Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

TinyWiny

Trådstartare
Vill veta allt!:)
Är den som börjes?
Den ser högre ut i manken är den det?
Svara snabbt vill veta nu!!!!!!!!!!!
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Gå in på www.ridlatt.se, vidare in på sadlar och sen specialsadlar.

Jag vill med veta hur den är då jag antagligen ska köpa den! Har mailat dem och frågat om man kan ha vanliga stigläder till.
Har frågat om den är som Knights, och det är den i modellen, om den sen är lika bra i kvaliteten kan man ju själv fråga sig! :p
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Är det inte Pfiff som börjes har?
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Med tanke på priset är det nog kvalite som börjes eftersom på pfiffs hemsida är rek. pris 2500kr, och syntet är väl billigare än läder?!
Är det ingen som provat den????
Vill veta nu! då ägaren till min lånesadel vill veta om jag tänker köpa eller låna den resten av livet:angel:
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Jag ska beställa en, men den kommer inte förrän om 2 veckor så det dröjer ett tag till innan du får veta.. ;)
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Två veckor:eek: shit så det var så lång leverans tid...
Hm kom ihåg att berätta allt när du får den snälla!
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Ja tyvärr är det det.. Synd för jag skulle vilja ha den innan en AR-kurs som är den 11. Hoppas jag får den innan det!
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Nu blev jag himla intresserad. Men vad är egentligen skillnaden mellan denna och Börjes bomlösa? Med denna får man ju allting till också.
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Jo den borde passa, ser ju ut som en liknande sadel på bilden
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Jag har bestämt mig för att köpa den bomlösa från Börjes så jag hoppas den passar till den.

Är det bara jag som tycker Pfiff ser större ut om man jämför med Börjes?
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Är också intresserad av den här sadeln.
Tyckte den såg stor ut, dessutom finns den ju bara i en storlek, 18"...så jag skrev och frågade om det. Fick följande svar:

Sadeln är inte så stor som en vanlig 18", den är lagom för en normal bak, strl 38-44 ungefär. Sadeln finns endast i denna storlek än så länge.


Skulle vara intressant att jämföra den mot storlekarna på Börjes-sadeln...vilken strl den motsvarar där. Är själv rätt smårumpad, så jag vill inte ha en jättesadel att kasa runt i :eek:

Förresten, nog borde padden från Börjes funka till den här också?
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

tycker den ser ruskigt obekväm ut, platt o konstig :crazy:
två veckor är väl inte lång leveranstid......
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Ja du jag har ingen aning. Men jag har beställt schabraket från Torsion nu och den 12 åker vi upp till Börjes för att eventuellt köpa den bomlösa dom har om det ser bra ut. Någon som vet om dom har dom i butiken? Det måste dom väl endå ha? Så att man kan klämma lite ;).
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Den bör motsvara börjes 15" (deras mäts som western)
När jag ringde sa hon att den var som en 17" sadel ev. något större den mäts annars som vanliga engelska sadlar
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

*nyfiket putt*

Hur går det? Har sadeln kommit än?
Funderar på att beställa, men vill gärna höra lite åsikter först :bow:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 205
Senast: iNHALE
·
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
14 074
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
503
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Ni sadelnördar, snälla hjälp och utbilda mig! Jag behöver uppenbarligen en ny sadel till min 4-åring. Dessvärre är hon bred och utan...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 313
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp