NH *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NH *bildtråd*

Jag vill tar mer foton inom kort tid, också med min gammel gubbe.. så de kommer:D
 
Sv: NH *bildtråd*

knapplån


Låt oss fortsätta i den nya Natural Hosemanship bildtråden:)
 
Sv: NH *bildtråd*

hej har precis fixat ett användarkonto här för att kunna skriva. Trodde man skulle kunna söka på trådar då också men hittar inte hur??? så vart hittar man denna horsemanship tråden???

Och en fråga till, finns det någon bra bok man kan använda sig av för att träna NH eller är det kurser som gäller för att man ska göra "rätt"?

ber om ursäkt om det kanske redan står någonstans i denna tråd, var så många inlägg så kunde inte läsa alla ;)

Mvh Emma
 
Sv: NH *bildtråd*

Den ligger här i furumet, alltså på samma sida som denna tråd. Kan putta upp den så den hamnar högst upp om du vill. :)
 
Sv: NH *bildtråd*

hej allihopa här!

jag kom o tänka på två saker när jag kollade i bildtråden. '
såklart ser det helt fantastiskt härligt ut.

men för mej känns det jättenaturligt att ha en häst som går undan, följer efter osv.. har inte tänkt på det som ledarskap mer än som med hundar.
nu hade jag iofs en vääldigt go o snäll ponny som inte ville annat än vara med matte elelr den som var närmast =)

men iaf. okej, så det finns även en lär ai det där, ballt!

tilld en andra saken som egentligen även är en fråga till er som är kunniga i detta "ämne" elelr ja hur man ska säga =).
Jag tränad emycket på att gå över preseningar med min dam, och hon gick ju över, stod kvar, hade dom över sej, osv sålänge jag gick före. och det är ju rätt.
men det jag egentligen ville få fram genom träningen var att hon skulel gå över även om jag satt på. vilket hon inte totalvägrade, men nästan.. o gick jag före henne var de nemas problemas.
jag gjorde det alltså för att försöka stärka hennes självförtroende.. naiv 14åring som man var =)

kommer det av sej själv att de lär sej att ledarskapet gäller lika mycket uppsuttet som på marken? såklart med mer uppsutten träning då alltså.

(detta var ju ingen olydig häst, utan en mycket lyhörd häst som stoppade mitt på väg nerför ett berg om matte blev osäker. och jag ville liksom försöka få henne att lite inte bara på mej utan på sin egen förmåga oxå, om ni förstår hur jag menar haha. låter osm jag förmänskligar henne till tusen men.. inte alls så jag menar)
 
Sv: NH *bildtråd*

hej!

tänkte först säga att vi fortsatt i en lite nyare tråd:) som heter Natural horsemanship bildtråd... du är välkommen dit:)


Ja självklart är det naturligt att hästen ska gå undan för fysiskt och psykiskt tryck men alla gör inte det.. vi är inte naturliga ledare för hästen och även om vi aldrig kommer ses som hästar så kan man försöka kommunicera med dom på deras språk så gott vi kan...

Jag förstår ditt problem med presenningen och det.

Naturligt för ledarhästen när det kommer nått farligt tex en flod som det kanske skulle finnas krokodiler i så går ju inte ledaren i först utan ledaren skickar i dom ranglägsta först för att se om dom överlever.

I pressenningsfallet blir du den ranglägsta när du går först och det är därför som man skickar hästarna framför sig lite längre in i arbetet med hantering. man får såklart se hur långt man har kommit och vad man håller på med för övning. Man ska kunna kommunicera med hästen från alla positioner men att bara träna att gå framför hästen in i transporten och andra hinder för hästen gör att människan inte kommer ta ledarskapet och kunna skicka hästen först. och så blir det även i ridningen... du sitter i en position där hästen inte har nån som leder den framför sig och då blir det jobbigt när h*n inte har den ranglåga som kollar läget först.

välkommen till den nya tråden:)
 
Sv: NH *bildtråd*

Är det ingen som gör annat än presenningar,.. o leker..? nåt annat speciellt som ni gillar att göra.
 
Sv: NH *bildtråd*

;)
14879001.jpg
[/url][/IMG]

14879009.jpg
[/url][/IMG]

14879018.jpg
[/url][/IMG]

14879021.jpg
[/url][/IMG]

Din häst liknar lite en Cob, Hm. Vad är det för vecker ras? //Louise
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
455
Senast: tessan.g
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
1 989
Senast: JohannaB
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 359
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 164

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp