Bukefalos 28 år!

Ni med små barn som inte har blöja..

Sv: Ni med små barn som inte har blöja..

Han säger inte så mycket. Han får hjälpa till att torka upp. Men jo, han är nog i en ny gränstestarperiod, vi är tillbaka i "jag ska inte gå hem"gräl och andra roligheter. Killen har sju viljor av stål.
 
Sv: Ni med små barn som inte har blöja..

Erbjuder inte fsk-personalen honom att gå på toa? Rutinpottning typ, det borde väl funka. Då behöver han inte säga till. Och varför skulle han säga till när han har blöja på sig? Ologiskt.
 
Sv: Ni med små barn som inte har blöja..

Ja, det undrar jag med?

Det med rutintoa, förklaringen jag fick var att de har inte tid. De är 17-18 barn i gruppen och inte överflödigt med personal, så det är ju fullt förståeligt.

Men jag hoppas på att det går igenom med att de låter honom vara utan blöja inomhus till att börja med. Hemma går det nämligen över förväntan. Det går skitbra. Och överallt annars. Jag har aldrig på honom blöja, inte ens när vi är borta/ute hela dagen. Han kan få ha en blöja på sig på natten om han vill. Vill han inte, så blir det ingen. Och än så länge har han inte kissat i sängen.
 
Sv: Ni med små barn som inte har blöja..

"Jag vill inte gå hem" känns igen här också.:p
Roligt med unga killar som har järnviljor.;):angel:
 
Sv: Ni med små barn som inte har blöja..

Dagens lösning. 500 m hemifrån. Släng upp en styck bebis i selen på ryggen = bebisen blir jätteglad. Tryck ner en styck nästan treåring i vagnen och spänn fast = inte så glad treåring men väldigt glad mamma. Vi var hemma på ett kick.
 
Sv: Ni med små barn som inte har blöja..

Det med rutintoa, förklaringen jag fick var att de har inte tid. De är 17-18 barn i gruppen och inte överflödigt med personal, så det är ju fullt förståeligt.

Det tycker jag faktiskt är konstigt. Går de andra barnen aldrig på toa eller behöver byta blöja? Det blir så naturligt att flera barn går samtidigt vid in-/utgång, före/efter mat och vila...
 
Sv: Ni med små barn som inte har blöja..

Håller med, låter jätte knepigt.

Det är ju inte bara en unge som behöver gå på toa på en förskola, näe knepigt tänk tycker jag!
 
Sv: Ni med små barn som inte har blöja..

Det tycker jag faktiskt är konstigt. Går de andra barnen aldrig på toa eller behöver byta blöja? Det blir så naturligt att flera barn går samtidigt vid in-/utgång, före/efter mat och vila...

Tycker jag också, på isaks dagis har de vissa tider för blöjkoll/byte, toabesök osv. Men behövs det mellan dessa tider så får de ju gå ändå.
Däremot har jag märkt att de gärna "inte märker" att han har bajsat när
man ska hämta om en stund. Har kommit dit ett par tre gånger och han har skitit massor, det har känts lång väg och han har varit röd.
Ifrågasatte det och fick svaret "men vi märkte inte att han bajsat, det måste han gjort nu" Är han röd så har han ju gått med det ett tag liksom
 
Sv: Ni med små barn som inte har blöja..

De där träningsbyxorna kör vi med här nu, de är toppen! Min 21månaders L är torr sedan 2 måander, men använder dem när vi ska åka långt eller vara ute länge med tex hästen


Han tog av sig blöjan i somras och vägrar ta den på igen, nu har båda pojkarna bara nattblöjan kvar, och den ryker nog till vintern på dem båda :laugh:
 
Sv: Ni med små barn som inte har blöja..

hähäh, man gör ju vad nöden kräver eller hur?;)
 
Sv: Ni med små barn som inte har blöja..

Nu drar han ner byxorna och kallingarna innan han sätter sig och pinkar;)
 
Sv: Ni med små barn som inte har blöja..

Jag vet faktiskt inte. Det enda jag vet är att det är flera barn i samma grupp som går på toa, men att Loke inte går till fröknarna och säger till. Det är det enda jag vet.:confused:

Här hemma funkar det skitbra. Jag är så stolt över honom! När det inte är dagis, behövs det MAX 1 blöja/dygn och det är ju som sagt om han vill ha en på natten..
 
Sv: Ni med små barn som inte har blöja..

Visst blir man glad?:D Jag blev så glad at jag nästan grät när det hände:p
 

Liknande trådar

Småbarn Tankar, tips och input mottages tacksamt. Mitt barn (R), drygt 2 år gammal, började på fsk i september. Han har trivts bra hela tiden...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
15 825
Senast: Badger
·
Övr. Barn Min sjuåring kissar på sig nästan dagligen. Vi har efter rätt lång väntetid fått en tid till barn-ungdomsmottagning, men att det nog...
Svar
18
· Visningar
2 797
Senast: Badger
·
Småbarn Har en nybliven fyraåring som älskar sina blöjor. Kissa på pottan har han gjort sen han var 2 och det har inte varit några problem, men...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 840
Senast: ameo
·
Relationer Orkar inte gömma mig bakom ett anonymt nick... Hur säger man till sin sambo att hans klädstil suger utan att låta som en elak kärring...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
30 840
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp