Näthat och #trolljägare.

Syftet är svårbevisat, vilket väl förmodligen är anledningen till att man inte gått vidare med att stämma lexbase....

Nja, för ett aktiebolag är syftet väldigt lätt att bevisa. Man vill tjäna pengar. Det är knappast att betrakta som försvarbart i sammanhanget. Hade man fortsatt på samma sätt som tidigare hade stämningarna rullat in.
 
Nja, för ett aktiebolag är syftet väldigt lätt att bevisa. Man vill tjäna pengar. Det är knappast att betrakta som försvarbart i sammanhanget. Hade man fortsatt på samma sätt som tidigare hade stämningarna rullat in.
Men att tjäna pengar är väl knappast brottsligt, för att bli fälld för förtal så måste väl syftet vara förtal ...
Problemet med det gamla systemet var väl de eftersläppande adressregistren, vilket resulterade i att folks adresser registrerades som innehållande fällda brottslingar, fast det inte gjorde det.
Men idag kan du väl få ut domar även om det är domar i belastande ärenden och det anses inte vara förtal.

Du kan ju idag läsa i "kamratposten" vilka som inte betalar sina räkningar och i vissa dataregister vem som inte följer lagen...helt ok..
 

Liknande trådar

Äldre Jag är så ledsen ikväll. Läser överallt om näthat, trolls, nätmobbing hur det sprids vidare och hur människor verkar alltmer anse att...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: No1
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 974
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
863
Senast: cassiopeja
·
A
Katthälsa Jag har idag varit med om en minst sagt obehaglig upplevelse. Detta är helt sinnessjukt, och en otroligt lång historia. Vet inte var jag...
Svar
17
· Visningar
3 228
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp