Bukefalos 28 år!

Nästa års tävlingstermin

Sv: Nästa års tävlingstermin

Om min ryttare inte skall tävla i Sveg så finns jag tillgänglig för uthyrning. :angel: Dock har vi inte gått igenom kommande säsong, eftersom tävlingsterminen ännu inte är klar. ;)

Tillägg: Uthyrningsmöjligheten gäller förstås även andra personer än Linnea. :-)

Va! Nä nä.


/Linnea;)
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

KL
Hur går det med tävlingsterminen för 2008? Den borde väl vara klar iom att mötet var i helgen.
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

ja det undrar jag med. Är ju så nyfiken att jag håller på att spricka;)
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Ja det ska bli så roligt att sätta sig ner och planera för nästa säsong. Preliminär propp för Härjedalsritten är skriven och kommer inom kort att finnas på vår hemsida: www.svegsryttarforening.se :love:
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Nix, ingen Bergaritt i år. Jag har pratat med arrangören och de måste byta tävlingsplats och har inte hunnit reka nya banor än.

Men det blir en ritt med samma sträckor (4 + 2 mil) på samma ställe som Rimboritten. Vi måste nämligen ha ett litet genrep med våra funktionärer inför lag-SM 2008 och då tänkte vi ha en CR & PP i vår. Vi har inte kunnat fastställa datum än för vi måste synka med övriga grenar så att vi inte dubbelbokar anläggningen. Vi planerar dock att den blir i maj nån gång.
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Tack!

Äntligen, nu ska här spenderas många timmar åt planering;)
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

när jag såg den listan tänkte jag verkligen gud vad jag saknar distanslistan :cry:
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

jag håller med.
Man känner sig helt "avskuren" från allt nu när listan inte finns, innan kunde man sitta & kolla resultat listor & vad olika hästar & ryttare gjort.
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Det gör man verkligen.
Snacka om att ridsportförbundets lista är grötig. Och så fins det ingen sverigekarta mad som visar vart i landet ritten är heller... :mad:

Snacka om att vi är bortskämda.



/Linnea
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Åh ingen Bergaritt. :-(

Men Rimbo funkar ju oxå, även om vi finns närmare Haninge. :)
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Måste bara säga,

Vilken underbar säsong från v. 9 till v. 43 det kan man kalla säsong!

Och första 120 km finns i v. 18 till sista i v.38, inte dåligt.

Se verkar inte många tävlingar krocka med varann, känns ju jättebra.

//
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Du har sett rätt, antar jag.
Det är bökigt att anordna internationella tävlingar, och dessutom dyrt. Vi skippar därmed internationell tävlig på Fornaboda, något som vi annars hade räknat med ända sen starten.
Sen fick vi höra på arrangörsmötet att det inte ens skulle vara lönt att ha en "vanlig" 160. Kanske det, kanske, men hade intresset funnits så hade i alla fall jag gärna lagt till en slinga till, och kunnat erbjuda 160. Tyvärr tyckte inte resten av "min" klubb det.
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Åh!! En Sverigekarta som visar var ritterna går skulle ju ha varit toppen!

Från en nybörjare som aldrig upplevt det men som saknar det i alla fall ;)
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Jag förstår att det kostar att ha en FEI. Men jag skulle verkligen vilja haft en int. 160km. Jag får helt enkelt åka utomlands...
Jag var helt inställd på att starta det på Björkviksritten men den blir inte av.

Men det fanns många andra spännande tävlingar! Även en del nya platser!
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

*knapplån*

Precis som Linnea säger så tycker även jag att ridsportsförbundets sida är lite grötig, så jag skapade en (för mig iaf) lite enklare...:)
Och jag lägger in kartor (förhoppningsvis imorrn) också eftersom även jag saknar det från distanslistan. Länkar till klubbarna finns självklart med.
Vill ni kika så ligger den på www.distansivarmland.se

Obs obs! Försöker inte konkurrera med ridsportsförbundet! :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
861
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 744
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 203
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 607
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp