Något ni saknar så det fortfarande gör ont

MJLee

Trådstartare
Finns det någonting i ert liv som ni fortfarande saknar och sörjer över så det hugger i hjärta och själ? Något man inte kan tänka på utan att få det där sticket och måste snabbt tänka på något annat för att det inte ska göra otroligt ont? Det kan vara ett ställe, en person, en resa, ja vad som helst.

För mig är det huset jag bodde i (och livet jag levde) från jag var 13 till 16. Jag saknar det så otroligt att när jag tänker på det så kommer, om inte tårar så en stor klump i halsen. Jag kan inte ens höra namnet utan att det gör ont långt inne i mig.
 
Min älskade häst jag fick avliva för ett år sedan. Det gör fortfarande så ont.
PA040143 - Kopia.JPG
 
Min uppfödning som jag fick ta bort bara 6 1/2 år gammal. Han började äntligen bli lite stabilare och mer okomplicerad att rida. Gav en otrolig ridkänsla, den känslan söker jag fortfarande efter. Kommer nog aldrig sluta tänka på honom utan att det gör ont, tycker att jag svek honom fast det inte fanns nåt att göra.
 
Min pappa. Han gick bort i corona på ett demensboende våren 2020, men han hade gradvis försvunnit in i demens flera år tidigare.

Han var min primära omsorgsperson under uppväxten, vi hade en tät och nära kontakt även när jag blev vuxen. Ju mer jag ser av resten av världen desto mer inser jag hur ovanlig han var både gällande personlighet och engagemanget i sina barn. Vill fortfarande prata med honom nästan varje dag :heart
 
Finns det någonting i ert liv som ni fortfarande saknar och sörjer över så det hugger i hjärta och själ? Något man inte kan tänka på utan att få det där sticket och måste snabbt tänka på något annat för att det inte ska göra otroligt ont? Det kan vara ett ställe, en person, en resa, ja vad som helst.

För mig är det huset jag bodde i (och livet jag levde) från jag var 13 till 16. Jag saknar det så otroligt att när jag tänker på det så kommer, om inte tårar så en stor klump i halsen. Jag kan inte ens höra namnet utan att det gör ont långt inne i mig.
Min häst Moses och min schäfer Nallo ❤️ Och katten Kira som jag har som profilbild här
 

Bifogade filer

  • FB_IMG_1657697856040.jpg
    FB_IMG_1657697856040.jpg
    138,4 KB · Visningar: 73
Min allra, allra bästa vän. :heart

Tyvärr farlig (skenbenägen) att köra för de flesta och totalt olämplig som skolhäst, men jag kände att vi hade ett sådant starkt band och att han inte ville mig något illa någonsin. Sättet på vilket han redde upp en potentiell katastrof – en skentur på is som var nära att gå utför en brant sluttning – med mig bakom efter att jag kallat på honom, trots sina rädslor .. Underbara häst. Min ambition att aktivt hålla på med hästar dog med honom.

FB_IMG_1694164569379.jpg
 
Min stora kärlek i livet: världens bästa ponny Brolötens Cinnabar RC 1265. Vi köpte henne 1999, när jag var tolv år, och hon avlivades (oplanerat, p.g.a. kolik) en gnistrande vintermorgon 2018, när jag var 31 år.
Hon skänkte mig oändliga mängder glädje och jag är oerhört glad att min dotter fick lära sig rida på henne.

På bilden är hon 20 år och jag 26 år. Hon hoppade och tävlade in i det sista. Gick som 25-åring Sugar cup bland storhästar :love:

615422_10151491014076102_651477849_o.jpg
 
Mamma och min gamla häst och mina tidigare hundar.

Farmor och farmors gård. Vi hade väldigt roligt där när vi var små. Alltid lika spännande att gå runt i gamla ladugården och uthusen. Jag drömde alltid om att få ta över gården och ha mina hästar där. Nu är den såld sen många år och renoverad till oigenkännlighet :(

Mormor och morfar. Jag har tyvärr inte så många minnen av morfar och Mormor blev dement. Önskar att jag hade fått lära känna dom som mina syskon fick göra. Dom är 15 och 20 år äldre.
Farfar. Han dog innan jag föddes, Önskar att jag hade fått lära känna han med.
 
Finns det någonting i ert liv som ni fortfarande saknar och sörjer över så det hugger i hjärta och själ? Något man inte kan tänka på utan att få det där sticket och måste snabbt tänka på något annat för att det inte ska göra otroligt ont? Det kan vara ett ställe, en person, en resa, ja vad som helst.

För mig är det huset jag bodde i (och livet jag levde) från jag var 13 till 16. Jag saknar det så otroligt att när jag tänker på det så kommer, om inte tårar så en stor klump i halsen. Jag kan inte ens höra namnet utan att det gör ont långt inne i mig.
Min pappa och lillasyster.
 
Finns det någonting i ert liv som ni fortfarande saknar och sörjer över så det hugger i hjärta och själ? Något man inte kan tänka på utan att få det där sticket och måste snabbt tänka på något annat för att det inte ska göra otroligt ont? Det kan vara ett ställe, en person, en resa, ja vad som helst.

För mig är det huset jag bodde i (och livet jag levde) från jag var 13 till 16. Jag saknar det så otroligt att när jag tänker på det så kommer, om inte tårar så en stor klump i halsen. Jag kan inte ens höra namnet utan att det gör ont långt inne i mig.
Min släktings hund när jag var 11 :( (eller han dog när jag var 11 och han var 14, sägs att han stöttade mig när jag lärde mig gå, vi bodde grannar, världens goaste saluki)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 017
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 767
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 707
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 856
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp