och de flesta brukar uppskatta att de kan stå och nynna med lite i någon gammal favoritlåt. Framförallt gäller det att undvika musik folk kan störa sig på av vilken anledning det än må vara, brukar alltid finnas någon som vill hävda att det var musikens fel att deras ritt inte gick så bra... :smirk:

När det gäller ärevarv kan man, förutom de som redan nämnts, t.ex. köra "Smoke on the water" (rockig) eller Starwars-introt om man vill vara lite pampigare. Vissa har ABBAs "The winner takes it all".
 
Sv: Musik t tävling

alex_415 skrev:
Okej men vi som inte är speakers då ? :p

Kanske kan tycka att det är roligt med något nytt någon gång.
Och om man rider kanske 2 klasser/dag så kanske man inte vill rida till samma låt båda gångerna, om man lyckas placera sig i båda starterna.
 
Sv: Musik t tävling

en gång när jag hade erevarv så kom det en "vanlig" pop låt. och så mitt i ärevarvet så hördes det RIX FM haha de hade satt på radion ist för cd-skivan :rofl:
 
Sv: Musik t tävling

Är också frälst av stand up for the champions, brukar rida till den nu mera..:D
Takten passar min Kennys trav perfekt!:)
Det ser döläckert ut när man tittar i spegeln när vi gör skänkelvikning i takt med låter..:love:
 
Sv: Musik t tävling

Jag tycker det är jättehärligt när ett snyggt ekipage har en låt som passar till rörelserna.. Så om man tänker på melodin till låten samtidigt som man går igenom programmet, så brukar man kunna tänka ut nåt..

Dollar
 
Sv: Musik t tävling

Jag sitter just nu och bränner ihop skivor till våran dressyrtävling, så jag kan lägga ut vilka låtar det blev sedan.

Har en annan skiva redan, sedan i höstas, kommer bara ihåg att jag hade någon låt med September, någon med Darin och någon med the Coral... :idea:
 
Sv: Musik t tävling

Life is Life och West Wirgina är väl lite marsh musik:P eller :P?
 
Sv: Musik t tävling

Sist när jag hade hand om musiken till våra hopptävlingar så spelade jag när det var paus och då var det lite allt möjligt. både gamla och nyare låtar.

Sen när det var ärevarv så växlade jag mellan
We are the champions - Queen
Simply the best - Tina Turner
We are all the winners - Nick Borgen

De klassiska...
 
Sv: Musik t tävling

dirty dancing sountracket passar perfekt till dressyr :)
 
Sv: Musik t tävling

Var lite försiktig med någon abba låt där det ringer klockor om domaren har en klocka att ringa i om man rider fel... Jag red ett program där jag red fel i början, och sedan ringde det på samma vis i låten så jag trodde att jag red fel igen och tappade allt sedan, lite trist...
 
Sv: Musik t tävling

Jag tycker att the lionking är as bra! :banana:
Jag avgudar den!:bow:
(till ärevarv)
 
Sv: Musik t tävling

jag red ärevarv till nån jättelångsam låt, takten va typ skritt!:crazy:
det kändes lite konstigt
 

Liknande trådar

Fordon Numera händer det att polisen bötfäller personer som spelar extrem hög musik i bilar i städer/samhällen så att folk inte kan sova. Nu...
Svar
0
· Visningar
460
Senast: Smoothi
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte om det är borde ligga under allmänt eller häst, men vi testar här: Om jag vill bygga ihop en kür, med musik, vilka lagar...
Svar
0
· Visningar
671
Senast: Gnapp
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
1 940
Senast: mily
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 825
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp