Bukefalos 28 år!

Nästa års tävlingstermin

S

Stopek

Undrar just hur det kommer att se ut för det har väl inte kommit ut någon officiell ännu?

Ni som vet, hur ser åtminstone säsongsstarten ut och distanserna?

Har fått höra att man i mellansverige behöver vänta ända tills en bra bit in i juni om man inte vill åka så långt för en åttamilare. Stämmer verkligen det?

Hälsning Maja
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nästa års tävlingstermin

Nja det stämmer väl ändå inte.
Har i mina anteckningar att det räcker med att vänta till 10:e maj för en åtta i mellansverige.

31:a maj för en tolva.


/Linnea
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Så Björkvik kör inte sin vana trogen i april då??
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Nej, Björkvik har inte sökt nån tävling. Synd, men jag förstår dom.
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Nej, Björkvik har inte sökt nån tävling. Synd, men jag förstår dom.

Håller med! Björkvik, liksom Fornaboda, Dacke, Göinge och Simlången, brukar vara några av de bättre tävlingarna tycker jag. (Nej, jag är inte med i deras föreningar och är inte ombedd att skriva detta :)). Jag har inte varit på så jättemånga olika tävlingsplatser, därav vet jag inte hur vissa andra tävlingar är organiserade.
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

jasså har dom inte? för söker man på ridsport så kommer det upp att björkviks prel. den 5:e april 2008 har dom skrivit fel där tro?

Jag är också nyfiken när man får reda på hur nästa säsong ser ut...
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

DK skulle väl ha möte 11/11 eller nåt och då klubba igenom terminen så två veckor till tar det nog innan den dyker upp.


/Linnea
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

jasså har dom inte? för söker man på ridsport så kommer det upp att björkviks prel. den 5:e april 2008 har dom skrivit fel där tro?

Please, länka till det, jag kommer nog aldrig att lära mig hur man hittar på ridsportförbundets hemsida.:(
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Det är nog helt enkelt så att (nu utgår jag hur det är i andra grenar) tävlingsterminen inte är klar hos förbundet ännu.
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Men de ritter som är sökta i tid finns ju inte med....
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Det brukar vara så att det "blir rätt" först i slutet av året. Jag tror inte att förbundet uppdaterar databasen så ofta som de borde...
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Det jag undrar över är inte om databasen uppdateras ofta.
Utan varför ritter som för 2 veckor sen inte ens skulle arrangeras finns med, när de ritter som ansökts i tid (1 sept) inte är med.

Strunt samma egentligen, men man undrar ju hur det går till...
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Varför är BARA Björkviks ritt med?

Skulle tro att det bara är en mall som ligger för nästa år och inte alls en ritt som skall vara. De tog bara en i mängden för att ha något att lägga in. Det står lokal osv. Säkert alla de klick som är först på listan. Jag skulle gissa att det inte finns någon termin för 2008. För det är bra krångligt att hitta dit. Skulle nästa års termin finnas borde ju nästa års datum automatiskt komma upp. Fast vem vet.

Vill fortfarande att ni som varit på arrangörsträff och har anteckningar skall börja fylla på med info om vilka trevliga ritter som diskuterades på träffen som tänkt finnas nästa år och när.

Hälsning Maja
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Som jag fattade det planerade Sveg två dagar med olika klasser i Midsommar, blir det så vill jag gärna rida där.
Ingela
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Tävlingdatum

Jag var på arrangörsträffen och jag antecknade några tävlingar och datum, med reservation för felskrivningar!
Början av mars-grytritten, 11:e maj-lilla vasaritten, 31:a maj-A9, 1:a juni-Rönningeritten, 20-21:e juni Härjedalsritten, 26:e juni-Rimboritten, 10:e augusti-Vasaritten, 30:e augusti-Kanonritten, 20:e september-Fornaboda, 28:e september-Edsbyritten.
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Hej!
Jag har blivit ombedd av Gitz att framföra följande:

*Tävlingsterminen finns inte publicerad någonstans än. DK har möte 10-11 november och efter det kommer terminen på Ridsportförbundets hemsida.
*Man har inte ansökt om någon Björkvisritt i år och var och vad som ligger ute om Björkviksritten 2008 vet jag inte, men på kommande tävlingstermin finns ingen Björkviksritt såvida inte ansökan kommer.

Så då vet ni tills vidare: någon gång efter nästa helg så blir vi alla lite klokare vad gäller tävlingsdatum etc.
 
Sv: Nästa års tävlingstermin

Vi i Svegs Ryttarförening planerar att arrangera ett två dagars arrangemang fred-lörd i midsommar. Så ta med hästar och familj och fira midsommar med oss i Sveg!! Har ni två hästar är det ett ypperligt tillfälle att ta med båda hästarna och rida båda dagarna- det sparar ni en resa på:) Som vanligt kommer vi ha höga premier och ruskigt bra hederspriser- som vanligt! Klasserna blir PP 30 km, CR 45 km, T 50 km, båda dagarna + 100 km på fred & 80 km på lörd. Så lämna in semesteransökan och fira midsommar tillsammans med oss i Härliga Härjedalen. Det kommer du inte att ångra!!:bump:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
864
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 059
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 811
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 044

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp