Bukefalos 28 år!

Nästa års tävlingstermin

Sv: Nästa års tävlingstermin

Ja det är ju så där jag vill att tävlingsterminen ska presentaras... va roligt! Tack tack!!!:bow:
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Gisela på Ridsportförbundet skvallrade om att det var Gitz som sett till att vi fåt tävlingsterminen så tidigt i år. Tack Gitz!:bow:
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

knapplån

Härligt att kunna börja drömma om nästa säsong.

Hälsning Maja
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Eftersom SvRF har en gemensam tävlingsdatabas för alla discipliner så kan jag hålla med om att den inte har den överskådlighet som vi inom distansen önskar. Men SvRF har tillmötesgått våra önskemål och lagt ut en överskådlig tävlingstermin i form av det excel-ark vi alla känner till.

Det absolut viktigaste att tänka på när det dyker upp olika listor på olika hemsidor är att det finns bara en som man kan vara säker på har den senaste och korrekta informationen - och det är SvRF's. Ifjol duggade ändringarna tätt - det var över tio ändringar i tävlingsterminen efter att den hade blivit officiell.

Håller med er om att det är trist att vi bara har en 160 km i år. Däremot kommer vi från Distanskommittén att ansöka om en TR-ändring för distansen där vi tillåts att genomföra vårt senior-SM som en CEI3* ritt. Även fast ingenting ännu är bestämt, så kan jag redan nu säga att det med allra största trolighet kommer att bli så. Då kommer det även att bli en YR CEI3* klass över 120 km på Dackeritten. Notera även att det kommer att bli en YR CEI3* klass på NBM i Finland.

Håller slutligen med det tidigare inslaget om att vi i år har fått en väldigt lång och bra säsomg med stor spridning av 120 km'ritterna.

Kjell Westerback
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Nix, ingen Bergaritt i år. Jag har pratat med arrangören och de måste byta tävlingsplats och har inte hunnit reka nya banor än.

Men det blir en ritt med samma sträckor (4 + 2 mil) på samma ställe som Rimboritten. Vi måste nämligen ha ett litet genrep med våra funktionärer inför lag-SM 2008 och då tänkte vi ha en CR & PP i vår. Vi har inte kunnat fastställa datum än för vi måste synka med övriga grenar så att vi inte dubbelbokar anläggningen. Vi planerar dock att den blir i maj nån gång.

Eller april kanske ???;):bump:
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Kommer man då kunna starta SM utom CEI tävlan eller måste man då ha CEI pass för att starta SM??
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

jaa, kör i april ;) så kanske jag och bianca kan vara med då istället! :) (skulle ha startat PP 2mil på Bergaritten)
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Du menar FEI pass? Som jag förstår det så måste man ha det men jag kan ju ha fel
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Om SM blir en CEI3*-ritt (vilket vi definitivt räknar med) så kommer FEI's internationella regler att gälla, inte våra vanliga svenska. Bland annat 75 kg minimivikt, 30 min till inpulsning samt FEI-pass.

För de ryttare som tänkt rida 160 km men inte någon FEI-ritt så är detta naturligtvis en nackdel. Vi har dock gjort den bedömningen att risken är större att tappa ekipage om det INTE är en FEI-ritt. En häst kan/bör inte genomföra för många 160 km-ritter på ett år och de som vill kvalificera sig för internationella mästerskap måste rida FEI-tävlingar. Dessutom tävlar de flesta 160 km-ekipage även internationella tävlingar (eller har för avsikt att göra det). Vi tror dessutom att chansen ökar för att vi även får utländska ekipage på en FEI-ritt (de deltar naturligtvis inte i SM)

Kjell
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Kommer Växjö ändå att ha unghästklass, eller är det bara SM som gäller?
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

KL
Ryktet säger att nästa års VM skall flyttas från Malaysia till England pga klimatet och att minimihastigheten är 12 km/h samt att hästen inte får ha uteslutits på en 160 km pga metabolproblem de senaste sex månaderna före aktuellt mästerskap, stämmer det?
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Otroligt tråkigt att Björkvik ställer in. Känner inte till exakt vad det är som gör att man väljer att göra det, men när en arrangör känner sig helt uppgiven inför förbundet - då är någonting helt fel. Ni som är mer insatta - görs det någon uppföljning kring detta ärende? Förbättringar? Något för att förhindra att fler arrangörer inte känner att det är värt det mer? Något som gör att Björkviksgänget kan tänka sig att ta nya tag en annan gång?
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Enligt vad jag hörde på arrangörsmötet, och svaret de fick från DK, så förstår jag fullt ut varför de inte vill arangera distanstävlingar.
Jag, som sitter med i vår klubbs styrelse, och är tävlingsledare fö Fornaboda, känner att jag inte vill ta ansvar för att samma sak ska hända om vi arrangerar en internationell ritt. Vi har endast 30-35 medlemmar i vår klubb, och har inte råd att riskera att råka ut för samma sak som Björkvik.
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Nej, jag tycker det är supertråkigt. Har varit lyx att ha 3st tävlingar i Skåne.
Möjligt att för få startande i några år har gjort att de valt att lägga ner? Ylva, om du läser så tack för de åren ni kämpade. Hoppas ni kommer tillbaka.
// Linda
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
864
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 058
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 806
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 037

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad läser du just nu?
  • Förstoppning hos liten bebis

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp