Nafsig häst

M

mello88

Hej! Min fjordvalack, snart 4 år, är väldigt nafsig. Han vill tugga på allting, grimskaft, grimma, kläder osv. Han går i en stor hage tillsammans med andra hästar och får ordentligt med mat. Jag har haft honom i ca 2 år och han har alltid varit sådan. Jag håller just nu på att rida in honom och han är förutom nafsandet väldigt snäll, sällskaplig och trevlig. Jag säger alltid ifrån om han nafsar efter mig men det känns inte som att han lyssnar. Det är inte så att han hugger efter en utan det verkar mer som att han tycker om att tugga på saker. Någon som har förslag på vad jag kan göra åt detta? Tack på förhand!
 
Sv: Nafsig häst

jag har även lite av de problemen du beskriver.. min halvblodsvallack fyller 3 till sommaren han vill bita på allt och nafsa.. Jag brukar alltid säga till honom och knäppa honom på nosen när han gör så och efter x antal smällar är det inte lika kul.. Har även testat att ignorera honom men det funkar inget vidare..
Jag ger honom aldrig godis ur händerna men han vekar gilla att bita i alla fall..
Skulle va kul om man fick bukt på det så jag vill verkligen se svar!! :)
 
Sv: Nafsig häst

hejsan, ett litet tips är att nypa i mungipan när dom nafsar . funkar iallafall på vår shettis som tuggar o provsmakar på allt.det var min syster som började med det när han stod hos henne. när hon köpte sin unghäst hade dom tränat henne med att när hon gör nåt dumt så ska man veva med ett grimskaft mot hästen , ej slå den men visa att man menar allvar , hon har provat det på en ettårig hingst i stallet som nafsar o det funkade på honom iallafall .:bump:
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 429
Senast: Juli0a
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
782
Senast: Lutten
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 950
Senast: Stereo
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 380
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovelände
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp