Bukefalos 28 år!

Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Hur känns 52 då?
Eller 42?
Eller 32?

Jag tycker det är konstigt att säga att man känner sig som en viss ålder.

Jag är verkligen inte samma som när jag var arton (även om jag har en flashback just nu).
 
Sv: Nätdejting del 5!

Fast ...vad är det för fel att känna sig yngre än siffran man bär då ?? Jag känner mig verkligen inte som 52 år , för mig är det bara fodralet som är skrynkligt , men det kanske beror på vad jag driver med på dagarna och att jag har vänner från typ 18-70 ,det är väl klart man inte är som en 18 åring men varför är det så tabu att känna sig yngre omm man nu gör det , det undrar jag

Kanske är det gamla dammiga normer som borde komma ut i dagsljuset ;)

Hallelujah till Pelle i stallet , 87 år ,är på dans 2 dgr i veckan , kör häst varje dag och är en spjuver i sinnet :love:
Men han kanske skulle sitta hemma o vara 87 i stället :p

Men hur SKA man känna sig då man är 52? Förr var man tant/farbror vid den åldern, men inte numera.
 
Sv: Nätdejting del 5!

Fast ...vad är det för fel att känna sig yngre än siffran man bär då ?? Jag känner mig verkligen inte som 52 år , för mig är det bara fodralet som är skrynkligt , men det kanske beror på vad jag driver med på dagarna och att jag har vänner från typ 18-70 ,det är väl klart man inte är som en 18 åring men varför är det så tabu att känna sig yngre omm man nu gör det , det undrar jag

Kanske är det gamla dammiga normer som borde komma ut i dagsljuset ;)

Hallelujah till Pelle i stallet , 87 år ,är på dans 2 dgr i veckan , kör häst varje dag och är en spjuver i sinnet :love:
Men han kanske skulle sitta hemma o vara 87 i stället :p

Du känner dig inte som 52....
Men vad är 52?

52 kanske är precis just som du känner dig idag? Du kanske är en helt genomsnittlig 52-åring?

87 - kanske är han precis just en 87-åring?
 
Sv: Nätdejting del 5!

HAHA- morrn på er- där väckte jag er till liv igen ja:D
Menade att om jag gått ut på lokal igår kväll hade jag varit glad som en 18 åring när jag gick ut å 81 när jag hade vaknat idag- trött å bakis å ledbruten:p
Men så var ikke fallet ty det var planerat att röja i betesmarkerna- men han däruppe valde att lätta på trycket idag åxå :mad:
Så jag fyllde 42 å känner mig som den 42 åring jag är idag :D
/s
 
Sv: Nätdejting del 5!

Hur känns 52 då?
Eller 42?
Eller 32?

Jag tycker det är konstigt att säga att man känner sig som en viss ålder.

Jag är verkligen inte samma som när jag var arton (även om jag har en flashback just nu).

Jag tycker att det vore väldigt skönt om människor kunde mötas och umgås som just människor och inte som specifika åldrar...
 
Sv: Nätdejting del 5!

Men hur SKA man känna sig då man är 52? Förr var man tant/farbror vid den åldern, men inte numera.

Precis, jag tror många har en felaktig uppfattning om hur man ska vara vid vissa åldrar. Det är ju många som säger just det "jag känner och ser yngre ut än vad jag är". Jag undrar över det- varför är det viktigt att säga? Anses ung ålder vara mer attraktivt? Varför vill dessa inte vara nöjda över sin ålder?
 
Sv: Nätdejting del 5!

Jag tycker att det vore väldigt skönt om människor kunde mötas och umgås som just människor och inte som specifika åldrar...


Ja i en perfekt värld skulle det vara så , men det är väldigt åldersfixerat överallt ...t ex gamla människor är inte värda mycket , spec inte om dom behöver hjälp. Alla gamla människor har varit unga, och dom är säkert lika unga i sinnet som en 40 åring , bara att fodralet är skraltigt
 
Sv: Nätdejting del 5!

Fast det där var inget svar på min fråga...

Ja inte vet jag ...jag känner mig inte gammal ,men en 20 åring skulle tycka jag är urgammal...jag drar grävare med hästarna, rider galoppintervaller , ute o festar med kompisarna som de flesta är yngre o mycket yngre än mig , klär mig som jag vill ( en del tycker säkert det är patetiskt) i jeans o jeansjacka oftast , , svär o är fräck i käften , men så klart är jag trevlig o glad också för det mesta...alla 52 åringar kanske är såna, inte vet jag men jag vet inte så många förutom mina klasskompisar o så ..så förhoppningsvis är jag en normal 52 åring , annars är jag bara martha ;)
 
Sv: Nätdejting del 5!

Ja inte vet jag ...jag känner mig inte gammal ,men en 20 åring skulle tycka jag är urgammal...jag drar grävare med hästarna, rider galoppintervaller , ute o festar med kompisarna som de flesta är yngre o mycket yngre än mig , klär mig som jag vill ( en del tycker säkert det är patetiskt) i jeans o jeansjacka oftast , , svär o är fräck i käften , men så klart är jag trevlig o glad också för det mesta...alla 52 åringar kanske är såna, inte vet jag men jag vet inte så många förutom mina klasskompisar o så ..så förhoppningsvis är jag en normal 52 åring , annars är jag bara martha ;)

martha 52, låter bra :)
 
Sv: Nätdejting del 5!

martha 52, låter bra :)

antog det :D

men jag kan inte ändra personlighet bara för att jag blir äldre, och det är väl inte meningen heller antar jag

jag var ihop med en 35 åring i 8 månader, och jag tyckte faktiskt han var barnslig , fast det har väl också med personligheten att göra..finns säkert massa mogna såna därute
 
Senast ändrad:
Sv: Nätdejting del 5!

men jag kan inte ändra personlighet bara för att jag blir äldre, och det är väl inte meningen heller antar jag

Det ska du/man inte göra. Saker i ens beteende och värderingar osv ändrar säkert successivt med åren, men förhoppningsvis inte personligheten.

martha 60, låter också bra :)
 
Sv: Nätdejting del 5!

kl

Skulle behöva en uppdatering, vad finns det för bra dejtingsidor som inte kostar?
Har koll på en del men vore ändå kul med en lista, kanske man missat nån :D
 
Sv: Nätdejting del 5!

Herre min skapare- en som svarade på ett meddelande som jag skrivit !!!!!!!!:D:D

HP vet jag är gratis men så många mer???

/s
 
Sv: Nätdejting del 5!

Kul!! :D

Okej, kanske bara är den. Är inne på Qruiser också men den är ju mest fört hbt-personer. Är gratis men man får köa en halvtimme för att logga in då :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har fått tillstånd att anlägga vårt nya avlopp nu. I dokumentet som skickades ut från kommunen står det bland annat att jag ska föra...
2
Svar
30
· Visningar
1 061
Senast: bettysmatte
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 504
Senast: sthu
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
324
Senast: Shaggy
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
32 33 34
Svar
671
· Visningar
50 503

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp