När vårfloden kommer

Sv: När vårfloden kommer

Jag vet inte om jag vill kalla det vårflod...snösmältning är ett bättre ord. Och det är bara att härda ut och hoppas att det går fort. Det hör liksom till när det är vinter.

Enligt smhi finns det en stor risk för vårflod i vissa delar av landet.
länk

kl
Jag är också orolig. Våra hagar var väldigt leriga innan snön och kylan kom, hur ska det bli nu?
Sommarhagarna ligger inte så smidigt till..
 
Sv: När vårfloden kommer

Jag har också mild panik. Hage kan jag lösa genom att stängsla in vår skog. Då får hästarna torrt om fötterna. Dock ligger inte ligghallen där så då får de väl stå på box ett tag eller flyttas till hagen med ligghall över natten.
Problemet blir de 1meter höga jävla drivor som är runt hela stallet, de kommer svämma över stallet!
Om man bara kunde få bort dem men min man har brutit hela jävla lårbenet när han ramlade ner från lagårdstaket när det skulle skottas & har en superlång konvalecenstid, jag kan inte köra våran gamla häck till traktor. *suck*
 
Sv: När vårfloden kommer

Jag vill inte påstå att jag har haft problem med våren här..hösten har varit värre. Men jag har ju stora hagar, kuperade. Dom är mellan 2 och 7 ha stora och det går två tre hästar i varje= bara lera vid grinden.
 
Sv: När vårfloden kommer

Om man bara kunde få bort dem men min man har brutit hela jävla lårbenet när han ramlade ner från lagårdstaket när det skulle skottas & har en superlång konvalecenstid, jag kan inte köra våran gamla häck till traktor. *suck*

Jag tror du kan lära dig att köra den gamla häcken med glada tillrop från mannen. Att köra traktor är inte särskilt svårt, men det är väldigt nyttigt att kunna ratta den själv när man bor på hästgård. Att gräva bort snö runt stallet borde ju vara ett ypperligt tillfälle att öva på! Så repa lite mod och ge dig på traktoråbäket! :idea:

Min sambo som aldrig satt foten i en traktor innan han flyttade ut på landet med mig (och i ärlighetens namn knappt ens kör bil) klarade med lite coachning från mig att flytta en grushög i höstas även om han var ganska nervös innan..!
 
Sv: När vårfloden kommer

knapp

Nu har pappa provgrävt i en hage. Det visade sig att det knappt är nån tjäle alls här :laugh: Snön har legat så länge och isolerat så himla bra. Så förhoppningsvis sköter sig det hela bra, snön rinner ner i grundvattnet och är ett minne blott. Det kommer ju vara väldigt blött, men nån extrem översvämning tror jag inte det blir nu. :)
 
Sv: När vårfloden kommer

Men våran är så skruttig, man måste dra i nån jäkla sladd för att stänga av den & det är världens procedur att få igång den & ibland när man kör så måste m,an ut & mickla med motorn, den känns inte alls pålitlig..så jag får lite panik bara vid tanken på att försöka köra den..

Jag tror du kan lära dig att köra den gamla häcken med glada tillrop från mannen. Att köra traktor är inte särskilt svårt, men det är väldigt nyttigt att kunna ratta den själv när man bor på hästgård. Att gräva bort snö runt stallet borde ju vara ett ypperligt tillfälle att öva på! Så repa lite mod och ge dig på traktoråbäket! :idea:

Min sambo som aldrig satt foten i en traktor innan han flyttade ut på landet med mig (och i ärlighetens namn knappt ens kör bil) klarade med lite coachning från mig att flytta en grushög i höstas även om han var ganska nervös innan..!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Nya fröken köptes i februari. Var då inte så bra i hullet. Själva hullet var i lägre delen av normalhull, man kunde se revbenen i vissa...
2
Svar
35
· Visningar
3 596
Hästvård Idag är det en regnig dag, ja, hör på maken, det regnar ute. Kan man ju tycka inte är något konstigt, det är ju hösten, de brukar regna...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
15 906
Senast: mammaLiss
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 954
Hästmänniskan ...flytta till ett annat stall! Måste få beklaga mig lite och höra hur det ser ut i resten av landet. I somras flyttade jag till en...
Svar
14
· Visningar
3 195
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Psykisk (o)hälsa
  • Eurovision Song Contest 2024

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Sojasås + katter

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp