Bukefalos 28 år!

Ni som galopptränar inne på Jägers.....

Sv: Ni som galopptränar inne på Jägers.....

Slitaget på Ascot-banan är inte bara rent mekaniskt utan också kemiskt, det är absolut förbjudet med restprodukter av havre och hö (skit alltså:angel:) och man försöker minimera riskerna för det.

Jag förstår att travarna känner sig utskuffade men jag skulle vilja se vad dom skulle säga om vi började rida på deras rakbana eller milebana. Så mycket gnäll det är när vi försöker ta oss hem från att ha ridit på uppförsbacksbanorna. :eek:

Säger Camilla - som har kramat åtskilliga travkillar!:love:
 
Sv: Ni som galopptränar inne på Jägers.....

Camilla har fått mig ännu mer insatt i vad jag redan hade små aningar om:idea:

Kul om jag lyckats med att informera lite om hur verkligheten faktiskt ser ut! Nu gäller det att vi inom hästsporten kan jobba tillsammans och hantera de hot som finns. Konkurrens från utländska spelbolag inte minst.

Så, nu slutar vi tjafsa och försöker inse att vi sitter i samma båt vare sig vi travar eller galopperar!!:bow::bow::bow:
 
Sv: Ni som galopptränar inne på Jägers.....

Hoppsan råkade trycka på fel knapp!:cool:

"Spelet på galopphästar har medvetet hållits tillbaka.
ATG och galoppsporten har sedan slutet av 1980-talet haft en "common understanding" om att spelet på galopphästar ska stå tillbaka för spelet på travhästar på grund av en önskan att optimera ATG:s intäkter."
Galoppsportens Framtid, sid 21.

Så galoppen har haft händerna bakbundna och har bidragit till att spelet på trav i Sverige är så otroligt bra.

Det där är ingen oemotsagd sanning.

Jag håller helt med dig om att det är viktigt att vi samarbetar mellan travet och galoppen. Det gäller såklart alltid, men särskilt i dagsläget med den utveckling som är på spelmarknaden. Det är nedslående att utomstående aktörer försöker ta tillfället i akt att slå in kilar mellan olika intresseorganisationer för att splittra motsåndet mot en fri spelmarknad.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ni som galopptränar inne på Jägers.....

...men ändå har det ännu inte varit ett officiellt ord från galoppen... Dags att vakna kanske och hjälpa till och inte bara låta travet ta fighten?

Och jo, jag tycker betalar man anläggningsavgift på en anläggning så borde man kunna få använda allt - trav som galopp banor. Oavsett om man håller på med trav eller galopp (jag bor som jag skrev inte i området, har svårt att se att jag kommer att använda någon av banorna mer än milebanan när jag värmer hästarna).

För övrigt är det mycket tråkigt (för galoppen) att galoppen inte haft bättre förhandlare än så om det nu är sant. Dock tvivlar jag på att det är lättare att få spelare till galopp oavsett. Svårt tillgänglighet och svårt spel samt dåliga banor (med det menar jag att galoppbanorna är så mycket större än travbanorna, det är svårt att se vad som händer i loppen för en spelare), det är så många spelare ser galoppen...
 
Sv: Ni som galopptränar inne på Jägers.....

Kostar anläggningskortet mer nu än vad det gjorde innan Ascot-banan anlades?

Och är Ascot-banan ett tillskott utöver de andra banorna eller har de bytt ut gamla träningsbanan mot Ascot-banan?


För om Ascotbanan är ett tillskott, och man inte betalar mer för ett anläggningskort efter än innan banan anlades, så måste jag säga att jag inte förstår problemet alls.


Dessutom är det ju uppenbarligen varken Jägers, galopptränarna eller ATG man kan lasta för det här- de som är sura kanske borde ta och skriva ett brev till herr Ascot och klaga över hans regler?
 
Sv: Ni som galopptränar inne på Jägers.....

De får de som tillhör banan göra i så fall, för det är fler än ts som jag vet om:p
 
Sv: Ni som galopptränar inne på Jägers.....

Flera av banorna är ju faktiskt "off-limits" för galoppörerna att vara på (milen, rakbanan och rakan upp för backen) slingan har det varit många vändor om hur och av vem den får användas av. Faktum är att galopparna har en genväg ner från sin raka men måste trava (har heller aldrig sett någon galoppera på den) en bit på slingan för att komma tillbaka till stallbacken (eller till banorna för de som kommer utifrån) och vintertid finns det ingen annan bana att trava på då stora ofta kan vara istäckt och man varken vill eller bör trava en massa varv på sanden/nu mera Ascot-banan. Sen kvittar det om travare gör värre skada genom sin aktion på banan det är nog mängden som skadar värre och hade det varit fritt fram för travarna att använda banan så hade den slitits mer, det säger sig självt, en bra bana som sliter mindre klart travfolket vill använda den med och fler som använder den = mer slitage. Söderberg satte sina krav för att hans mångmiljonsattsning skulle vara rimlig och kunna hålla så länge som möjligt. Han menade att det var enda sättet han skulle kunna ha häst i träning (fortsätta) för att som det var så gick det inte att träna hästarna på vintern och Jägers gick med på det.

Skulle vilja se vilket liv det hade blivit om vi mitt i vintern börjar trava på milen...... :angel:
 

Liknande trådar

Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
1 847
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp