Bukefalos 28 år!

Nr 8 om våra fina 06:or

Novali01

Trådstartare
Tycker det är trist att trådar måste stängas när det är 1000 inlägg...man tappar ju all historik o det är ju KUL att kolla gamla bilder!

Nåväl, idag blir det dressyr med Grå eftersom vi ridit ut o galopperat som små blå med bägge 2 i helgen!:banana:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Jag håller helt klart med! Har sparat alla gamla trådar i prenumerationer men det tar ett tag att kolla igenom allt...

Kul det låter med stållgalopp! :) Om Ni visste vad jag saknar ridningen, har idag fått kompenserat det med att tvätta svansar och putsa mina tre hästar. Fick även fixat manen på alla tre, DET var välbehövligt. Har nattat mina snyggingar i hopp om att det snart är vår och att jag kan sitta upp med glädje igen ;)

Tänkte att vi kanske kunde få igång alla användare igen genom att lägga upp lite före och efter bilder på våra hästar. Hade varit roligt att se från de var ca 3år fram tills idag, någon som hänger på? Jag ska försöka fixa bilder imorgon på mina :D
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Lägger till mig själv och min lille grå i tråden, om det är ok?

Jag har en snart 6-årig p.r.e valack som jag har haft sedan i slutet av april! Året har gått lite för fort, men vi har tagit det ganska lugnt och lärt känna varandra osv så i vår tänkte vi komma ut på vår första dressyrtävling om allt går som det ska!

Just nu (eller strax) står han å mumsar kvällshö, och jag vilar i soffan efter en vecka sjukdom, hals som inte vill bli bra. Rio, han kallas så, förkortning på Rotario, har vilat i några veckor nu efter att ha känts matt och ovillig till jobb. Så nu ska vi ta nya tag och komma igen!

Här är två bilder från i somras på honom!

IMG_4028.jpg


IMG_4042.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Guuuuud vilken snygg häst!:love::love: Att den är skimmel gör ju inte det hela sämre...;)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

*KL*
Zorro är på bättringsvägen, markerade fortfarande på v.bak ngt så blev en behandling till. Pallar inte med sina få dagar under boxarrest utan trivs bäst i vanlig hage med bästisen. Idag blev det promenad istället för uppsutten skritt då jag tycker att det är lite otäckt att hoppa upp på honom när han är som "piggast". Andra återbesöket om en månad, då ska han vara lätt igångsatt i trav på rakt spår/stora volter under kontrollerade former.


DSC_0306.jpg


Suddig mobilbild från slutet av promenaden.

Har även fyndat en tidig julklapp åt oss, ett sprenger dynamic rs eggbett, helt nyttför 390kr inkl frakt :bump:
Får se om jag klättrar upp och provar det imorgon.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Vilken fin häst du har. Men jag har fått för mig att det brukar vara lite mer "massa" i pre:er, eller grovnar de senare?

Kl
Jag promenerar med min häst nu. Pigg och glad häst iaf...:banana:

Tessa: Jag är jättegärna med på lite före och efterbilder, risken finns dock att ni sett bilderna förrut (har inte så mycket sparat på datorn)

Inridning pågår, pållen ca 2,5 år
aslanapril-09056.jpg


Treårstestet:
DSC01196.jpg


Pållen ca 4 år:
DSC00369.jpg


Terrängträning, hästen blivit 5 år::)
DSC01466.jpg


Dressyrtävling hösten 2011
DSC02030.jpg


Oj vad många det blev...:)
Hoppas fler än jag vill visa!!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Hm... KL blir det kanske...

Tja, jag är ju inte så flitig med mina uppdateringar om Disa, men kikar in regelbundet även om jag inte alltid lämnar något avtryck/kommenterar. Men det är roligt att läsa om er som har jämngamla hästar.

Disa har vilat drygt två veckor. Hon har mestadels bara gått och skrotat i hagen, men några uppsuttna skritturer ute i terrängen har det blivit.

För att fräscha upp minnet för er (och för att uppdatera för nykomlingar) slänger jag in en bild på Disa, tagen i slutet av september i år.

11932003.3f834cfb.500.jpg


Nu ska vi jogga igång med fler uteritter varvat med lite trim på bana. Målet på lite längre sikt är att Disa och dressyrtävlingspiloten rider LA-klasserna på lång bara under våren för att om det funkar pröva på MSVC i början av sommaren.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Välkommen! och vilken fining du har!! Berätta gärna mer om mål och framtiden :)

Jordgubben, Happy och Jempa, riktiga snyggingar! Man glömmer så lätt men som Nova skrev i tråden som nyss stängdes. Vilka fina 06:or vi har! Bra jobbat allesammans! :D
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Eftersom jag är där då jag har annan som rider mina hästar så undrar jag om din dressyrpilot ställer upp gratis eller om du får betala. Tycker nämligen att det är svårt att hitta bra ryttare som inte redan har egen häst..
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

knapplånar.

imorgon ska jag och lillan på återbesök nr 2. en vrickning som inte vill ge med sig! jag hoppas verkligen att behandlingen hjälpt nu så hon får komma ut i vanlig hage igen. börjar bli liiiiite jobbig att promenera med nu...

så håll nu alla tummar och hovar imorgon kl.10!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Får vi vara med?

DSC01322.jpg


Gulliver är en nordsvensk brukshäst som varit min sedan februari förra året. Under tiden han varit hos mig har han blivit inriden och är snart inkörd.
Finns så mycket att berätta om Gullet så jag vet inte vart jag ska börja riktigt!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Håller alla mina fingrar för att det går bra för Er! :)

Gaia, Gisses vilken skillnad det är på henne. Kul med bilder från olika åldrar. Man ser ju verkligen skillnaden.

Fibban, självklart är du VÄLKOMMEN! Berätta gärna lite om vad du tänkt använda Gulliver till och era framtidsplaner.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Just den här dressyrpiloten är en kompis till mig som står med två äldre (tävlings)hästar. Piloten tycker det är roligt med träning och tävling, men då ekonomin inte räcker för en tredje (yngre) häst hjälper hon mig med Disa. Jag betalar inte piloten för att hon rider och tävlar Disa, men vi turas om att anmäla till tävlingar i TDB. Ibland anmäler jag (jag betalar) och ibland anmäler piloten (piloten betalar). Plaketter och prisrosetter tar jag oavsett vem som betalat anmälan. Premier har vi inte hunnit få ännu, men de betalas väl ut via TDB till den som anmält? Hederspriser tar i första hand jag även om piloten stått för anmälan, men beroende på vad det varit så har piloten fått en del. T.ex. ljusbruna mangummiband och vita ridhandskar har jag ingen användning för, men piloten har en fuxfärgad pålla och använder ju vita handskar vid tävling. Träningar bekostar piloten själv. Jag har kört Disa till höstens tävlingar och det har jag inte tagit betalt för. Vi ser det hela som en win-win-situation. Jag får min häst tävlad (och riden/utbildad av en duktigare ryttare än vad jag är) och piloten får möjlighet att rida en lite yngre häst uppåt i klasserna.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Bilden där hon är 3 är suveränt fin!!
Himla trevlig häst.

Jempa: Låter fantastiskt att ha en sådan tävlingsryttare, tror de flesta får betala för att få sina hästar tävlade.
Hon är jättefin på fotot...

Jag håller med övriga om att vi har jättefina hästar här i tråden.
Tycker vi ska sträcka på oss lite mer...:banana:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Bilden där hon är 3 är suveränt fin!!
Himla trevlig häst.

Vi tackar! :)
Om du menar bilden där hon står uppställd så var det lite meckigt att få till den, men den blev rätt bra. Jag håller nämligen både i kameran och grimskaftet samtidigt, medan jag försökte att få henne att låta bli att äta av gräset, gärna ta fram öronen och inte gå iväg... Lyckades redigera bort grimskaftet, men man ser fortfarande att kapsonen sitter lite på sned pga grimskaftet, och hennes läppar försöker typ få gräset att växa upp till henne :rofl:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tanken med Gulliver är dressyr och körning i första hand! Jag letar tränare vi kan tänkas jobba med då Gulliver kan vara lite svårjobbad ibland och jag vill hitta någon som förstår sig på honom.
Vi har gjort en "tävlings"-debut!
Cr på lokala ridskolan, fick rosett i bomklass!! Yey!!
Jag och ponnybarnen!
I 20 cm klassen hade Gulliver ledsnat och matte kastades av!

Ja den nivån ligger vi på just nu, tävlingsmässigt! =P

DSC01552.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

+ Novali01 Tack så mycket!!

Happyrider: Jo det är väl det man brukar se, han är väl lite mer åt "sporthäst" håller eller vad man ska säga! Hoppas dock han blir lite grövre men framförallt att musklerna hamnar på sin plats!

Vi ska väl ge oss ut på dressyrbanorna så fort vi kommer underfund med varandra och jag lär mig sitta på honom:angel: det kommer sakta men säkert, men han har lätt för att bli kort och spänd i steget å då går det bara inte att sitta, så vi har lite med avspändheten att jobba med! och min inverkan, har ju tyvärr inte så bra kroppskontroll som jag hade velat..får nog jobba med min avspändhet och styrka lite så jag orkar rida honom, för även om han är smäcker så är det en himla massa häst att rida i vaaarje steg, pust!

Han är så snäll hästen så jag hoppas att det går åt det håll jag vill! Vi får se om vi har vilat oss i form nu under veckorna vi vilat, idag var vi på promenad och han va bra busig så det är nog dags att börja nu igen! Han hade tappat lite av "livslusten" ett tag, han var (är?) jobbig att rida ut på själv så det blev rätt mycket paddockarbete i höst då det är få i stallet som rider när jag har tid...tyvärr, men det gick bättre och bättre så jag hoppas vi kan komma ut själv å rida så vi kommer åt konditionen ordentligt!

Och eftersom vi hade turen med oss att jag blev sjuk när jag hade tänkt sätta igång honom så blev det inte som jag hade tänkt mig riktigt, men när blir det det? Jag hoppas på oss och ni kommer förhoppningsvis se mer av oss här! Ska uppdatera så mycket jag bara kan, och kommer ihåg:angel:

Ska se till å ta lite nya bilder på honom nu när jag är ledig och kan vara i stallet på dygnets ljusa timmar!!
 

Liknande trådar

Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 344
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 934
R
Träning Rider en 8-årig pålle som är till hälften arabiskt fullblod , till hälften norsk döle-travare . Han är en mycket duktig hopphäst som går...
Svar
14
· Visningar
2 068
Senast: RamboOo
·
Träning Måste bara höra om någon varit med om liknande även om detta inte är något problem jag har idag... För ca 2 år sedan (hösten 03) hade...
Svar
18
· Visningar
1 960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp