Nivå 628 ?

ch791022

Trådstartare
Skulle vilja veta om någon vet något om honom?

Jag vet ju stamtavlan, men skulle vilja veta lite mer om honom för jag har en valack efter honom.

Och om det är någon som vet var man kan hitta en bild på honom, är nyfiken för dom få personer som jag hittat som känner till Nivå blir jätte förvånade när man berättar att det är en Nivå-avkomma.

Hoppas det är någon som kan hjälpa mig!!!

MVH

Camilla
 
Här finns det foto på honom http://www.pedigreequery.com/allbreed/

Hans exteriöra utlåtande var: Storlinjerad och harmonisk med djup bog och bål, ngt grovt ansatt hals. Välbenad med lediga rörelser, goda i skritt, mycket goda i trav.

På sitt bruksprov fick han: skritt 6, trav 7, galopp 7, hopp 8/7.

Nivå tävlades i svår hoppning. Han hade samma mamma som Origo 638 som också tävlades i svår hoppning. Nivå såldes från Flyinge 1987, jag minns tyvärr inte vart :(
 
Det är ingen hemsida, det är Del Mar härstamningsdatabas.

Fast eftersom dom inte tar å, ä och ö måste du söka efter nivaa :o
 
Nivå och hans halvbror Origo såldes bägge två till dåvarande västtyskland efter att ha tävlat svåt hoppning i Sverige under Peter Eriksson.
Deras mor Arabella var ett mkt bra avelssto som lämnat många fina avkommor, hon blev Elitpremierad och fick diverse hederspriser. Var fertil och frisk i hög ålder. För några år sedan var det ett repotage i Ridsport Special om åldrande hästar, där finns Arabella med på bild tillsammans med sin uppfödare/ägare Gotthard Jönsson.
Jag hade själv ett avelssto u. Arabella, en mkt trevlig häst, kvar hemma har jag ett barnbarn som är fyra år och som är mkt lovande. :)
 
Vet tyvärr inget om själva hingsten, men på anläggningen där vi står finns ett Nivå-sto som har gått 1,45, hoppar kanon.. :smirk:
 

Liknande trådar

Ridning hej! jag har ett litet problem. min maxade c ponny från irland tycker typ inte om att hoppa. typ 2020 hoppade han jätte bra med sin...
Svar
13
· Visningar
1 351
Senast: Nikan
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 267
Senast: Gunnar
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 173
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Funderat fram och tillbaka men känner att jag vill kunna använda min dagbok här fritt utan att behöva tänka på vilket konto jag...
Svar
7
· Visningar
1 361
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp