Bukefalos 28 år!

När köpa egen häst?

Sv: När köpa egen häst?

okej :D vad är du sugen på att köpa alltså ras? :p

En snäll och söt...:D Nå nä, skojade, jag är ju alltså hemma från Finland, och jag skulle absolut inte ha nåt emot att ha en finskhäst (kallblod), de är mycket trevliga individer!:p *oftast* :angel: De kan bli otroligt duktiga tävlingshästar i både dressyr och hoppning plus att de känns som stabila och säkra hästar att vara ute i terrängen med, dessutom är de inte alls klumpiga. (klart varierar från häst till häst men stämmer in på många). Hade en sådan som min egen i travstallet jag var i tidigare, och han var ljuuuvlig!:p
 
Sv: När köpa egen häst?

Hej tjejen! He ir jag, ditt lunchsällsallskap idag, som skriver:banana:
Va kul me så mycket svar på tråden!
Till saken, efter en del läsande här så tycker jag att vissa är lite noijiga till beslutet att köpa egen häst. Man måste ju våga för att vinna! och om saker o ting inte går som på räls går det ändå oftast att reda upp i efterhand! Jag tycker att man måste förbehålla sig själv rätten att få lära sig nya saker ännu när man har en egen häst.:bump:

Men nu råkar ju jag veta att du är en mycket duktig och kunnig hästmänniska som dessutom har en stor klump "djurförnuft" i bagaget, så jag tycker inte att du har någon anledning att tvivla på din förmåga att ta hand om en egen häst.
Kunniga hästmänniskor att fråga råd av finns ju dessutom här och där att ta hjälp av vid behov.

:rofl:

Dock en annan sida som man kan älta i all evighet; det ekonomiska. Man vet ju aldrig riktigt hur kostsamt det kan bli med en häst, men kanske man kunde ta en djurförsäkring för skydda sig från stora oväntade veterinärutgifter. En likadan fråga som också är oviss tills man prövat är ju om motivationen håller i sig. Kanske bra att gardera sig med skötare o liknande för att få nån ledig dag då och då. Jag ställer gärna upp!:D Hälsn. Marie
 
Sv: När köpa egen häst?

jag tycker man kan skaffa häst när man vill sålänge man har hästkunnigt folk omkring sig som är berädda att hjälpa till, svara, visa hur man gör något tex.
Och att man själv är öppen att ta emot hjälp.

Jag själv + flera jag känner skaffade häst innan vi hade tillräckligt egen erfarenhet.
Men stallade upp första åren i olika stall där jag lärt mig det mesta om hästhållning. Ridningen är en sån liten liten del i hästägandet egentligen...

Jag värderar hästhantering mycket högre än ridning som kunskap hos hästmänniskor! :bump:
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
728
Senast: Anna-KarinO
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 437
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
926
Senast: Grazing
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
395
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp