Nickar du ihop ibland? [WAS other...]

Jag skriver också allt mer sällan och upplever också att jag står lite utanför och kikar in. Alltså inte så att jag känner mig utstött eller utanför, mer så att jag inte riktigt orkar skriva så ofta nuförtiden. Som att jag sett allt förut, kanske? Turerna blir ju gärna desamma. Fast så har det kanske alltid varit här.

Idag och igår har jag skrivit mer än på länge, men nu har jag tentapluggande att fly från. ;)
Det bästa som finns är när det dyker upp en aktiv tråd med många användare online samtidigt där diskussionen är konstruktiv, men det stora flertalet trådar kör i diket redan på första sidan då det alltid är någon som blir kränkt, som tolkar in personliga nyanser, som drar upp gammalt groll, som väger in gammalt groll och släpar det med sig till nya diskussioner. Jag kan känna att det senaste året jag varit aktiv (december -14 och bakåt), är dikeskörningen mer regel än undantag och jag hade väl inte skrivit mer än fem poster idag förrän jag blev slappad direkt som varandra sarkastisk fast det inte var min mening att vara sarkastisk. I'm done med att tassa på tå och få gammalt skit upplagt i nyllet här. Jag tycker nästan att klimatet på jodel där alla är helt anonyma är lättare och lättsammare.
Jag ööööörker inte med tjafs längre, livet är för kort för att sitta och bita i tangentbordet på grund av diskussiiner på buke som havererar på grund av nyanser.
 
Det bästa som finns är när det dyker upp en aktiv tråd med många användare online samtidigt där diskussionen är konstruktiv, men det stora flertalet trådar kör i diket redan på första sidan då det alltid är någon som blir kränkt, som tolkar in personliga nyanser, som drar upp gammalt groll, som väger in gammalt groll och släpar det med sig till nya diskussioner. Jag kan känna att det senaste året jag varit aktiv (december -14 och bakåt), är dikeskörningen mer regel än undantag och jag hade väl inte skrivit mer än fem poster idag förrän jag blev slappad direkt som varandra sarkastisk fast det inte var min mening att vara sarkastisk. I'm done med att tassa på tå och få gammalt skit upplagt i nyllet här. Jag tycker nästan att klimatet på jodel där alla är helt anonyma är lättare och lättsammare.
Jag ööööörker inte med tjafs längre, livet är för kort för att sitta och bita i tangentbordet på grund av diskussiiner på buke som havererar på grund av nyanser.
Vi kan undvika nyanser på bojorna, de kan vara lika grå till färgen som din avatar. :up:
 
Det bästa som finns är när det dyker upp en aktiv tråd med många användare online samtidigt där diskussionen är konstruktiv, men det stora flertalet trådar kör i diket redan på första sidan då det alltid är någon som blir kränkt, som tolkar in personliga nyanser, som drar upp gammalt groll, som väger in gammalt groll och släpar det med sig till nya diskussioner. Jag kan känna att det senaste året jag varit aktiv (december -14 och bakåt), är dikeskörningen mer regel än undantag och jag hade väl inte skrivit mer än fem poster idag förrän jag blev slappad direkt som varandra sarkastisk fast det inte var min mening att vara sarkastisk. I'm done med att tassa på tå och få gammalt skit upplagt i nyllet här. Jag tycker nästan att klimatet på jodel där alla är helt anonyma är lättare och lättsammare.
Jag ööööörker inte med tjafs längre, livet är för kort för att sitta och bita i tangentbordet på grund av diskussiiner på buke som havererar på grund av nyanser.

Jo, det ska ju till att flera är online samtidigt för att det ska bli lite tryck i diskussionen. Jag har inte ens tänkt på det, men jag är nog ofta "fel" tid på Buke och ser sällan något egentligt flow. Eller finns det inget flow?

Faktiskt är det nog också ett tag sedan jag kände engagemang nog att ge mig in på riktigt i någon tråd.

Det ligger något i att många trådar aldrig växer till sig utan dör i sin linda. Jag tycker det ofta slutar i tjatande på ett ickekonstruktivt sidospår skapat av i stort sett samma lilla skara användare som går in med antingen en goddag yxskaft-inställning eller som blivit kränkta över att inte bli medhållna. Och då är jag ändå ett stort fan av sidospår och fria associationer:D
 
Jag väntar bara på att någon ska ha den här avataren...

912@70.jpg


Kanske något för dig @Flixon? :)

*måste ju få dig att skratta så det blir lite fart på magen ;) :D*
Heter visserligen inte Flixon men...:angel:
 
Jo, det ska ju till att flera är online samtidigt för att det ska bli lite tryck i diskussionen. Jag har inte ens tänkt på det, men jag är nog ofta "fel" tid på Buke och ser sällan något egentligt flow. Eller finns det inget flow?

Faktiskt är det nog också ett tag sedan jag kände engagemang nog att ge mig in på riktigt i någon tråd.

Det ligger något i att många trådar aldrig växer till sig utan dör i sin linda. Jag tycker det ofta slutar i tjatande på ett ickekonstruktivt sidospår skapat av i stort sett samma lilla skara användare som går in med antingen en goddag yxskaft-inställning eller som blivit kränkta över att inte bli medhållna. Och då är jag ändå ett stort fan av sidospår och fria associationer:D
Precis så.

Det som hållt mig kvar på buke under alla år är humorn och engagemang som många visar när det behövs. Det är DET som gör att en kommer tillbaka. Allt anat är ordbajseri, medveten påverkan (det är en speciell känsla när en ser någon bli övertygad, upplyst på ett positivt sätt) och en himlarns massa slöseri på tid. :D
 
Det är väl jag som fotat din avatar? Du hänger på min vägg ju! Och eftersom det är JAG som ÄR bukemaffian så är du min wing(wo)man!
Haha, det har du ju rätt i! Den jag fotat försvann ju i forumbytet :p

Yay! Jag är rätt nöjd med att vara i maffians närhet iaf :D
 
Det bästa som finns är när det dyker upp en aktiv tråd med många användare online samtidigt där diskussionen är konstruktiv, men det stora flertalet trådar kör i diket redan på första sidan då det alltid är någon som blir kränkt, som tolkar in personliga nyanser, som drar upp gammalt groll, som väger in gammalt groll och släpar det med sig till nya diskussioner. Jag kan känna att det senaste året jag varit aktiv (december -14 och bakåt), är dikeskörningen mer regel än undantag och jag hade väl inte skrivit mer än fem poster idag förrän jag blev slappad direkt som varandra sarkastisk fast det inte var min mening att vara sarkastisk. I'm done med att tassa på tå och få gammalt skit upplagt i nyllet här. Jag tycker nästan att klimatet på jodel där alla är helt anonyma är lättare och lättsammare.
Jag ööööörker inte med tjafs längre, livet är för kort för att sitta och bita i tangentbordet på grund av diskussiiner på buke som havererar på grund av nyanser.

Fast jag kan tycka det är skönt att beskåda dikeskörningar och dunka sig själv i ryggen för att man själv inte är delaktig, och sedan på sidan 24 faktiskt bidra med ett inlägg i linje med vad TS frågade efter. Lite personlig utveckling såhär efter 17 år. :up: (Visserligen får man aldrig nån respons på sitt inlägg för TS har dragit för längesedan men om inte annat så kommer till slut @Philosophia och styr upp alltihop så att folk får klart för vad som var rätt och riktigt även om tråden varit mayhem i sådär en 30 sidor.)
 
Fast jag kan tycka det är skönt att beskåda dikeskörningar och dunka sig själv i ryggen för att man själv inte är delaktig, och sedan på sidan 24 faktiskt bidra med ett inlägg i linje med vad TS frågade efter. Lite personlig utveckling såhär efter 17 år. :up: (Visserligen får man aldrig nån respons på sitt inlägg för TS har dragit för längesedan men om inte annat så kommer till slut @Philosophia och styr upp alltihop så att folk får klart för vad som var rätt och riktigt även om tråden varit mayhem i sådär en 30 sidor.)
Haha! Exakt så ja! :D
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 870
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 893
Senast: Görel
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 104
Senast: Pratsch
·
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 483
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp