Bukefalos 28 år!

Någon som satt fjädring på bakluckan på Umesläp?

Rie

Trådstartare
En vän har ett äldre umesläp där bakluckan är ganska tung att lyfta upp. De funderar på att sätta dit fjädring så att det blir lättare? Någon som har gjort det?
Besvärligt?
Dyrt?

Rie
med jämngammal Dalavagn och mycket lätt lucka.
 
Sv: Någon som satt fjädring på bakluckan på Umesläp?

Jag totalrenoverade ett valeryd släp för två år sedan hos en Umeå försäljare. De sätte på en fjäder på bakluckan för att den gick tungt. Toppen, man behöver bara lyfta den från backen och sedan hålla emot annars flyger den upp av sig själv och åker in i transporten, så man måste hålla emot, men lätt som en plätt är den ju. Jag vet inte vad detta kostar för jag fick det i priset, men det är nog inte så dyrt. Ring och fråga hos en Umeå verkstad.
 
Sv: Någon som satt fjädring på bakluckan på Umesläp?

de skulle vara guld värt om ngng satt dit fjdring på ume... vill göra de jag med men hur händig är man.. åsambon har tillräckligt som de är med rust å allt..
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 767
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 574
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 858
Senast: Nota
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 438
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp