Bukefalos 28 år!

Nästa års tävlingstermin

Sv: Nästa års tävlingstermin

Vi i Svegs Ryttarförening planerar att arrangera ett två dagars arrangemang fred-lörd i midsommar. Så ta med hästar och familj och fira midsommar med oss i Sveg!! Har ni två hästar är det ett ypperligt tillfälle att ta med båda hästarna och rida båda dagarna- det sparar ni en resa på:) Som vanligt kommer vi ha höga premier och ruskigt bra hederspriser- som vanligt! Klasserna blir PP 30 km, CR 45 km, T 50 km, båda dagarna + 100 km på fred & 80 km på lörd. Så lämna in semesteransökan och fira midsommar tillsammans med oss i Härliga Härjedalen. Det kommer du inte att ångra!!:bump:

Detta var just en midsommarritt jag förslog i en tidigare tråd där ni sökte förslag om hur ni kunde öka deltagandet i Sveg och jag tycker det var kul att ni lyssnade på förslaget (som kanske har kommit från fler än mig, men inget jag sett något av här iaf). Jag kommer självklart och rider båda dagarna om inget tillstöter tills dess.
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Ja vi tog till oss av kritiken, tipsen & förslagen och har nog tillgodosett dem flesta önskemålen? Titta gärna in på vår nya fräscha hemsida där ni så småningom kommer hitta all information om tävlingen! www.svegsryttarforening.se Har ni fler förslag & önskemål så tar vi gärna emot dem....:bow:
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

det låter väldigt kul med två tävlingsdagar, jag ska iaf definitivt komma med en:) med hopp om att ta med min andra pålle
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Hej!

Jag undrar, som är ny inom sporten, om man får starta med samma häst två dagar i rad? Om jag skulle vilja rida CR på fredag och T50 på lördag, är det tillåtet?

Nu kanske man inte borde p.g.a. hästens ork, men får man?

Jag är väldigt aktiv inom hundsporten och då främst agility. Där är det nästan alltid två eller tre dagars tävlingar med två starter per dag. Varje år är det en 6 dagarsvecka på sommaren. Här är det endast hundägaren som sätter begränsningen.

Så hur är det inom distansen?
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Ja du får. Sedan är det som du säger, ägaren själv som får sätta begränsningar och avgöra hur mycket hästen orkar. En häst som kanske har gått några distansritter utan problem borde klara två dagar över 50 km vardera dag om man rider med sunt förnuft.
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

o du kära neywaz, du får grooma delipojken för mina groomar HATAR tvådagars. Min sambo ansåg att nä nu får det vara nog att offra tom midsommar, då gillar han mer att ha ont i håret. hahaa :rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

I USA har de ju flerdagarstävling där samma häst går fem dagar i rad på 80 km, är vi för pjåskiga med våra hästar????
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Oj oj vad ska MIN gube säga om jag försvinner på midsommar :o :rofl:

För min del låter 2x50 km väldigt lätt ja. Det börjar likna nåt när vi pratar om 2x80. Tredagars 80 km vore kul att prova, men jag tror det blir svårt att få deltagare, hur gör de egentligen för att få ryttare till femdagarsritterna egentligen? Har alla semester??? Mutar de med bilar i förstapris? :p
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Du får väl förklara för honom att han kommer få myyycker roligare i sveg än på någon sketen midsommar fest. :angel:


/Linnea som funderar på hur hon ska lösa hinknisse biten i midsommar...
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Jag hade, ifall Zlota blir tävlingsbar igen, tänkt komma med bägge mina hästar. Men gubben knorrade en hel del. Första midsommar som jag är ledig på flera år...
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Midsommar i Sveg är balnd det bästa som finns! Firat många midsommrar där! Jag kommer vara med! ska rida CRen då i så fall!
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Du får väl förklara för honom att han kommer få myyycker roligare i sveg än på någon sketen midsommar fest. :angel:


/Linnea som funderar på hur hon ska lösa hinknisse biten i midsommar...


Fråga Isabella, hon borde ju ha körkort då och tar ni med er varsin häst i transporten så kan ni ju hinka varandra olika dagar...

/ Jessica
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

/Linnea som funderar på hur hon ska lösa hinknisse biten i midsommar...

Om min ryttare inte skall tävla i Sveg så finns jag tillgänglig för uthyrning. :angel: Dock har vi inte gått igenom kommande säsong, eftersom tävlingsterminen ännu inte är klar. ;)

Tillägg: Uthyrningsmöjligheten gäller förstås även andra personer än Linnea. :-)
 
Senast ändrad:
Sv: Nästa års tävlingstermin

Och jag kan ge fina referenser om Habina! Hon har varit med mig två gånger, och det har funkat super!!!
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Ja, sveg och nybygget! Och se vad det blev av mig sen ;)
Nu vill ju gubben hinka så att han kan ta åt sig äran. haha
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
882
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 290
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 915
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 608

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp