Bukefalos 28 år!

Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tanken med Gulliver är dressyr och körning i första hand! Jag letar tränare vi kan tänkas jobba med då Gulliver kan vara lite svårjobbad ibland och jag vill hitta någon som förstår sig på honom.
Vi har gjort en "tävlings"-debut!
Cr på lokala ridskolan, fick rosett i bomklass!! Yey!!
Jag och ponnybarnen!
I 20 cm klassen hade Gulliver ledsnat och matte kastades av!

Ja den nivån ligger vi på just nu, tävlingsmässigt! =P

DSC01552.jpg

Den där bilder var ju bara hur fin som helst! Förstora och sätt på väggen!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kl
Här har vi ca 1 dm snö och just nu singlar det ner stoora flingor från himlen, så himla härligt!!
Ska gå ut med hunden nu och sen till jobbet. Jobbar ganska sent idag så bara det det allra nödvändigaste kommer att bli gjort i stallet idag.:)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tycker skimlar är så himla charmiga! Snyggt också med den mörka manen. Jag hade nog satt saxen i den, blir svårt att knoppa den längden ;)
Tittade lite mer på dina bilder, är det en synvilla eller ser han lite tunn ut på bild nr 2? Hur som helst, underbart vacker!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Klipper aldrig den manen! Jag gör en ardennerfläta istället! Ja det e tur han e söt, för han går å småbits i mig på promenader osv men det kunde ju vart mycket värre!

Han var tunn under sommaren, stressad över allt nytt osv, han var nere på 450kg som lägst nu väger han strax över 500 tror ja, men nu är han nästan lite tjock (beronende på vem man frågar...) men han ju vilat nu så nu ska det bort, kan försöka ta lite nya bilder på han sen!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Haha, vänta bara! ;) Rosie hade också sagohästman, lång och vågig dessutom, men när ridningen tar vid och allt fastnar i tyglar osv så tappade jag lusten till tovorna och saxen kom fram ;)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Kl

Idag var det tur att kompisen kom o red gammelhästen för annars hade jag inte ridit. Småregn som var väldigt blött. Tur att jag hade min nya regnjacka som täcker både sadel o ben.
Iväg till hästaffären o köpte guldskor. Blev travmodell fram med 6 broddar o vanliga bak med 4-a. Köpte Snösulor också, antar att snön kommet hit inom sinom tid. Får dem skodda före jul hoppas jag.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

*KL*
Ska flytta Zorro till ett annat stall, nuvarande har alldeles för lite utevistelse, uteritts möjligheter och hagar. Blir ett stall med ridavstånd till två rekreationsområden med backar och dylikt och skog, ridhus+paddock finns på anläggningen. Tror att det blir alldeles perfekt för zorros långsamma igångsättning när han får gå i 20 hektar kuperad hage med flera kompisar, dagligen, och sedan ut i all världens terräng.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Hopps..Så dumt det blev.. Bråkar med pixbox då det står "trasigt foto" på nästan alla gammla bilder:crazy:..Råkade skicka istället för förhandsgranska..
Bilden är ca två år och precis efter jag börjat rida då hennes "skada" ( hovböld)
blivit utläkt. Var konvalecent-vilande sedan oktober då ds först trodde hon hade en senskada:crazy:..

Hon har landat i skåne nu, poppsan;)..Känns såklart, mycket,,, men med slaskväder och julstress så är det ju ok. med en häst mindre att sköta..
Hon red för första gången igår på spännd och mkt ofokuserad häst;)..
Blev inte så förvånad. Blir säkert bra när hon börjar rida mer kontinuerligt..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Låter som det ideala stallet.;) Man vill ju ha både ridhus och terräng inte lätt att hitta.

Polly, förstår att du redan saknar henne. Hur hittade du en som ville låna henne? Funderar på att försöka låna ut gammelhästen...

104266.jpg


En bild från vintern 2009 när Sara precis hade börjat rida på Rivica.

3b6482125c18c8dd0a8628bb89bfd7d3.jpg


Terrängträning sommaren 2010.

5c58ed11315a38e002a66faa0eb83c82.jpg


Kvalitetstävlan hösten 2010

7d44d67cddebc0a7e489f3d7fa003685.jpg


Jag o Rivica efter clearround i våras.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jag annonserade på hastnet.. Inga problem att få svar..Större problem att få vettiga "svar" och inte från 15-åringar som tycker dom har ett helt livs erfarenhet och ska rida i Scandinavium till våren..
Annonserade inte så länge..man får nog mååånga svar..
Viktigast är väl att formulera anonsen utifrån vad DU söker till din häst:)!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Hur länge blir din häst utlånad? det känns alltid lite konstigt att lämna ifrån sig sin häst. Min åker nästa vecka också.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tycker inte det är så farligt faktiskt, mest spöt som fastnar där, men det använder jag väldigt sällan och aldrig ett helt pass ändå! Men ja ska aldrig säga aldrig... Brukar fläta om ja ska göra något speciellt..

Imon kommer nya bilder på min, skulle lagt in dom nu men ska iväg.. Men imon så kommer det dagsfärska samt lite "äldre" löshoppningsbilder!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL

Åkte hem på lunchen i regnet för att gå ut med hundarna. Upptäckte att min kompis hade ridit gammelhästen och mockat alla boxar och fyllt på vatten.:D
Bara att ta in hästarna från regnet. Så glad man kan bli.:laugh:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Här kommer en gäng bilder på min, tagna den 12/11 och igår den 21/12

IMG_5463.jpg


IMG_5464.jpg


IMG_5474.jpg


IMG_5475.jpg


En inte så snygg bild på huvudet!
IMG_5485.jpg


Och från igår!

IMG_5495.jpg


IMG_5503.jpg


IMG_5515.jpg


IMG_5518.jpg


Å såhär kan det bli när man har en linslus...
IMG_5502.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

*KL*

Jag följer tråden i smyg varje dag men nu har tom jag nåt roligt att dela :) Min 06:a är inte så länge riden men har utvecklas massor bara i höst nu. Så som avslutning på träningarna hade vi höjdhoppning barbacka i onsdags. Fast jag fuskade och hade sadeln på, säkrast så ;)

Från att tidigare hoppat 70cm som mest hoppade vi hela 95 cm utan tvek! Jättehärlig känsla att hon bjuder utan minsta tvek trots nya höjder, hela 25 cm!
namnlssss_180387617.jpg

(Jag vet om mina goa armbågar men de ska bara ut....)

Nästa vecka är det tvådagas kurs i hopp sen vila i ca 3 veckor för henne. Välförtjänt!!:bump:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Himla läcker färg på din häst, jättevacker!!

Rossee: Roligt att du delar med dig, sen extra skojigt när ridningen gått framåt...
Du får gärna påminna mig om vad du har för häst (lite allmänt glömsk, kanske åldern:angel:)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Då var det ÄNTLIGEN dags för mig att släppa min lilla bomb som jag burit på ett tag....får jag presentera Britta 5 år!:

32828851.jpg


Jag har sålt Majken till en jättetrevlig människa och denna lilla 5-åring e Cardento är mitt nya projekt.:)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Va kul med en ny! Himla fin var hon!

Idag har jag ridit för första gången på några veckor, förväntade mig ett krutpaket, men han var lagom pigg, nästan lite lat.. Men han var hyfsat fin så ja är nöjd ändå! Ska rida lite imon igen så får vi se om han är lite piggare!
 

Liknande trådar

Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 347
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 996
R
Träning Rider en 8-årig pålle som är till hälften arabiskt fullblod , till hälften norsk döle-travare . Han är en mycket duktig hopphäst som går...
Svar
14
· Visningar
2 070
Senast: RamboOo
·
Träning Måste bara höra om någon varit med om liknande även om detta inte är något problem jag har idag... För ca 2 år sedan (hösten 03) hade...
Svar
18
· Visningar
1 988

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp