Bukefalos 28 år!

Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

*KL*

Jag har kommit till en jobbig insikt, jag ser konstig ut när jag skrattar eller ler. Överallt där man kan läsa goda råd om hur man ska göra för att lyckas med nätdejting så får man rådet att man ska skratta och le på alla bilder.

Vad säger ni, ska man skratta och se glad ut på profilbilden och övriga bilder för att någon ska kunna bli intresserad? Jag hoppas och tror inte att jag är allt för ful i vanliga fall, men som jag skrev så ser jag på något sätt lite udda ut när jag skrattar. En bidragande orsak kan vara att det på bilderna inte är ett äkta skratt, när man tar en bild där man försöker skratta så är det ju trots allt fejkat.
 
Sv: Nätdejting del 5!

Vad säger ni, ska man skratta och se glad ut på profilbilden och övriga bilder för att någon ska kunna bli intresserad? Jag hoppas och tror inte att jag är allt för ful i vanliga fall, men som jag skrev så ser jag på något sätt lite udda ut när jag skrattar. En bidragande orsak kan vara att det på bilderna inte är ett äkta skratt, när man tar en bild där man försöker skratta så är det ju trots allt fejkat.

Finns det inga spontana bilder på dig där du skrattar/ler?
Personligen tycker jag att det är trevligt med bilder där personen åtminstone ler, att se gravallvarlig ut på alla bilder faller inte mig i smaken i alla fall.
 
Sv: Nätdejting del 5!

Spontant så brukar jag nog tänka att personer som ler och ser uppsluppet glada ut på sina bilder känns mer äkta och lättillgängliga än de som poserar eller kör "duckface". Inte nödvändigtvis snyggare, men mer sympatiska vilket i min värld smäller högre. :)
 
Sv: Nätdejting del 5!

Jag hade nog ingen bild där jag skrattade, men ett par med leenden, en där jag pussade en häst och en där jag har mustasch(vilken var väldigt uppskattad :p). Jag säger som Lården att man inte måste ha bilder där man skrattar, men "ärliga" bilder känns mer intressanta. Och så tycker jag att man ska ha ett gäng(3-4 st iaf) som är olika. Inte massa bilder som ser nästan lika dana ut. :)
 
Sv: Nätdejting del 5!

Nej, jag har inga vettiga bilder där jag ler trots att jag i sociala sammanhang är en sådan person som ler och skrattar väldigt mycket (jag brukar också få andra att skratta eftersom jag är glad och skämtsam).

Av någon anledning är det väldigt sällan någon som tar foton på fester och i övriga sammanhang där jag skrattar, de flesta människor som jag umgås med vill nog hellre vara med och prata än att springa runt och ta foton.

Jag har kanske några gamla foton där jag ler, men eftersom jag har ändrat utseende ganska mycket sedan dess så är de inte representativa längre. Jag tycker att det är justare att ha färska bilder i min presentation plus att jag trots det jag skrev om mitt utseende, ser betydligt bättre ut idag än för några år sedan på grund av 40kg viktnedgång.
 
Sv: Nätdejting del 5!

Kan inte någon fota dig lite då? Håll på och fjanta och ha kul så att det förhoppningsvis blir några äkta skratt? :)

Lårdo: TACK! :D
 
Sv: Nätdejting del 5!

Känner igen mig!!!

Ser också väldigt konstig ut när jag skrattar/ler på bild:p Tror inte jag har någon bild som är bra där jag skrattar....

Tycker mest att det handlar om att det blir konstigt i ögonblicksbilder, upplever det som bättre på film:D

Har därför inga "glada" bilder i min profil, den sidan få de se när/om vi träffas;)
 
Sv: Nätdejting del 5!

Det kräver övning. Smile with your eyes säger de på Top Model. När jag nätdejtade för många år sedan tyckte jag det var jättejobbigt och upplevde precis samma sak som du. Men jag har tagit "miljoner" bilder på mig själv med olika leenden och har på senare år blivit en leende människa för jag hittade "mitt leende". Det finns inte en spegel jag går förbi och inte kollar mitt leende, om det fortfarande är strålande :D
 
Sv: Nätdejting del 5!

jag trodde det fanns svar på kommentaren och klickade nyfiket på pilen vid siffran 18 för att läsa dem...

... och råkade likea den... fail :banghead:
 
Sv: Nätdejting del 5!

KL.

Ska på "dejt" på torsdag ..
Han bor en liten bit ifrån mig och han föreslog att jag skulle komma dit så vi kunde ta en promenad och att han sen bjuder på fika. Skulle ni ha vågat? Och med våga menar jag då att det är pirrigt o att jag inte har gjort det här på länge!! Kom på att jag inte ens vet vad han heter haha .. Vi har bara chattat och så har jag sett bilder på honom ...

Iiiiiih
 
Sv: Nätdejting del 5!

kl
Trillade över en till synes trevlig karl på pannkakan idag och vi har planerat en date nästa fredag. Nu är det långt tills dess och mycket kan hända men man kan ju hoppas iallafall.

Jag träffade ju en kille som fanns i bekantskapskretsen för ett tag sedan och fick faktiskt en hel del känslor för honom. Nu fungerade det inte av flera olika orsaker men jag är tacksam för att jag nu fått bevis för att jag äntligen är mottaglig för att faktiskt KUNNA känna igen. Det har varit avstängt i flera år.

Sedan har jag en kille som jag träffat några gånger, vi har kollat på film hemma hos honom och provhånglat lite men där tror jag det kommer stanna på goda vänner nivå.
 
Sv: Nätdejting del 5!

Kl
Nu jävlar liksom.
När ni liksom gnällde skapade jag en profil på hp. Jag skrev den sanningsenlig. Morsa 46 med jobb unge häst och massor med intressen. Ingen bild. Har mailet en gång med två. Sanningen är att jag har hög lön och är fjantigt snygg. Vill därför inte ha bild utan skriver bara många män säger att jag antagligen är världens vackraste kvinna. I andra mailet, men det är ju såklart inte sant. Sommarhus, dressyrhäst reser och designar till företag. Men inget av det har jag sagt. Snarare tvärtom. Jag är bombad av mail. Nu har jag inte loggat in på nån vecka, äckliga svar. Är kommer värsta grisen.

Hej. Är fortfarande misstänksam till att Du är en verklig person. Har en svag aning om att du är en människa som bara ser ett nöje i att konversera med människor som tror på vad du presenterar i en fabricerad presentationsskrift. Om så är fallet så ber jag dig inse att du låter människor, som säkert står för din försöring (via socialbidrag), ta tid i anspråk för att konversera med en människa, som är en bluff, när vi kunnat göra viktigare saker.
Om så ej är fallet, att Du finns på riktigt, så ber jag direkt om ursäkt för min förmodan och intinutiva känsla.
Om inte, med andra ord, om Du finns på riktigt, så vill jag gärna höra från dig igen. Jag kommer vara borta härifrån i två veckor, från måndag. Har en anställning som reservofficér inom försvarsmakten, som önskar att jag tjänstgör, i en fältmässig övning utan tillgång till internet.
Om Du finns på riktigt........Vänlig hälsning Anders (Örebro)

Jag kommer aldrig nätdejtas igen. Det jag tror numera att det är bara loosers. Folk är galna. Alla är bäst och vill gifta sig. Desperationen är hög. Om man är snygg klok och varm och rolig kan man få hundratals alternativ! Men troligen är de sjuka.

Den här snubbens svar har kränkt mig. Skitilla. Han tror liksom inte att det finns tjejer med 60 papp i månadslön och vackert yttre som kostar på sig att vara selektiva.

Hans förlust. Imorgon rymmer jag till Dubai med hans kollega.:D trist jag doktorerat i läkarna här i stan. Idiotjävel.

Jag har fått mig en läxa och tänker sen ragga på krogen så jag får visa mitt anlete och verbalisera och låta toyboy vara med!
 
Senast ändrad:
Sv: Nätdejting del 5!

KL

Det har totalt stannat av på pannkakan för mig. Knappt några besök på flera veckor! Samma personer som varit där hela tiden och jag har i de flesta fall redan tittat på profilerna eller flirtat utan resultat. En man tackade för flirten men avböjde. Men han svarade i alla fall!

På mötesplatsen har jag sänt massor av meddelanden men får inga svar. Senast var den en man som skrev till mig samtidigt som jag skrev till honom och vi mailade lite men det rann ut i sanden. Mailade häromdagen eftersom jag ska på kurs i hans stad men han jobbar borta och kan inte ses.

Känns skapligt lönlöst just nu. Kanske bättre i vår? Har denna månad kvar som VIP på MP och blir kvar den tiden. Få se sen...
 
Sv: Nätdejting del 5!

Åh vad kul med en dejt, jag vill också gå på dejt - och visa upp nya frillan :D

Och jag blir glad av att höra att du också insett att du KAN känna igen, liknande problem här men kände det i samband med min förra dejt, att det faktiskt går att känna något för någon igen - även om det gick som det gick :)
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har fått tillstånd att anlägga vårt nya avlopp nu. I dokumentet som skickades ut från kommunen står det bland annat att jag ska föra...
2
Svar
30
· Visningar
1 056
Senast: bettysmatte
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 469
Senast: sthu
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
313
Senast: Shaggy
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
31 32 33
Svar
651
· Visningar
48 882

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp