Bukefalos 28 år!

NH-folk=odödliga?

Sv: NH-folk=odödliga?

nej, inget dåligt gör automatiskt att nåt annat dåligt är ok.
Men man bör kunna respektera folks beslut.
Alla har sina egna liv och bestämmer vad man gör med dem.
Vissa tar otroliga risker andra ej.
Några gnäller på andra för att de inte tänker som dem.
Andra orkar bara inte bry sig.
Men alla betalar skatt.
Så är livet.
 
Sv: NH-folk=odödliga?

Det var ju liksom inte det jag ville veta.

Utveckla!

Hur i hela världen får du det att gå ihop? Läs bättre!

Du skrev detta:
Snarare tvärtom, eftersom man kan invaggas i falsk trygghet.
Jag kan inte tolka det på annat vis än att du skriver att folk som använder hjälm kan känna sig som i mitt uttryck superman dvs osårbara. Tycker att det är exakt samma sak!

Talar inte om att sluta leva, men enligt dina argument så säger logiken, att hästar är för farliga och kostar samhället för mycket pengar för att man ska få handskas med dom.
Vad är det som inte spelar roll?

LIA

Hjälm finns, lätt att ta på sig, skyddar hjärnan för ALLVARLIGA skador. Att inte göra något för att skydda sig helt i livet är liksom inte ett alternativ. Jag använder de hjälpmedel och skyddsutrustningar som finns att tillgå var jag än är! Jag var en av de allra första som använde skyddsväst tex, långt innan det blev obligatoriskt inom vissa grenar.

Vad är det som är så svårt att erkänna??? Varför måste man motargumentera att hjälmen faktiskt skyddar mot livslånga skador??
 
Sv: NH-folk=odödliga?

Jag tycker inte att när det finns ett hjälpmedel att tillgå för att undvika allvarliga skador på hjärnan så finns det inget som kan säga emot att man inte skulle använda detta hjälpmedel, liksom att jag aldrig någonsin skulle sätta mitt lilla barn i bilen utan bibarnstol. Och där är det heller inget krav på att man måste ha det, men vem skulle våga chansa??

det var inte det jag fråga efter, utan om du skulle skada dig i onödan?
 
Sv: NH-folk=odödliga?

nej, inget dåligt gör automatiskt att nåt annat dåligt är ok.
Men man bör kunna respektera folks beslut.
Alla har sina egna liv och bestämmer vad man gör med dem.
Vissa tar otroliga risker andra ej.
Några gnäller på andra för att de inte tänker som dem.
Andra orkar bara inte bry sig.
Men alla betalar skatt.
Så är livet.

Nej jag tycker inte det! Finns det skyddsutrustning att tillgå så skall den användas.

Och vi är en demokrati så alla har rätt att tycka vad de vill.

Frågade några av mina kollegor på jobb vad de ansåg, de håller inte på med hästar. Kan säga att de höll inte med dig!
 
Sv: NH-folk=odödliga?

Nej jag tycker inte det! Finns det skyddsutrustning att tillgå så skall den användas.

Och vi är en demokrati så alla har rätt att tycka vad de vill.

Frågade några av mina kollegor på jobb vad de ansåg, de håller inte på med hästar. Kan säga att de höll inte med dig!

vad är det du inte tycker?
Ja, precis, alla har rätt att tycka vad de vill, har jag påstått annat?

Voi-nää-ää höll de inte med mig?
Kunde inte bry mig mindre :)
 
Sv: NH-folk=odödliga?

det var inte det jag fråga efter, utan om du skulle skada dig i onödan?

Det har jag svarat på flera gånger redan!

Onödan tycker jag är när man inte tar de säkerhetsföreskrifter som finns att tillgå, jag som jobbar med bla el skulle aldrig arbeta med elen påslagen just för att då finns det risk för allvarlig olycka. Dessutom så har vi tusen och en föreskrifter som vi måste följa och nej jag skulle aldrig någonsin utsätta mig för onödig risk där jag vet att det finns.

Rider jag ser jag till att ha den skyddsutrustningen som finns, tränar jag ekipage i hoppning kräver jag skyddsväst och hjälm. Rider någon mina egna hästar skall de göra det på säkraste sättet dvs skyddsväst och hjälm. Ingen av mina elever får ens ta av sig hjälmen för att rätta till håret eller dyl.

Jag sätter inte upp folk på någon av mina hästar där jag vet att problem kan föreligga, jag höjer inte hindren över ekipagens nivå etc etc

Kan rabbla hur mycket som helst, jag kör inte bil för fort och utan bälte, jag gör inga omkörningar där det inte finns sikt etc etc

Nej jag utsätter mig inte för onödiga risker tex att rida utan hjälm, men visst jag rider och det är en risk. Men som sagt man kan inte sluta leva, man kan bara se till att man skyddar sig i den mån man kan och där är hjälmen väldigt bra!
 
Sv: NH-folk=odödliga?

Det har jag svarat på flera gånger redan!

Onödan tycker jag är när man inte tar de säkerhetsföreskrifter som finns att tillgå, jag som jobbar med bla el skulle aldrig arbeta med elen påslagen just för att då finns det risk för allvarlig olycka. Dessutom så har vi tusen och en föreskrifter som vi måste följa och nej jag skulle aldrig någonsin utsätta mig för onödig risk där jag vet att det finns.

Rider jag ser jag till att ha den skyddsutrustningen som finns, tränar jag ekipage i hoppning kräver jag skyddsväst och hjälm. Rider någon mina egna hästar skall de göra det på säkraste sättet dvs skyddsväst och hjälm. Ingen av mina elever får ens ta av sig hjälmen för att rätta till håret eller dyl.

Jag sätter inte upp folk på någon av mina hästar där jag vet att problem kan föreligga, jag höjer inte hindren över ekipagens nivå etc etc

Kan rabbla hur mycket som helst, jag kör inte bil för fort och utan bälte, jag gör inga omkörningar där det inte finns sikt etc etc

Nej jag utsätter mig inte för onödiga risker tex att rida utan hjälm, men visst jag rider och det är en risk. Men som sagt man kan inte sluta leva, man kan bara se till att man skyddar sig i den mån man kan och där är hjälmen väldigt bra!

Så du lär dina elever att hästar är livsfarliga och att de absolut inte bör utvecklas till att hoppa högre..


Förstår ärligt talat inte din besatthet.
Jag uppmanar ingen att rida utan hjälm eller annan skyddsutrustning, jag lägger mig öht inte i det, folk får göra som de vill.
 
Sv: NH-folk=odödliga?

Det är ju precis vad du gör.

Åsikter som skiljer sig från dina är ju bara fel, dåliga eller orelevanta.
 
Sv: NH-folk=odödliga?

Nej jag utsätter mig inte för onödiga risker tex att rida utan hjälm, men visst jag rider och det är en risk. Men som sagt man kan inte sluta leva, man kan bara se till att man skyddar sig i den mån man kan och där är hjälmen väldigt bra!

om någon skulle säga, att det skulle vara att sluta leva om de skulle rida utan hjälm då?
men de rider på en hemskt uppfostrad snäll häst som aldrig gör nånting vilket för dem skulle vara deras "skydd"
de är medvetna om riskerna men rider utan hjälm ändå.

skulle du respektera det?

eller att nån du är dum i huvudet för att du rider? (utsätter dig för risk)

du skulle väl antagligen försvara dig med att det är ditt intresse, och att du är medveten om riskerna, men du skyddar dig.
men trots allt är det ju en risk? som kan kosta.

vem sätter gränsen var "sluta leva" går?
 
Sv: NH-folk=odödliga?

Så du lär dina elever att hästar är livsfarliga och att de absolut inte bör utvecklas till att hoppa högre..

Hahaha

Löjligt! Nej jag utvecklar dem till att tillsammans våga gå stegen uppåt, men jag skulle ALDRIG sätta dem i en situation där de skulle misslyckas så gravt att de skulle råka ut för en olycka.


Förstår ärligt talat inte din besatthet.
Jag uppmanar ingen att rida utan hjälm eller annan skyddsutrustning, jag lägger mig öht inte i det, folk får göra som de vill.

Det är inte frågan om besatthet jag vill bara veta en enda BRA orsak till att inte använda hjälm.

Nej jag anser inte att folk för göra som de vill, hade alla gjort det så hade vi haft ett ganska laglöst samhälle
 
Sv: NH-folk=odödliga?

Respekt är inte att skita i vad andra tycker

men nu går du väl lite långt,
menar du att jag är respektlös för att jag skriver att jag inte bryr mig om vad dina arbetspolare tycker? jag vet inte ens vad du har sagt till dem, så det känns ganska långsynt att bry sig om.

du skrev att de inte höll med mig, och eftersom jag inte har nån fakta om dem, vad du sagt till dem och vad de sagt till dig, så känns det ganska , jaa.. obetydelsefullt i detta läge?
 
Sv: NH-folk=odödliga?

om någon skulle säga, att det skulle vara att sluta leva om de skulle rida utan hjälm då?
men de rider på en hemskt uppfostrad snäll häst som aldrig gör nånting vilket för dem skulle vara deras "skydd"
de är medvetna om riskerna men rider utan hjälm ändå.

skulle du respektera det?

eller att nån du är dum i huvudet för att du rider? (utsätter dig för risk)

du skulle väl antagligen försvara dig med att det är ditt intresse, och att du är medveten om riskerna, men du skyddar dig.
men trots allt är det ju en risk? som kan kosta.

vem sätter gränsen var "sluta leva" går?

Ge dig det är knappast relevant! Att respektera någons åsikt är en sak att inte tycka samma är en sak.

Återigen dessa urdumma orsaker till förklaring till varför det skulle vara ok att rida utan hjälm :rofl:

Risker utsätter man sig för varje dag, men att gå från det till att utsätta sig medvetet är rätt långt. Jag kör inte bil utan bälte liksom jag håller hastigheterna och anpassar mig efter väglaget. De finns de som inte gör det och nej det är INTE ok. Dock lägger jag inte någon värdering i om de vill köra bil eller inte, men det gör jag om de kör som idioter eller rattfulla eller andra saker som medvetet utsätter en själv och andra för risk
 

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 503
Senast: Roheryn
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 138
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 822
Senast: Solstig
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 406
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Hovelände
  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp