Natural Balance Shoeing

Sv: Natural Balance Shoeing

Och rider Anky rollkür så gör "alla" det dagen efter. Man tom köper hennes kläder för att man tror att det gör en till en bättre ryttare. Ridfolk är precis lika efterapande som travfolk.
 
Sv: Natural Balance Shoeing

Du kan inte jämföra en avancerad ridteknik med utrustning.

Friesersele möjligtvis.

Trav handlar mkt mer om pengar- varav folk hittar på allt möjligt- kolla fallet som är uppe i Tingsrätten nu.
Där handlar det inte om okunskap, utan om ren illvilja.
 
Jösses!!!

Vill egentligen inte lägga mig i diskussionen, men blir rejält rädd när jag ser hur tankarna går i vissa fall.

Det enda man behöver tänka på är att anlita en BRA och SKICKLIG hovslagare så behöver man aldrig fundera över att använda sig av just den, eller den metoden. "modegrejer" eller inte.

En rätt utbildad hovslagare skor hästen utifrån en så naturlig balans som möjligt. Vilken skola man använder är strunt samma. Är man skicklig så är man och man hittar den bästa lösningen för hästen. Den som skapar bästa balansen och hållbarheten hos hästen!

Tyvärr finns många arbetande hovmänniskor på marknaden som inte har tillräckligt med kunskap eller erfarenhet för att utföra ett bra jobb. Eller de som anser sig för "bra" för att diskutera sitt arbete med en häst med andra för att vidga vyerna. Dessa finns likväl hos de sk "nbs" hovisarna som hos de "traditionella" och hos "barfotaverkarna".

Har man en gång haft en riktigt bra hovslagare inser man snabbt att inga andra "metoder" behövs.

tänk på att det är VI som hästägare som har ansvar för det arbete någon utför med våra hästars hovar.
 
Sv: Natural Balance Shoeing

Båda har gått löp tills de var 5. Den förste togs av banan efter en senvarning (han var hemskt skadebenägen rent allmänt också) den andre var inte tillräckligt intresserad av att vinna.

Aha, det som slog mig är att gamle ban häster springa rakt främ, nu ska dom springa i volt och risk att dom slo sig diaginalt och trampa av sko igenom att dom har en son valdig oversteg i gallop.
Prata med din hovslager om det och mjölighet om boots skulla hjälpa på främ ben?
Az
 
Sv: Natural Balance Shoeing

Så du menar alltså att NB fuskar sig till bättre rörelser?

Skorna ser jag inte som utrustning. De är till för hästens välbefinnande.
 
Sv: Natural Balance Shoeing

Du missade vad som var poängen- att man kör barfota i trav för att springa fortare- i balans.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 931
Senast: Marvin
·
Hästvård Jag bryter ihop över mitt fullblods hovar snart. Har haft henne i drygt två år och har haft hovtrassel större delen av tiden. I nästan...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 800
Senast: axel
·
Hästvård Nu börjar jag bli toknervös :yuck: ska in med min 4åriga ponny till klinik på tisdag. Symtomen är väldigt diffusa, det syns ingen tydlig...
2
Svar
21
· Visningar
2 281
Senast: Elisha
·
Hästvård Ja, min fråga är då hur man märker om hästen är öm i bakhovarna? Hästen är ett 7-årigt halvblod som aldrig har haft skor bak. Han hade...
Svar
12
· Visningar
2 295
Senast: Aionee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp