När allt går för fort...

Vilken fin historia med den nya hästen @TinyWiny! :love:

En vän till mig skickade över lite foton som vi tog i Augusti på henne (och lite mig) ;)
Gråter när jag ser dem, men troligen mest för att jag blir så glad att se henne!
Jag är t.o.m så töntig att jag har en tuss av hennes man bredvid sängen som jag sniffar lite på innan jag somnar. Den luktar fortfarande henne! :love:

Katla_3.jpg


65618_1417734381.jpg


23040_1417734388.jpg


70351_1417734396.jpg

Tack! Det är verkligen en helt fantastisk historia dem emellan också och inte bara mellan henne och mig. Hon är inte bara min själsfrände utan de var varandras också. Jag kommer aldrig glömma hans min när han fick syn på henne första gången. Han sörjde nämligen min förra häst så mycket att han hade slutat äta och rasade i vikt till den grad att jag började bli rädd att vi skulle förlora honom med. Jag försökte verkligen med allt men han rörde bara runt lite i krubban och åt bara något kg hö om dagen :( Så kom hon då min själsfrände och när han fick syn på henne var det som om hela hans uppenbarelse växte flera dm! Han sträckte på sig och visade sin finaste sida för henne :love: När han hade tittat en stund stoppade han huvudet i höhögen och tog en stor tugga och åt sen precis som vanligt :laugh: Det var så underbart att se :love:

Vilken jättefin häst hon var ditt hjärta :love: Jag förstår verkligen att du sörjer henne så. Jag tycker inte alls att du är det minsta töntig som sniffar på hennes man. Jag kan fortfarande frambringa minnet av hur min förra häst kändes mot handen när jag strök med handen över halsen på henne och det är över 7 år sedan som hon dog. Det skulle ju också vara töntigt isåfall men för mig är det ett sätt att sörja. Ett sätt att hedra en fantastisk häst genom att minnas henne.
 
Vilken fin historia med den nya hästen @TinyWiny! :love:

En vän till mig skickade över lite foton som vi tog i Augusti på henne (och lite mig) ;)
Gråter när jag ser dem, men troligen mest för att jag blir så glad att se henne!
Jag är t.o.m så töntig att jag har en tuss av hennes man bredvid sängen som jag sniffar lite på innan jag somnar. Den luktar fortfarande henne! :love:

Katla_3.jpg


65618_1417734381.jpg


23040_1417734388.jpg


70351_1417734396.jpg
Åh, vilka fantastiskt vackra bilder!:love:

Vilken underbar färg!
 
@TinyWiny och så säger folk att hästar inte kan känna som människor! :love:
Ja för mig var hon vackrast av alla! Hon hade iaf lätt finast man av alla i stallet. ;)
Helt sjukt att det redan gått 19 dagar... Kan knappt fatta det.
Är tacksam för allt hon har givit mig. Sen hon dog har jag haft en längtan att komma bort från den här staden och alla minnen. Hon har gett mig en spark i baken att ta tag i mitt liv, så nu begraver jag mig i plugg inför högskoleprovet varje ledig stund. Hoppas bara att jag har fått tillräcklig inspiration för att ta mig hela vägen. :)

Tack @Milene! Hade aldrig sett denna färgen tidigare. Ljus gulsvart. Hon växlade i färg så hon var gul på sommaren och brun på vintern. Vackra häst! :love:
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 847
Senast: Motacilla
·
Hästmänniskan fick i dag gå till dom evigt gröna ängarna. Så tomt och meningslöst allt blev...jag var inte beredd, det gick så fort...det känns som...
Svar
15
· Visningar
2 018
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
11 083
Senast: LevelSkin
·
Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 480
Senast: Hoppsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp