Bukefalos 28 år!

Nr 8 om våra fina 06:or

Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Men vad har du gjort?:confused:
Trodde du var jättenöjd med Majken. Nu får du berätta mer. Var det för färgens skull?:)
En Cardento avkomma är ju inte fel förstås...
Vad har hon gjort tidigare? Spännande.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Spännande!
Nu MÅSTE du berätta mer:D!
Stam mer, vad har hon gjort? Å hur kom det sig?

Jättefin var hon..Gillar också skimmlar!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

*KL*

Var ett tag sedan jag skrev något, brukar gå in och smygkika lite på er andra och se vad ni har för er emellanåt :)

Iallafall så går det framåt med min grabb, utveckligen som skett under den tiden jag har haft honom känns nästan ofattbar! Vilken fantastisk liten häst jag har :love:

Här är de senaste bilderna, halvkassa mobilbilder på finaste cobben innan ridturer.
"Hoppklädd"
IMG_0807.jpg


"Dressyrklädd"
IMG_0821.jpg


Och ett litet filmklipp från när vi red lite i början på december
http://www.youtube.com/watch?v=FkEIW0Ss0jk&list=UUZmN64gvPuDr_AD-pyXqgvA&index=1&feature=plcp
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Men oj, vad förvånad jag blev...
Trodde aldrig att du skulle sälja din lilla "terrängmaskin".

Men samtidigt väldigt spännande förstås, berätta MER!!
Det blev en väldigt fin julklapp till dig i år alltså:).
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Nej det trodde väl inte jag heller att jag skulle men det var några faktorer som gjorde att det blev så. Framförallt att nya "matten" är en otroligt vänlig människa som kommer uppskatta Majsan för den enormt snälla individ hon är. Hade aldrig sålt henne till någon som inte är sådan. Sen gillar jag projekt och Majken var i det närmaste inget projekt längre, jag är för gammal för att tävla höga klasser i fälttävlan, har inte råd heller, o jag gillar att ta fram hästar. Britta är ett riktigt projekt eftersom hon är ganska skrajsen av sig, Majkens raka motsats alltså. Vi har varit ute på en liten tur i skogen nu o tänka sig, jag hade INGEN ANING om hur många monster det fanns i vår skog....:devil:

Britta är e Cardento u irländskt sto, hon har gjort lite starter i hoppning men är lite skrajsen även inne på banan för publiken mm så ibland har det gått väldigt bra o ibland inte. Jag planerar att åka på mängder med clear rounder både i hopp o dressyr. Hon behöver en del arbete i dressyren men det gillar ju jag!

Men jag saknar redan Majsan o det var otroligt tungt att lämna henne idag...:cry:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

OJOJ!!! Jag är som alla andra förvånad men vet känslan om längtan efter projekt :) Majsan får det säkert underbart! Du får slänga ut lite fler bilder på den nya :)

Snigel, kul att höra från dig. Han ser jättefin ut. :D Är det mycket power i honom?

Rossee, härligt att det går bra med hoppningen. Förstår att du ville ha sadeln kvar. Jag har hoppat barbacka en gång på mina och det räcker som erfarenhet :D
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Din häst är superfin! Har en sån härlig uppsyn! :love: Han påminner om min lilla 09.a som jag har på ngt sätt.

knapplån.

Idag red jag sista passet hemma på min 06.a. Nu ska han få vila några dagar sedan åker han iväg. Blir en tid med extra mkt markjobb med 09.an istället.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Tack det samma. Inte gör att det känns som jul, massa plusgrader, lite småregn och grönt på backen. Undra om man behöver Snösulor i år?
Rivica har varit svullen i ett bakben så det har varit vila och idag en skritt promenad. Har gått ner men är lite oroligt. Ska prata med hovis som är bra på div hästproblem. Ska dit i morgon.
Önskar alla en God Fortsättning.
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Åhhh vet ni vad? Var ute på en skrittur med Bulan imorse! Så himla underbart det var. Har inte ridit på jättelänge. :D
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Låter underbart med en liten skrittur...
Själv har jag ju inte suttit på min häst på mer än 5 veckor :(.
Men till nästa helg får jag börja skritta uppsuttet igen, det ser jag fram emot!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL

Red ut på min lilla pålle idag. Hon var sjövild. Har ju vilat/skrittat i ett par dar. I början när hon bockade små snälla skutt var det inte så farligt men sen började hon med hopp rakt fram o då trodde jag att jag skulle flyga av. Började fundera på vart hon skulle ta vägen då. :crazy:
Inte ens på slutet kunde hon skritta utan steppade omkring. Ska nog dra ner på havren.;)
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Låter som ett litet projekt den nya hästen :laugh: Hon va väldigt söt! By the way, min ponny har också försökt få mig att fatta att, alltså det finns mycket farligt i världen som man borde va skrajsen för ;) men han börjar härdas nu :p

Tessalonica: Tack :laugh: Ja, det är rätt mycket tryck i honom, han är rätt helkul att jobba med :d

dressyrteamet: Hihi, tack! Ja, ha har världens ponnykalufs samtidigt som han kollar lite busigt under luggen sådär :love: Gillar din 09:a skarpt, den måste du vara helnöjd med!! :laugh:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

God Fortsättning på er allihop!!:bump: Snart är det nyår o våra små 5-åringar måste trampa ur barnskorna nästa säsong o bli lite mer vuxna...:crazy: Nåja, det ska nog gå bra.

Maui: Om Rivica är så busig så har hon nog gjort nåt i hagen med bakbenet? Eller har nåt gömt muggsår som du inte sett?

Idag var dagen D...dvs dagen när Britta skulle lära sig att gå på transporten utan linor o medhjälpare!:eek: Tog ju 45 min när vi lastade om när jag hämtade henne och jag hatar sånt. Har ju aldrig nån som kan hjälpa mig heller så det var bara att angripa problemet.

Började redan när vi skulle gå in i stallet, hon gillar inte att det är ett trappsteg upp o smaldörr. Att gå in själv var helt uteslutet, sa Britta!:mad: Så jag tog fighten där, ryggade henne, fick henne att gå runt mig i liten cirkel och petade på henne framåt med spöt. Fick ta ur henne att man inte springer på folk och se där...Britta blev en ny häst o följde mig snällt in i stallet! Jag blev helt häpen över hur lätt det gick för jag blev upplyst om hur krånglig hon kunde vara med lastning o detta var ju i princip samma sak.

Sen ställde jag transporten utmed husväggen så hon inte kunde smita åt vänster som hon tydligen gillade. Gick fram till transporten o 1 minut senare stod hon inne med dörren stängd o jag såg ut så här::confused::confused: Tydligen var stalldörrs fighten allt som behövdes för jag åkte till ridhuset, red en 40 min och sen lastade jag själv i mörkret utanför. Hon gick ur en gång men sen stod hon snällt o lät mig stänga dörren. Wonderful!

Att hon dessutom är helt ljuvlig att rida gör ju inte saken sämre...:love:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Ja jag är jättenöjd med 09.an... idag var jag iväg och köpte träns o dylikt till honom...boots och benskydd. han ser helt plötsligt så vuxen ut när sakerna kommer på. Han är ingen liten fölis längre. Tiden verkligen rusar iväg. Känns otroligt roligt att det nu börjar närma sig att man kan börja jobba med honom. Ska försöka få han tömkörd lite nu under vintern. Provade bootsen första gången idag o drog o lät med kardborren o han nosa nyfiken, tittade på mig och "jahaaa", slängde saker på han o han bara tittar. Tar fram tränset och han gapar efter bettet och tycker "rooooligt". En sån himla positiv individ, det har han varit från dag ett. :laugh: Idag åkte 06.an så nu blir det mest tid med 09.an. Jätteskoj att sätta han i centrum en tid ! :laugh:
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Måste erkänna att det låter himla roligt med ny häst, jag kanske tom är liite avundsjuk (fast bara lite:)).
Det verkar iallafall vara en intelligent dam du skaffat dig, den tjejen kommer du nog ha mycket roligt med!!
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

KL

Bianca firade julafton med en trevlig och duktig (tvåbent) portugis på ryggen! Jag och kameran var inte alls överens för dagen, så ni får hålla tillgodo med dessa suddiga bilder. Hoppas kunna tigga till mig några från kompisen som också fotade om hon fick några bra.
Bianca fick fina vitsord, som att hon har kapacitet att klara alla rörelser, har bekväma gångarter och har bra huvud/temperament. Riktigt kul att höra från någon som är elev på Portugisiska ridskolan i Lissabon och har ridit och träffat många lusitanos!!!

400091_116240625161767_100003274894410_87304_610081734_n.jpg


380805_116240565161773_100003274894410_87303_1214536619_n.jpg


405580_116240341828462_100003274894410_87301_1597708709_n.jpg
 
Sv: Nr 8 om våra fina 06:or

Stackars dig, det är verkligen en skitsjukdom...
Krya på dig!

Gaia: Vad spännande med en sådan ryttare.
Hur kommer det sig, dök han bara upp och ville ha något att rida på eller???
Visst blir man glad när man får höra positiva saker om sin häst.:)
 

Liknande trådar

Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 347
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 996
R
Träning Rider en 8-årig pålle som är till hälften arabiskt fullblod , till hälften norsk döle-travare . Han är en mycket duktig hopphäst som går...
Svar
14
· Visningar
2 070
Senast: RamboOo
·
Träning Måste bara höra om någon varit med om liknande även om detta inte är något problem jag har idag... För ca 2 år sedan (hösten 03) hade...
Svar
18
· Visningar
1 988

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp