nåt man ska ha med sig till halkan?

Gjorde halkan för 7 år sedan och vill minnas att det var 7 km/h eller 11 km/h? Det var kraft nog i bara det.
Det verkar som att det numera räcker att en testar krocka och en hänga uppochner så alla får se hur det går till, min bror fick vara den som provade krocka. Vid min halka så skulle alla prova båda sakerna men jag har otrolig cellskräck och slapp göra det. Vilket jag är glad för, drabbas av total panik i trånga utrymmen, dessutom uppochner. I övrigt var halkan en rolig upplevelse :D
 
Vaa? När jag gjorde halkan (9 år sen :eek:) fick vi prova att krocka i 7 km/h i en bilstol.
För 11 år sedan var det 7 km/h på Gillinge. Låter som väldigt riskabelt att sätta människor i en stol som dundrar in i en frontalkrock i 20-30 km/h. Jag tror att många faktiskt skulle gå därifrån med blåmärke på axlar och whiplash-känningar.

Kanske uppfattade du lite fel @Fibusen ?

Mvh Miks
 
Var nog bara 7km här också, kan inte tänka mig att det var högre än så.
Men fullt tillräckligt för att man skulle få känna på det
 
TACK! Självklart var det 7 km! :o

Körläraren sa något om att även om man kör på bara 30-väg, så kan det bli rejäla skador endå,det är därifrån jag minns 30 km/h!
 

Liknande trådar

Tjatter Nåt du aldrig hört eller sett förr!? Nåt du i hela ditt liv inte kunnat ana fanns över huvud taget! Nyheterna dumpas här:
2 3
Svar
40
· Visningar
2 565
Senast: Keb71
·
Mat Ska ha en lite bjudning förv6 personer på lördag. Det blir slaktarbiff/njurtapp och svampsås, men har inte bestämt hur jag ska fixa...
Svar
17
· Visningar
689
Senast: tott
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
783
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Förmodligen inte men chansar ändå på att någon stött på ett bra alternativ. Jag har aldrig kunnat vänja mig vid bettskena har haft tre...
Svar
5
· Visningar
401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp