NH *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Zahlo

Trådstartare
Tänkte det vore skoj och inspirerande om vi kunde lägga ut bilder när vi tränar hantering med våra hästar!

Här är nära bilder när jag och Bingo tränar:)

rklapp.jpg

Här har vi lyckats backa i en bäck:D:banana:

rhoppar.jpg


rrep.jpg


Så komigen och lägg ut bilder när ni tränar och uppdatera gärna med nya bilder efter hand!:bump:
 
Sv: NH *bildtråd*

Tack så mycket! Vi har inte tränat jättemycket/intensivt men jag började för nästan exakt ett år sen:)
 
Sv: NH *bildtråd*

Shit! Superfina bilder! Både jättehärlig uppsyn på hästen och underbar natur :love:

Nädu, några såna där bilder har jag inte :rofl:

Ska se om kan gräva fram nått som inte är alltför pinsamt...
 
Sv: NH *bildtråd*

Nejdå du har nog inga pinsamma.. lite senare kanske jag visar mina värsta ridhus bilder:D då får alla skratta:rofl:
Man tackar och ja naturen är fantastisk jag saknar den enormt!
 
Sv: NH *bildtråd*

Här hittade jag en i alla fall :idea:
Första gången på ett däck, tror det är allra första PNH-kursen.
Från i våras.
lillebror
 
Sv: NH *bildtråd*

Jag kan bjussa lite på mig och Zota(2 år)
Detta är fråne n kurs för ca 1 månad sen och det var första gången för både henne och mig och första gången vi ens åkte i väg på nåt.

15803482.jpg

Övar på att stå still

15803483.jpg

Öva på att backa...detta sto har mer eller mindre bara gått rak över folk förut så detta moment gjorde gott för henne och mig.:)

15803484.jpg

Ledövning...denna var också mkt värd för oss då hon har haft lite problem till och från med att förstå vart hon ska vara när man är yte och går.
 
Sv: NH *bildtråd*

Fortsättning....

15803547.jpg

Backa för finger rörelse..

15803548.jpg

Det funkade :banana: Mycket stolt matte

15803549.jpg

Man kan inte vara så koncentrerad hela tiden ;)

15803549.jpg


matte mkt nöjd med kursen och Zota verkade tycka det var roligt.Dock hade jag med mig en väldigt trött liten flicka hem :love:
 
Sv: NH *bildtråd*

Åh va duktigt! häftigt däcket var en sån skulle jag med vilja ha!
 
Sv: NH *bildtråd*

Jättefina bilder och vacker häst!
Men jag tycker du borde använda hjälm.;)
Varför utmana ödet?
Jag tycker det är mer proffessionellt av folk att använda hjälm.Det är en smart uppfinning som skyddar hjärnan.
 
Sv: NH *bildtråd*

Tack så mycket. Jag är myndig och väljer själv om jag vill ha hjälm eller inte. Jag tar på mig hjälmen när jag känner att jag utmanar ödet annars rider jag utan:)
Om man är proffessionell eller inte tycker inte jag har att göra med hjälmen. men tack ändå:)
 
Sv: NH *bildtråd*

Svärfar fixade ett enkelt. Jag tiggde stort däck på däckfirma (begagnat) och svärfar skruvade fast en rund board med bultar.
Vääldigt kul tycker iaf unghästen. :bow:
 
Sv: NH *bildtråd*

man tackar..som sagt så var det första gången för både mig och min häst och första äventyret tillsammans.
Ska försöka gå fortsättningskurser om det finns någon i min närhet
 
Sv: NH *bildtråd*

Vilken rolig tråd! Jag och Ella har inte vart på nån kurs än, men det vore kul att göra det nån gång^^ Iaf, vi tränar (eller leker tycker jag låter bättre:D) löst i hegan då och då. Jag testar mig fram för hur hon svarar på olika signaler med kroppsspråket osv, och det börjar gå ganska bra! Vi har blivit ett team tillsammans och det märks hela tiden. Hon gnäggar när jag kommer till hagen, hon stannar, backar, ökar och minskar tempo när jag gör det, hon litar mycket mer på mig när vi går förbi läskiga saker och hon till och med hoppar efter lite övertalning, och allt detta helt löst:love:




Svänger




Gå in och backa ut


Från igår då vi lekte i hagen. Sprang, vände, backade och tvärnitade. Efter att jag tvärnitat stannar ju hon lite efter mig och då backar hon tillbaka till min sida igen^^
 
Sv: NH *bildtråd*

Tack:D men så duktiga är vi inte:D Dina bilder är ju så himla härliga! Ni är verkligen ett team!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 359
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
2 942
Senast: Grazing
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 939
Senast: Stereo
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 932
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp