Bukefalos 28 år!

Nålade trådar? Död tråd?

N

nätängel

Snälla, förklara begreppen att "nåla" en tråd för mig, och vad har hänt/vad har man gjort om en tråd är död?

Sen händer det inget efter att jag loggat in på chatten, det står klar längst ner på sidan, men det är bara blankt. Tänkbara orsaker?

Och ja, HAR försökt hitta svaren själv först... Läääänge... *gäsp*
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nålade trådar? Död tråd?

Att nåla en tråd betyder att moderatorn gör så den inte åker ner. En nålad tråd ligger alltså högst upp, eller bland dom högsta och trådar som startas/skrivs i efter hamnar inte över den nålade tråden.

Död tråd har jag aldirg hört talas om.
 
Sv: Nålade trådar? Död tråd?

antar att du mena en låst tråd med död tråd, en som är låst av moderator eller Gunnar för att det inte ska gå skriva mer svar i den.
 
Sv: Nålade trådar? Död tråd?

Olinda skrev:
antar att du mena en låst tråd med död tråd, en som är låst av moderator eller Gunnar för att det inte ska gå skriva mer svar i den.

Hmm, läste bara nånstans att någon hade råkat döda en egen tråd... Vad beror det på att den låses? Framgår det på något sätt att den är låst/död? (vill ju inte oavsiktligt råka feppla till det så...)
 
Sv: Nålade trådar? Död tråd?

Det där med att döda en tråd är bara skämtsamt. Den som råkar skriva sista inlägget i en tråd, ett inlägg som sen aldrig besvaras, brukar säga att shit, jag dödade tråden.

När en tråd låses beror det oftast på att moderatorn anser att den spårat ur. Det beror dock inte alls på det sista inlägget i tråden, en urspårning har alltid pågått ett tag och beror på flera personer som inte lyckats kontrollera sitt humör i tråden.
 
Sv: Nålade trådar? Död tråd?

mandalaki skrev:
...döda en tråd... ...råkar skriva sista inlägget i en tråd, ett inlägg som sen aldrig besvaras... dödade tråden.
Ooooooops... :o :crazy: :o :crazy: :o :crazy:
 
Sv: Nålade trådar? Död tråd?

Att döda en tråd har jag aldrig hört talas om..måste vara internt skämt för vissa bara ?!! Har då aldrig läst det...
 
Sv: Nålade trådar? Död tråd?

Det dyker upp på Buke med jämna mellanrum. Ibland har jag tröstat folk som tycker att de brukar döda trådar med att de ska vara glada att de får sista ordet i stället ;)

Söker du på tråddödare på google får du 653 träffar.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Enya
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 574
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 996
Senast: Rosett
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 198
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp