Bukefalos 28 år!

norsk vinnare, hamar -08

D

DuploBit

Hallå hallå!! nu är det ungefär en månad kvar och anmälningstiden går ut om några dagar till Norsk vinnare i hamar..


Vilka ska dit??

jag ska dit med mina två beaglar och så ska jag ta med min uppfödares två vovvar också, så jag far dit med 4 vovvar, och med en förhoppning att jag får nån med mig som kan hjälpa mig, bära, gå med hundar, packnig och det ena med det tredje.

hoppas fler ska dit! vi måste visa norskarna!! ;)

:bow:
 
Sv: norsk vinnare, hamar -08

är det ingen som ska till norge?! =O

har tittat på NKKs hemsida och dom har lagt upp ringarna och raserna nu, hoppas någon mer ska dit!

:bow:
 
Sv: norsk vinnare, hamar -08

Jodå, anmälde sista dagen så vi åker också! Vi har "bara" en hund så det blir ju henne vi åker med, en rottweiler ungtik. Även en äldre halvbror är anmäld.
Jag är toknervös redan nu, det är första utställningen utomlands för oss. Tack och lov så får kennelhusse ställa, så slipper jag svimma i ringen :o
 
Sv: norsk vinnare, hamar -08

jag tycker det låter mycket jag, men jag är van att det är ca 10-15 av min ras =)
:bow:

ska du dit?
 
Sv: norsk vinnare, hamar -08

inte nån med äm jag och sandra78 som ska vara med??:bow:
 
Sv: norsk vinnare, hamar -08

Jodå, anmälde sista dagen så vi åker också! Vi har "bara" en hund så det blir ju henne vi åker med, en rottweiler ungtik. Även en äldre halvbror är anmäld.
Jag är toknervös redan nu, det är första utställningen utomlands för oss. Tack och lov så får kennelhusse ställa, så slipper jag svimma i ringen :o

haha, det är samma för oss, första utomlands. tänkte åka till estland nästa år.

det va väldigt mycket rottisar tycker jag.. eller??
jag hade tur, 10 beaglar, varav jag har 4 och den 5 är kullsyskon med min unghane. så det är 5 jag inte känner till. =):bow:
 
Sv: norsk vinnare, hamar -08

Jag ska dit. Ställer på söndagen. Vilken dag ställer du? Är det rätt dag så kan jag säkert hjälpa dig in och så, jag kommer inte ha med mig mycket prylar och bara två hundar. :)
 
Sv: norsk vinnare, hamar -08

Jag ska dit. Ställer på söndagen. Vilken dag ställer du? Är det rätt dag så kan jag säkert hjälpa dig in och så, jag kommer inte ha med mig mycket prylar och bara två hundar. :)


jäkla skit, hade vart jättekul, jag är där på lördagen.. vad har du för hundar då? =):bow:
 
Sv: norsk vinnare, hamar -08

Vi siktar på NUCH så det blir minst tre utställningar i Norge, sedan planerar vi Åland till hösten och världutställningen i Danmark -10.

Tydligen hade de inte fått in alla sena anmälningar för nu är det uppe i 200+ rottisar, det är mer vad jag hade väntat mig (var över 300 på världsutställningen).

Om en vecka sitter vi och beundrar rosetterna :bump::bump::bump:
 
Sv: norsk vinnare, hamar -08

oj, herregud!!! det är ju jättemånga!

ja, det lär det bli.

jag måste ha 1a pris på hare på mina för att dom ska bli NUCH..

men i estland kan jag klippa championat så jag ska dit på estv-09 och baltv-09 =) hoppas dom inte har några snygga beaglar... haha!!

:bow:

vilken dag ställer du?
 
Sv: norsk vinnare, hamar -08

Fasen, det var ju synd... Jag ska ställa 2 BC tikar, en i unghundsklass och en i öppenklass. En blå/vit och en svart/vit. Egentligen skulle vi ha tävlat lydnad och agility också, men då dessa är på fredagen så får vi avstå det och satsa på söndagen istället. Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig med hundarna då, jag har tyvärr ingen möjlighet att komma upp redan på lördagen, ska iväg på annat då.

Lycka till i alla fall!
 
Sv: norsk vinnare, hamar -08

ja, jag får göra det, men tack för din omtanke!
:bow:

men allt ordnar sig, hoppas det går bra för dig!
Lycka till!
:bow:
 
Sv: norsk vinnare, hamar -08

Lördag ställer vi. Du också va?

Rottisar måste ha bruksmeriter för att bli SUCH men inte för NUCH :D Så vi tänkte börja i den änden (hon ska certas som bevakninghund till våren hoppas vi).

Vad kul att ställa i Estland! Det låter lite exotiskt, på nåt vis. Våran hund har en dansk- schweizisk- japansk UCH i stamtavlan, det tycker jag är en riktigt spännand ekombination av länder :cool:

Åker du över dagen eller ska du sova över?

Vi åker tidigt på fredag morgon, har ca 55 mil till Hamar. Så vi bor över på Scandic över natten och så åker vi hem på lördagen.
 
Sv: norsk vinnare, hamar -08

ja, lördagen är våran dag! =)
Ja, det låter exotiskt men man åker med båten till tallin, går 2 km och ställer hunden och åker hem sen... det låter lätt och jag hoppas det är det också... haha! =)

Jag har sån tur att jag bor i rättvik, men mina föräldrar bor i sälen som ligger 14-15 mil från hamar. så här är min resa inför helgen=
torsdag; åker från rättvik till sala och hämtar 2 hundar som ska med till norge (30 mil tur och retur)
fredag; åker till sälen från rättvik (14 mil)
Lördag; åker till hamar tur och retur (30 mil)
söndag el. Måndag åker till sala och lämnar 2 hundar (30 mil tur och retur)
gud va mycket det blev. med det är lika långt för dig att bara åka till hamar och tillbaka.

ja, den exotiska championen lät väldigt intressant meriterad, undra hur dom tänkte??.. Kaxa, min tik har en Polsk, Australiensik, Amerikansk UCH som pappa, också väldigt långsökt tyckte jag ;P

Då kanske vi ses bland ringarna på lördagen, jag ställer i 11(tror ja det var) tsm. med Landseer och new fondland. beaglarna kommer se muppiga ut bredvid dom. ;P
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 650
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 410
Senast: Sel
·
Hästvård Hej! Jag har en 13 årig SWB valack som jag köpte för snart 2 år sedan som min satsning mot medelsvår dressyr. Direkt ifrån början när...
2
Svar
37
· Visningar
9 042
Senast: Bregen
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
7 965
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp