När visa id för att hämta paket?

R

Raderad medlem 6459

Jag har aldrig förstått när exakt man måste visa leg för att hämta ut paket, annat än vid rek såklart. Ibland står det på avin att man måste visa id, ibland inte.

Mina svärföräldrar har skickat ett stort julpaket till oss. Inte spårbart eller så. Kommer det kräva leg?

Jag har beställt ett paket från USA som skickas med DHL express. Kommer det kräva leg?
 
Senast ändrad av en moderator:
Man får visa legitimation för alla paket och rekbrev. Det som är skickat som brev eller skicka lätt kräver ingen legitimation, tex. stora brev som inte fått plats i brevlådan. DHL/Bring kräver legitimation vid utlämning.
 
Man får visa legitimation för alla paket och rekbrev. Det som är skickat som brev eller skicka lätt kräver ingen legitimation, tex. stora brev som inte fått plats i brevlådan. DHL/Bring kräver legitimation vid utlämning.
Attans.

Tack för infon!
 
Jag har aldrig förstått när exakt man måste visa leg för att hämta ut paket, annat än vid rek såklart. Ibland står det på avin att man måste visa id, ibland inte.

Mina svärföräldrar har skickat ett stort julpaket till oss. Inte spårbart eller så. Kommer det kräva leg?

Jag har beställt ett paket från USA som skickas med DHL express. Kommer det kräva leg?
Du får skynda dig att fixa nytt pass? :idea:
 
Du får skynda dig att fixa nytt pass? :idea:
Det är redan gjort. Svärföräldrarna har skickat i mitt gamla namn så därför har jag inte hämtat ut mitt nya leg än men makens julklapp har jag beställt i mitt nya namn. Jäkla krångel!
 
Det är redan gjort. Svärföräldrarna har skickat i mitt gamla namn så därför har jag inte hämtat ut mitt nya leg än men makens julklapp har jag beställt i mitt nya namn. Jäkla krångel!

Tror det kan funka om du har med personbevis från Skatteverket där både ditt gamla och nya namn står? Du ska ha fått ett sådant vid namnbytet, funkade för mig när jag bytte efternamn och hämtade ut nytt körkort.
 
Tror det kan funka om du har med personbevis från Skatteverket där både ditt gamla och nya namn står? Du ska ha fått ett sådant vid namnbytet, funkade för mig när jag bytte efternamn och hämtade ut nytt körkort.

Ett personbevis kan du skriva ut från Skatteverkets hemsida. Du loggar in med ditt BankID.
 
Tror det kan funka om du har med personbevis från Skatteverket där både ditt gamla och nya namn står? Du ska ha fått ett sådant vid namnbytet, funkade för mig när jag bytte efternamn och hämtade ut nytt körkort.
Ja jag tänkte köra det som back up i värsta fall! Skönt att höra att det funkat för dig!

Och yes, har sparat det pappret från Skatteverket :).
 
Det är redan gjort. Svärföräldrarna har skickat i mitt gamla namn så därför har jag inte hämtat ut mitt nya leg än men makens julklapp har jag beställt i mitt nya namn. Jäkla krångel!

Det är inga problem, har hämtar ut massor med paket som kommit i nytt namn och som jag hämtat i gammalt namn. Har haft skatteverkets bevis på namnbyte i plånboken utifall att men aldrig blivit ifrågasatt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 159
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 478
Senast: karl_h
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 129
Senast: alazzi
·
Äldre Hur gör ni när ni beställer varor som endast skickas ut med DHL och bor på landet? De har nu flertalet gånger skickat mina beställda...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp