Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Jag hjälper dej att putta, för jag har en egen fråga :p


Hur långa är fendrarna till sadeln? Funderar på om jag måste köpa nya stigbyglar/läder direkt eller om jag kan rida med fendrarna ett tag. Är cirkus 165 cm lång och har normallånga ben :D
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Vill jag också veta... puttar därför upp....Fick hem min igår och provade en snabb runda i skritt runt gårdsplanen idag innan jobb...super skön sadel...:love:
Men understycket släpper från kardeborrfästet i "framvalvet"...tror ni man kan sy fast det så det stannar uppe?

Läste även någonstans att någon sprätt upp där framme, skulle vilja höra mer om detta och kanske se bilder....kom igen nu....

Nu har jag inte min kvar men kan ju svara ändå:)

Jag satte en rem från padden under understycket och runt framvalvet som jag hade kardborre på, (remman alltså) det fick undersidan att hållas uppe.
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Jag hjälper dej att putta, för jag har en egen fråga :p


Hur långa är fendrarna till sadeln? Funderar på om jag måste köpa nya stigbyglar/läder direkt eller om jag kan rida med fendrarna ett tag. Är cirkus 165 cm lång och har normallånga ben :D

Jag är 168 cm och till mej var fendrarna helt ok, det fanns både att länga och korta kvar!
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Men precis! Det är ju inte själva framvalvet som ligger an på min häst heller utan nån liten knöl bara...? Har också bara skrittat i min, men man kan se kanalen bakifrån, även när man sitter i sadeln.(ja, då får ju nån annan titta förstås, svårt att vända sig om så mkt...;) ) Så jag antar att den går hela vägen under. Tänkte klippa till liggunderlag och lägga en bit på vardera sidan om manken och se om jag kan få till det. *hoppas*

När jag hade min Pfiff gjorde jag egna ilägg av yoga mattor:idea: de är av samma material som de bra inläggen, jag klippte och klistrade tills jag fick den höjden och formen som min häst behövde, det blev några lager eftersom yoga mattor är tunna, vid manken hade jag dubbelt så många lager som i övriga ilägget för att manken skulle gå fri, jag lade dem så att höjden blev stegvis.

Jag gjorde dels fickor på några schabrak och dels satte jag kardborre på undersidan av sadel (självklistrade) och på iläggen, sedan kunde jag ha vilka schabrak/vojlockar jag ville.
Jag tog "mönstret" till iläggen från en padd (tror det var horsesavers?) som i övrigt passade min häst även om iläggen var dåliga så att de inte gick att använda.
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Nu har jag inte min kvar men kan ju svara ändå:)

Jag satte en rem från padden under understycket och runt framvalvet som jag hade kardborre på, (remman alltså) det fick undersidan att hållas uppe.

Får se om jag fattade det rätt.......sydde du fast en rem under sadlen så att säga som du sen drog fram och över framvalvet och fäste med kardorrband?
Eller du gjorde det på en pad du hade under sadeln...e seg och trött...
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

Får se om jag fattade det rätt.......sydde du fast en rem under sadlen så att säga som du sen drog fram och över framvalvet och fäste med kardorrband?
Eller du gjorde det på en pad du hade under sadeln...e seg och trött...

Jag satte den från padden:) drog den sedan över framvalvet och ner, hade två D-ringar på (padden) med som låste remmen Det blev ungefär som de paddar som Börjes har, de fäster man fram och bak på sadeln.
 
Sv: Nån som har testa Pfiff´s nya bomlösa?

KL.

Knuffar på den här tråden med en fråga till alla er med sadeln.
Fungerar det med en Freemaxpad under?

Lånade en bild på nätet för att visa vilken jag menar.

4029.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
503
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Ni sadelnördar, snälla hjälp och utbilda mig! Jag behöver uppenbarligen en ny sadel till min 4-åring. Dessvärre är hon bred och utan...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 313
Senast: TinyWiny
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 020
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp